Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Gotthard Strecke

Gestart door de iris zondag 16 februari 2014, 17:04:39

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,
Eerst dacht ik, dat jij met 'groot verlof' was, maar nu is de oorzaak bekend. Dat is schrikken  8o, want je bent helemaal tot niets doen gemaand! Dokter heeft gelijk, rust, rust en nog eens rust; dat is de beste remedie voor wat jij hebt. Kalm aan en vooral niets forceren!
In elk geval heb jij nu weer iets van je laten horen; wij zijn weer op de hoogte!
Heel veel beterschap!
:thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard Strecke

Das nie best, Herman  :(

Beterschap gewenst !!!

Grtz Tony
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2014

offline
Re: Gotthard Strecke
Oei, effe schrikken, zeg. Ik wens je heel veel sterkte en spoedig herstel, Herman.

groeten,
Roel
Re: Gotthard Strecke
Beterschap man en een voorspoedig herstel.
Ik voel met je mee want kamp zelf ook met lichamelijke ongemakkelijkheden momenteel dus ik weet wat je doormaakt.
Re: Gotthard Strecke
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Gotthard Strecke
Hoi Herman,


Ik hoop dat je weer spoedig hersteld bent, want niet op het forum kunnen/mogen en ook niet aan je baan kunnen werken is een zware straf.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Jemig Herman! Hoe heb je dat nu voor elkaar!?

Stond al op het punt je bellen: maar je bericht was me net voor. Van de ene zorg bijkans af: nu ben jij aan de beurt. Heel veel beterschap en hopelijk knap je snel op.



Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Gotthard Strecke
beterschap
en rustig aan doen
nu kan je vast in je hoofd plannen maken  want verder kan helaas niet veel anders

sterkte

gr Ed
Re: Gotthard Strecke
Herman

Van harte beterschap met je nek, denk maar eerst aan genezen de hobby gaat niet lopen.
Ik weet hoe lastig het is met een verkrampte nek, heb zelf ook een fusie gehad van C6 en C7 in de nek.
Re: Gotthard Strecke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Gotthard Strecke
Hoi Herman,

Net je update bekeken, man wat maak jij toch mooie realistische plaatjes geweldig.
Vervelend dat je gezondheid roet in het eten gooit, ik hoop dat het snel weer beter met je gaat.

Beterschap.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo Herman, dat het maar snel weer beter zal gaan met je.
Dan kunnen we weer leren en genieten van de voortgang en de mooie foto's
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Gotthard Strecke
Hi Herman,

Een spoedig herstel gewenst dan kan je weer verder bouwen en wij uiteraard weer volgen.

groet
Harald
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Een bijzonder goedemorgen Herman!!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele mooie en vooral gezonde jaren erbij samen met Jannie.

Mooiste cadeau(s) heb je al in handen ;-)

Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag en hopelijk weer snel hersteld van jouw "nek". Denk maar dat jij vooral deze dag "het zonnetje in huis" bent.
:-) :-)
:thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman van harte gefeliciteerd met je verjaardag :thumbup:
en
een hele fijne dag gewenst.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Gotthard Strecke
Hi Herman,

Ook vanuit hier felicitaties voor je verjaardag.
Maak er een leuke spoorse dag van.

groet
Harald
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Dank jullie wel voor de felicitaties, ook kan ik jullie mededelen dat het met mijn nek een stuk beter gaat, nog wel niet alles maar ik heb minder pijn en kan al voorzichtig naar links en rechts draaien. We moeten nog voorzichtig zijn maar de experts denken nog wel een paar weken. We zullen zien.

Zodra ik weer kan gaan hobbyen dan zien jullie het z.s.m.

Groet Herman.
Re: Gotthard Strecke
Opazwitserland
gast

Re: Gotthard Strecke
Herman,

Een dag te laat, maar ook van mij een gelukkige verjaardag en snel beter.
:thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2014

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,

alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag gisteren.

groeten,
Roel
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gotthard Strecke
Uiteraard alsnog Herman, van harte. :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Herman,

Als nog van harte gefeliciteerd.

Gr.
Piwie.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Ook jullie bedankt voor de felicitaties.

Groet Herman.
Re: Gotthard Strecke
stafmarklin
gast

Re: Gotthard Strecke
Beter laat dan nooit hé Herman. Een gelukkige verjaardag en een goed herstel zodat we snel weer updates krijgen van deze prachtige baan.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

Ik ben weer de oude en kan weer van alles doen, gelukkig want het stil zitten is niets voor mij.

Ik heb de draad weer opgepakt en ben weer verder gegaan met de baan d.w.z. ik heb tijdens mijn herstel van de nek de stoute schoenen aangetrokken en ben met bomen en struiken in de weer geweest.

Na veel lezen op het forum heb ik de nodige info opgedaan en ben ik lekker achter in de tuin, toen het mooi weer was, rustig begonnen met bomen maken van draad, daarna heb ik ze gespoten in de juiste kleur.

Of het allemaal goed is geworden, ik vind van wel, zie ik ook graag jullie reactie en nu gauw naar de foto's.


allereerst heb ik deze vrachtwagen op de juiste plaats gezet met de juiste lading, ik had de verkeerde auto gebruikt bij de steengroeve.


Dit is het eerste matje wat ik heb gemaakt van 3 verschillende soorten gras, wat struikjes gemaakt van filterwatten, stukjes met aarde er in en het onkruid laten bloeien.


hier wat pollen dichterbij, sorry voor de kwaliteit van de foto, het gras breng ik aan met de Noch grasmaster. Ergens had ik gelezen om het punt onder in de grasmaster naar het strooirooster met een elektrodraadje te verbinden dat zou de statische lading van het gras verhogen met gevolg dat ze beter recht staan. Ik vind dat de grasmaster het dan beter doet.


dit zijn mijn eerste hoogstam dennen, deze heb ik gemaakt van een bundeltje soepel blank schemerlampdraad, dit draai ik in voor het maken van de stam en om de paar centimeter maak ik een tak. De stam doe ik vervolgens met plamuur instrijken en wanneer dit droog is spuit ik de stam alvast groen. Het groen breng ik aan zoals H&A dat doen.


De bomen en struikjes doe ik op zelfde wijze, uiteraard met lage stam of helemaal geen stam. Voor het groen gebruik ik eerst 6m/m gras van Noch en later wat loof ook van Noch.


hier 3 verschillende kleuren van het loof


Dit zou erg mooi staan


Maar ook deze combinatie vind ik mooi.

Zo mannen dit was het voor even, a.s. vrijdag ga ik met moeders lekker een weekje met vakantie naar Oostenrijk, naar de Milstattersee, en horen jullie van mij na de vakantie.

Groet Herman.
Re: Gotthard Strecke
Herman

Dat zier er allemaal niet slecht uit, je hebt idd niet stil gezeten, maar denk vooral eerst aan je gezondheid, want een pijnlijke nek is zeer lastig, kan er van meespreken, na een whiplash ten gevolge van een ongeval.
De hoogstam dennen zien er zeer geslaagd uit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En nog een prettig verlof in Oostenrijk, geniet er maar van.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard Strecke
Je hebt je best gedaan Herman. :thumbup:
Het ziet er allemaal goed uit mijn complimenten voor je gedane werkzaamheden. :)
Re: Gotthard Strecke
Opazwitserland
gast

Re: Gotthard Strecke
Herman, je bent zeer zeker goed terug bezig. Amaai :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Je hebt een soort van studievakantie gehad Herman!

Fijn dat je terug bent en ................ met hele mooie resultaten  :thumbup: :thumbup:

Fijne vakantie alvast aan de Millstättersee: voor mij stukje jeugdsentiment ;-)
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gotthard Strecke
Dat zijn goede resultaten Herman.  :arrow: :thumbup:
Goed te lezen dat het weer beter gaat met je.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard Strecke

Fijn dat het weer beter gaat, Herman  :P

Je boom- en struik- en groenknutsels mogen er wezen hoor  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,
Het verblijf heeft jou goed gedaan; rust nemen en toch wat kunnen doen aan jouw hobby heeft als resultaat dat jouw bomen en struiken zeer goed zijn gelukt. Menigeen mocht willen, dat hij zulke prachtexemplaren in de tuin heeft staan. Trouwens het gras gaat helemaal goed worden; alleen goed kijken welke kleur je waar wilt hebben. Gaat goed en houden zo!
Re: Gotthard Strecke
Herman,


als dat je eerste probeersels zijn wat moet dat worden als je het helemaal onder de knie hebt :D

Mooi resultaat ik hoop dat ik dat ik dit ook klaarspeel als het zo ver is op mijn baan.

Prettige vakantie 

Grts

Johan
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo mede hobbyisten,

Eindelijk hoor, ik heb eindelijk weer eens tijd om op het forum een update te zetten. De laatste weken heb ik een hoop gedaan aan de baan, ik heb de rotsen tot naar onder toe afgemaakt en al wat beplant, als ik dit helemaal klaar heb dan kan ik het emplacement weer neerleggen en dan kunnen eindelijk er weer treinen rijden. Dit is een behoorlijk grote update met veel foto's dus doe ik hem in 2 keer. Nu op naar de foto's


Voor deze rotswand gebruik ik tempex, ik had er nog een paar platen liggen en ik gebruik ze toch nergens anders voor dus....


Hier heb ik het tunnelportaal ook geplaatst en kijk even verder, de pantogravenvanger is ook weer klaar. Op de voorgrond zie je het weggetje wat naar boven langs het spoor loopt om in de berg te beeindigen.


Hier de weg naar boven


Boven de dubbele tunnelingang gebruik ik weer het gaas, ik vind dit toch fijner werken als met tempex.


Het hele stuk is nu zover klaar om in het gipsverband te zetten, links heb ik als proef 2 huisjes geplaatst om te kijken of dat het goed staat.


Het gipsverband zit er op, links ben ik al begonnen met het afsmeren van de berg, hier gebruik ik roodband voor en dat werkt prima, dit wordt alleen niet zo snel hard als gips.


Een flinke sprong verder, de hel wand is in de roodband en op kleur gebracht. De huisjes hebben hun plaats gekregen even als het groen en de preisertjes.


Een totaalbeeld van de rotswand langs het emplacement
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo herman,

Lees net in je draadje over je groencreaties.
Heb vandaag ook weer geoefend, maar ik vind dat jouw poging goed gelukt is.

Succes met het vervolg.

Groet,

Erik
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo mensen,

Dit 2e deel gebruik ik even voor een paar details die ik zelf wel leuk vind.


Een groepje wandelaars komt bij het (toekomstige) meertje aan, let op opa die heeft het warm.


Het huisje aan de spoorbaan, er is bezoek.


Het bezoek vermaakt zich prima.


Het gersten nat smaakt best.


Even uitrusten, hé schatje kom eens hier.


Het hele verhaal op een klein stukje.


Ja, hoor daar zitten ze de levensgenieters.


De aansluiting naar de hoofdweg is ook klaar.


Re: Gotthard Strecke
Hallo Herman.

Ziet er top uit hoor  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Harald & Alex
Re: Gotthard Strecke
peterke33
gast

Re: Gotthard Strecke
Hallo Herman,

Dat zijn heel knappe bergen en rotsen die je hebt gemaakt, ook genoten van je foto's van het huisje met volk .  :D  :thumbup: :thumbup:


Groeten

Peter
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Dat heb je heel mooi voor elkaar Herman!

En die levensgenieters op dat bankje: kan een kopie zijn van jou en je Jannie! ;-)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Gotthard Strecke
 :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,
Ik ben jaloers op die wandelaars met de bewoners van het huisje + de levensgenieters!
Jij hebt dat goed geordend en heel goed in scène gezet! Mooie oplossing dat weggetje naar het huisje. Het springt direct in het oog en maakt de 'diepte' van het geheel nog intenser. Jij hebt veel werk verzet; kost veel tijd, maar dat wordt op deze wijze rijkelijk beloond! De gasten drinken alvast een "Grossbier". Prosit!!!!
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo Herman,

We moeten vaker een Swiss M & G houden want ik zie je hebt niet stil gezeten.
Je hebt de smaak goed te pakken, en de kleine details maken het weer af.

Groeten Johan
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard Strecke
Leuk stukje scenery begeleid met leuke teksten. :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Gotthard Strecke
Dag Herman,

Ik zag in de foto's in reactie #183 een alternatief voor de bovenleiding.
Ik ben ook op zoek naar goede alterantieven en zou graag van je willen horen hoe je dit doet.
Zou je een reactie willen plaatsen in het volgende topic: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=55663.0
KLIK: alternatieve bovenleiding

Verder ziet het er erg mooi uit hoor!

Hoe gaat het met je nek?

Groeten,

Henk
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gotthard Strecke
Leuk om weer een update te zien Herman.
De scenery is leuk tot in detail uitgewerkt. :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
-Herman:
Ben terug bij met lezen van je topic, allemaal prachtig gedaan en zeer sfeervol,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
stafmarklin
gast

Re: Gotthard Strecke
Knappe update Herman, vooral die mini scenes. Alles lijkt zo vredig, gemoedelijk en heel ontspannend. Een geluk dat we nog kunnen dromen in die "Mini-wereld". Wat een contradictie met de "Reële wereld"  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

Even flink blazen en het stof is er weer af, en dan nu maar weer een nieuwe update van mijn baan.

Tijdens een van mijn beursbezoeken kwam ik terecht bij Tom op de i-Train stand van Xander Berros en daar zag een module waar op een stoomlok rustig pendelde van a naar b, ik dacht goh, dat is ook wel wat voor mij, ik heb die dingen er toch maar staan in mijn BW terwijl ik dit net zo goed kan doen. En het brengt wat leven in de brouwerij.

Maar ja, dan moet ik eerst de zaak deels gaan slopen want ik heb hier met de bouw geen rekening mee gehouden, er moeten toch bezetmelders in worden aangebracht wil de zaak goed gaan rijden.
En daar ben ik de laatste tijd toch lang mee bezig geweest, en je komt dan altijd dingen tegen die dan ook weer wilt veranderen, o.a ik had in de lokloods nog gewone verlichting in zitten, deze er gelijk maar uitgehaald en led verlichting in aan gebracht, idem met de "Stellwerke".

We gaan kijken naar de foto's, en met een kleine uitleg.


Zo zag het er eerst uit.


En dan ziet het er zo uit. Veel werk weg maar ja, je wilt toch wat hé. De watertoren heb ik verplaatst, hij staat nu achter de kleine lokloods.


Na alles weer te hebben opgebouwd ben ik weer een tevreden mens.
Op de 2 linker sporen komt de Am 843 te pendelen.


De BR39 hier rechtsvoor pendelt van de kolenbelading naar achter via de draaischijf naar de lokloods, als de lok binnen staat zijn de deuren gesloten. Als de lok naar buiten rijd openen de deuren zich weer, de BR39 is met geluid, de stoomfluit gaat wanneer hij over de draaischijf komt.


Nu pendelt deze BR212 nog even, de Am843 staat op dit moment in het schaduwstation. De route van de pendel loopt van links achter, onder het seinhuis door naar voren, daar wordt de rijrichting veranderd en rijd hij over het rechterspoor rechts langs het seinhuis.


De BR39 op weg naar de lokloods.


Tussen bedrijven door ook nog een leuke aanschaf gedaan, ik was hier al langer naar op zoek. Deze Re 4/4 van Rivarossi heb ik in Zwitserland gekocht en op laten sturen naar een forumlid die daar een 2e huis heeft, ik blijf dan zeker van invoerrechten verschoond.


Deze combinatie moet het worden, ik heb de totale sleep van Hag, 2 auffahrwagens en 3 autotransportwagens
Re: Gotthard Strecke
Opazwitserland
gast

Re: Gotthard Strecke
Mooie dingen Herman om jaloers op te zijn😉🇨🇭
Re: Gotthard Strecke
-Herman:
Dat is weer een hele mooie update, pendelende treinen heeft altijd iets,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,
Mooie veranderingen. :thumbup:
Veel rijplezier met je mooie aanwinst.
Mocht het lukken bij mij met koploper dan komt er ook een pendeldienst net wat Jørg schrijft het heeft wel wat. :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
- Herman,
Dat is door jou goed opgelost! Prima idee op deze wijze. Wederom bedankt voor deze magnifieke update! Daar hebben we wat zeker wat aan.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: