Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Trein op snelweg A2

Gestart door h0_miessie vrijdag 28 februari 2014, 17:44:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Trein op snelweg A2
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Trein op snelweg A2
Vanochtend kwam ik dit groot-transport tegen op de snelweg A2 bij eindhoven.
Snel wat foto's genomen en hopelijk vinden jullie het net zo mooi als ik. :P
Re: Trein op snelweg A2
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Trein op snelweg A2
Op de hoogte van de A2 staat een trein in de file....   :D
Re: Trein op snelweg A2
Wildrose-Wally
gast

Re: Trein op snelweg A2
De trein kan overal naartoe, zelfs als er geen rails zijn.
Re: Trein op snelweg A2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Trein op snelweg A2
Waarom verplaatsen ze deze trein niet over het spoor?
Het enige wat ik me kan bedenken is de spoor breedte.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Trein op snelweg A2
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Trein op snelweg A2
Goede vraag Peter.
Aan de opleggers te zien komen ze uit Oostenrijk mochten ze naar een scandinavie land gaan zouden ze via Duitsland gaan lijkt mij misschien dat ze richting groot-brittannië gaan ?
Mijn vraag hebben ze in groot-brittannië andere spoor breedte ?
Re: Trein op snelweg A2
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Trein op snelweg A2
[ik-roep-maar-wat-modus]
misschien kan zo'n werktrein maar maximaal 40km/h op eigen kracht?
[/ik-roep-maar-wat-modus]

Roy
Re: Trein op snelweg A2
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Trein op snelweg A2
 8o Oeps, sorry, mijn fout. Ik had er eentje besteld van Kibri, maar vergeten de maat door te geven.
Had ik toch "H0" moeten aanvinken.

Dirk-Jan
Re: Trein op snelweg A2
@H0_miessie

Nee in GB hebben ze dezelfde spoorbreedte als wij in Nederland. Enige verschil is het profiel. Dat is veel kleiner. Containerwagens in GB komen bijna nooit boven een Class 66 uit. Vergelijk dat meer een met een Europese containertrein achter een Class..
Re: Trein op snelweg A2
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Trein op snelweg A2
Citaat van: Dewey op zaterdag 01 maart 2014, 10:04:47
Containerwagens in GB komen bijna nooit boven een Class 66 uit.
Hebben ze in ieder geval minder lucht weerstand, scheelt diesel verbruik.

grt Piet.
Re: Trein op snelweg A2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Trein op snelweg A2
Om met een trein of machine door een land te rijden moet die trein of machine daar toegelaten zijn. Als deze machines uit (bijvoorbeeld) Oostenrijk komen en niet toegelaten zijn in Duitsland rest maar 1 mogelijkheid: over de weg. Maar er kunnen natuurlijk meer hindernissen zijn zoals beschikbare dienstregelingen et cetera. Met een vrachtwagen start je in Wenen en je rijdt naar Amsterdam wanneer je dat uitkomt. Met een trein gaat dat niet lukken.

Verder blijft het gissen en kan alleen de eigenaar de vraag beantwoorden waarom de machine op een vrachtwagen vervoerd wordt.

Albert.
Re: Trein op snelweg A2
Misschien bad hij een lekke band en moest hij opgescheept worden ;-😉
Re: Trein op snelweg A2
Class-58
gast

Re: Trein op snelweg A2
Vervoer over de weg is goedkoper dan per spoor.

Gr Class-58
Re: Trein op snelweg A2
Ik denk ook dat het om een centenkwestie gaat.

Ik had er zelf een zien staan bij Amsterdam sloterdijk: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=24017.msg791464#msg791464
Re: Trein op snelweg A2
Seinwezen
gast

Re: Trein op snelweg A2
Zo te zien is die nog helemaal nieuw.
Dus waarschijnlijk is het transport naar de nieuwe klant goedkoper over de weg dan per spoor.

Groeten Sander
Re: Trein op snelweg A2
Lid sinds: 2008

offline
Re: Trein op snelweg A2
Klinkt op zich logisch, aangezien het Stammwerk van Plasser en Theurer in Linz (Oostenrijk) te vinden is. Buiten dat vind ik het wel ironisch dat zo'n machine over de weg vervoerd moet worden. Haha

Groet,

Dennis
Re: Trein op snelweg A2
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Trein op snelweg A2
Dit is nieuw materieel wat te langzaam met een trein mee kan waardoor conflict met tijd-ruimte slot.
Cees
Re: Trein op snelweg A2
Class-58
gast

Re: Trein op snelweg A2
Waarmee per spoor dus te duur is.

Sinds de privatisering zie je toch sikken en hippels per vrachtauto vervoerd worden.
Railion (nu DSB) rekende 8000 euro voor een materieeloverbrenging terwijl  de wegvervoerder 4000 euro in rekening brengt. De helft goedkoper, het spoor prijst zichzelf de markt uit .....................

Gr Class-58
Re: Trein op snelweg A2
Het probleem van een Sik is dat deze niet fatsoenlijk gedetecteerd wordt door de baanbeveiliging wat het dus onmogelijk is, tevens ontbreekt een fatsoenlijke dodeman op een sik.

Dat dit soort werkmachines per wegtransport gaan, komt omdat ze vaak alleen van werkplek naar werkplek verhuizen, niet voorzien zijn van ATB en alleen ingezet worden op BD gesteld spoor en daarom ook geen landelijke toelating hebben.

Reken trouwens maar niet dat wegtransport een makkelijk alternatief is, gezien het gewicht en de grotere afmetingen heeft men daar ook wel een stuk papierwerk voor nodig.
Re: Trein op snelweg A2
Citaat van: Class-58 op zondag 02 maart 2014, 10:46:21
Sinds de privatisering zie je toch sikken en hippels per vrachtauto vervoerd worden.
Dat zal ook wel aan de max. snelheid van sikken en hippels gelegen hebben, resp. 60 en 30 km/u. Dan blokkeer je het spoor ook op een geweldige manier.
Re: Trein op snelweg A2
Class-58
gast

Re: Trein op snelweg A2
Geen ATB, 30 km/u ...... geen argumenten. Lok voor een werktrein is heel goed mogelijk.
Heb diverse keren in de echte NS tijd een sik achter op een goederentrein mee zien hobbelen, inderdaad was de snelheid van die goederentrein dan beperkt.

Die beperking wordt na de privatisering in rekening gebracht, vandaar de gepeperde rekeningen die door Railion (destijds) gepresenteerd werden. Er werd dus al snel naar alternatief gezocht en het wegvervoer blijkt het gewoon goedkoper te kunnen doen. Centen is de enige reden.

Zelfde geld voor sloopritten van sloopmaterieel.
Mat 54 werd nog met sloopritten afgevoerd van Zwolle naar Amsterdam. Elk zijspoor welke de slooprit tegen kwam werd benut. Van af Zwolle ging de trein aan de kant te 't Harde, Nunspeet, en Putten. Dan Amersfoort en verder. Als volger kon je met 2 vingers in de neus mooie plaatjes maken op diverse locaties van dezelfde slooprit.

Heb je na de privatisering sloopritten gezien? ik niet. Gaat allemaal over de weg. Omdat het goedkoper is.
Bijkomend voordeel is dat de sloper niet meer aan het spoor hoeft te zitten. Al zeggen ze van wel, dat is niet de hoofd reden van transport over de weg. Domweg centen kwestie en meer is het niet.

Laatst nog DM 90 overgebracht van Haarlem naar Nijmegen (materieel is buitendienst dus nog geen sloopstatus) Daar was de mcn 3/4 van de dag mee zoet. Zal best wel wat gekost hebben.

Gr Class-58