Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Br 39 gerepareerd

Gestart door Simon BR39 dinsdag 18 februari 2014, 13:24:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Br 39 gerepareerd
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Br 39 gerepareerd
Dag,


Een aantal zullen het zich nog wel herinneren:
twee jaar terug heb ik de Br 39 (39392 M*) gekocht.
Deze vertoonde een aantal kuren omtrent het rijgedrag, waardoor deze zo ombetrouwbaar was dat hij zelfs niet met handmatige bediening kon worden gereden, laat staan automatisch.

© Conrad

Hij was al een keer naar Keuterman geweest, had zelf al van alles geprobeerd enzovoorts. (dit stond allemaal in een draadje hier, maar die is onvindbaar helaas).
Nu heb ik m nog n x naar de winkel - Keuterman - M* gestuurd, waar ze uiteindelijk het probleem hebben opgelost.
Tenminste, vandaag heb ik nog geen kuren gezien, dus dat zit wel goed.


Ik weet niet wat ze hebben gedaan. Twee dingen vielen op: er zit een andere rookgenerator in en bij het aanmelden (MSI) deed hij dat opnieuw, terwijl hij al in geschiedenis/geheugen stond.
Misschien is dat laatste een aanwijzing voor een andere decoder. Het idee achter de rookgenerator  :?  geen idee, hij doet t iig beter dan de vorige, das mooi meegenomen.


Dat was t. Wilde jullie meedelen dat na 2 jaar tobben ik dit hoofdstuk dankbaar af kan sluiten.
Ook dank aan mijn winkel, Keuterman en M*.


gr Simon :thumbup:
Re: Br 39 gerepareerd
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Br 39 gerepareerd
Wat denk je van model omgewisseld? :)
Re: Br 39 gerepareerd
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Br 39 gerepareerd
Dag Wijbe,


Daar had ik al aan gedacht.
Helaas  :?  had ik niet echt beschadigingen of iets dergelijks waaraan ik hem terug zou kennen.
Op 2 plaatsen is er wel wat verbogen wat ik ook had, maar dat is niet sluitend bewijs.


gr Simon
Re: Br 39 gerepareerd
Gelukkigerwijze rijdt mijn (Insider) BR 39 prima.
En ziet er goed uit ===> klik
Re: Br 39 gerepareerd
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Br 39 gerepareerd
Hallo Simon,

Jij hebt het over een MSI? Is dat niet gewoon MFX? Een lok met MFX meld zich altijd opnieuw aan in de centrale ook al staat hij er al in. Dit gebeurd in ieder geval altijd bij ons op de vereniging met een ECOS centrale. Daar staan diverse MFX loks in die zodra ze op de baan gezet worden weer opnieuw aanmelden.

Groet, Jasper
Re: Br 39 gerepareerd
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Br 39 gerepareerd
Wat er bij mij gebeurde als ik dezelfde loc erop zette, was dat je bij de desbetreffende loc in het geheugen zag, dat DIE werd aangemeld.
Ik had dus altijd maar 1 dezelfde loc in mijn geheugen, die actief werd zodra die desbetreffende loc zich aanmeldde.


Nu heb ik 2 verschillende locomotieven onder dezelfde naam, dus moet naar mijn idee het adres of iets dergelijks veranderd zijn.


gr Simon