Hallo allemaal,
In deze update laat ik jullie zien hoe ik mijn waterval heb gemaakt, ik gebruik hiervoor overschilderbare tansparante silconenkit,
ik spuit op bakovenpapier een aantal strookjes kit die ik vervolgens met een plamuurmes plat strijk, daarna ga ik er met een kaasprikker smalle baantjes van maken om vervolgens goed te laten drogen, zie de volgende foto's.
Zo ziet het er na het drogen uit, eventuele te brede stroken zijn eenvoudig smaller te maken met een hobbymes
deze stroken ga ik op de plaats aanbrengen waar de waterval moet komen, siliconenkit heeft de eigenschap dat het altijd wat plakkerig is vlak na het drogen, maar ik gebruik wel een klein beetje houtlijm om de strookjes op de plaats te houden d.w.z. ik plak ze alleen bovenaan vast met houtlijm verder naar onderen laat ik het gewoon hangen.
Hier hangt de waterval, deze zal later nog bewerkt worden met witte verf om het schuim na te bootsen. Onderaan waar het "water"
de rotsen raakt komt een snelstromend stukje rivier, maar wat eigenlijk deel uit maakt van de gehele waterval. Ook hier gebruik ik dezelfde kit, tussen de steenjes wordt een wat dikkere laag kit gespoten en hier ga ik weer met de kaasprikker door, ook haal ik met de prikker puntjes kit naar boven als zijnde opspattend water.
Zoals jullie hier zien heb ik nog wat rotsen links en rechts van het 2e gedeelte van de waterval gemaakt om meer diepte te creeren, de stroken met steentjes komen onder de meer bogenbrug te liggen, deze heb ik tussen de bedrijven door gemaakt wanneer de kit voor de waterval aan het drogen was.
Zo ziet het er dan uit als het op de plaats ligt en al is gedroogd, nu moet er nog met een kwast witte verf losjes over de "golfjes" worden gestreken om de witte kopjes te krijgen. Dit is het 2e gedeelte van de waterval, dit stuk gaat onder de meer bogenbrug door om vervolgens in een meertje uit te monden.
De meer bogenbrug heb ik gemaakt van 6 mm multiplex en vervolgens bekleed gipsafdrukken van de Sporle mallen "Arkadenmauer 6407". Het gips voor dit soort afdrukken, o.a. muren en tunnelingangen, gebruik ik het harde gips van Pippoos wat mij zeer goed bevalt.
Hier is de brug zover klaar om de laatste afwerkingen te doen, o.a. de naadjes weg te werken en het schilderwerk.
Alles staat op de plaats en is zover klaar, links heb ik het hoekje tegen de hoge brug ook al vast afgwerkt want hier kan ik later niet zo goed meer bij.
Hier het hoekje naast de hoge brug.
Rechts de waterval die ik van witte kopjes heb voorzien.
Hier een overzicht hoever ik nu ben, komende tijd ga ik verder met het stuk links naast de tunnelingang ik wil hier de "Moserhutte" plaatsen, maar die moet ik nog in elkaar zetten.
Tot een volgende update.
Groetjes Herman.