Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Gotthard Strecke

Gestart door de iris zondag 16 februari 2014, 17:04:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman, mijn hoed af voor je!

Ik kan commentaar geven wat ik wil: voorlopig doe ik het je - nog - niet na.   :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Gotthard Strecke
Hoi Herman,

Lees nu pas van je gezondheidsproblemen.
Gelukkig ben je weer herstellende en kan je langzaam aan weer gaan doen wat je altijd graag deed.
De bomen zie er eigenlijk wel goed uit en oefening baart kunst, dus het kan er alleen maar op vooruit gaan. :thumbup:
Bij de boom op foto 7 lijken sommige delen wel van een vogelnestje (of is dat wat men met "watterig" bedoeld) te hebben.
Ik weet niet of dit inherent aan deze manier van bomen maken is.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor de reacties, want die zijn altijd welkom. Ik heb achteraf gezien inderdaad wat teveel filterwatten gebruikt
wat je op de foto zeer goed kunt zien :(. De manier van een spar maken vind ikzelf ook niet goed, te takken zitten te dicht op elkaar.

Ik ben nu met nieuwe bomen bezig, en ik wil deze fouten niet meer maken, maar dat laat ik jullie nog wel zien bij een volgende update.

Morgen, maandag 23/05, komt een forumlid mij helpen met het installeren van mijn nieuwe computer en als het dan even meezit kan
er morgen avond weer gereden worden met de treinen.

En voor ik het vergeet te zeggen een virusscanner wordt er ook opgezet want
dit overkomt mij geen 2e keer meer. ;)
Re: Gotthard Strecke
-Herman:
Gaat helemaal goed komen met de bomen, veel oefenen is de beste leermeester.
En de computer zal vlug spinnen zoals en kat,  >:-D >:-D >:-D
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

Vanmiddag is ons medeforumlid, BR98-10 Cees, bij mij geweest om mij uit de brand te helpen bij het instaleren van mijn nieuwe computer en uiteraard ook
de CS1R weer aan te sluiten. Alles is gelukt mijn treinen rijden weer via iTrain waarvoor ik nogmaals Cees wil bedanken voor zijn tijd en geduld. :thumbup:

CEES NOGMAALS BEDANKT!!!!!!

Ik ga morgen op mijn gemak alles weer opnieuw in iTrain verkennen hoe alles weer zit, want er zijn een paar wijzigingen in aangebracht door ene Tom,
hier wel bekent als iTom.

Dus ik ben de eerste dagen weer lekker onder de pannen, als ik alles weer onder de knie heb dan maak ik er een filmpje van, zoals beloofd.

Tot de volgende update.
Re: Gotthard Strecke
-Herman:
Ik voel het aan me eksterogen, het komt weer helemaal goed,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
-Herman,
Het is fijn te lezen, dat er weer een positief resultaat is bereikt! Fantastisch, man! Ga nu niet als een razende te keer, maar doe het rustig en beheerst! Dat is immers de basis waar jij nu op verder moet gaan! "Kalmte"!!  :important: :favorite:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Dat is mooi nieuws Herman  :thumbup: :thumbup:!!

En je bent goed aan de beterende hand, zo niet haast de oude weer  :P . Laat je niet afremmen in je enthousiasme (tenzij je eigen lijf protesteert  >:-D >:-D
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

Sjonge jonge, dat is weer lang geleden dat ik hier wat gepost heb, en de tijd vliegt voorbij. Maar ik heb toch niet stil gezeten, ik ben nog verder gegaan met het stoeien van i-train, wat me nu heel aardig lukt. Verder is Arjan M nog bij mij geweest voor zijn vinding uit te leggen met het Arduino systeem voor het aansturen van de seinen en ook dat lukt aardig.
Ook ik ben nog wat aan het bouwen gegaan van huisjes en ik ben nu bezig met een lokloods voor e-loks.
Deze zal een plaatsje krijgen op mijn nieuwe baan!!!!!!!!

Ja, jullie lezen het goed deze baan wordt afgebroken. De reden hier van is dat wij gaan verhuizen, onze huidige woning staat te koop en volgend jaar krijgen we een kleinere huurwoning. Wat de maten voor de nieuwe baan worden weet ik uiteraard nog niet, maar dat zie ik wel.

Hier onder heb ik nog wat foto's geplaatst van het huisje en de eerste foto's van de lokloods.


Dit huisje heb ik na gemaakt van het Kibri model, cat.nr.38805 


Uiteraard heb ik zelf nog wat wijzigingen aangebracht, dan heb je toch weer iets met eigen inbreng.

Ik had nog enkele foto's maar het lukt me niet meer om ze te plaatsen, TinyPic waar ik de foto's mee upload weigert op dit moment, maar jullie houden ze te goed.

Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
-Herman,
Het is werkelijk een "Plaatje" om te mogen aanschouwen. Hoe langer ik kijk des te meer details komen naar voren. 8) Kunstwerkje 1e klasse!  :favorite:  Die gordijntjes zijn heel mooi, met verlichting daarachter zal het geweldig zijn op jouw baan. Maar wat lees ik nu: Ga jij de baan afbreken. Dat is vervelend.  :(  Hebben jullie al wel een nieuwe woning op  't oog? Hoop wel dat jij alles kan meenemen en ter plaatse dan ook weer kan opbouwen. Maar jouw hobby blijft je voortzetten.  :-)  Deze foto's zijn in elk geval heel mooi om alles eens goed te gaan bekijken. Schoorsteen, dak en zelfs het nummer van het huis ontbreekt niet. Wat ik nu nog niet gezien heb, is de naam van jullie "hobby huisje"! Nou, Herman, daar mag jij nog over gaan nadenken. Suk6 verder en geef nog eens een update weg!  :favorite: :favorite:
Re: Gotthard Strecke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Gotthard Strecke
Hoi Herman,

Het afbreken van een baan om welke reden dan ook is een trend aan het worden  8o :?
Hopelijk krijg je weer een fijne ruime ruimte om de hobby te beoefenen.

Misschien verhuizen naar een huisje zoals je gebouwd hebt, ergens lekker in de bergen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Gotthard Strecke
-Herman:
Met zo een gebouwd huisje mag je best pronken, ik vindt het helemaal  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,

Prachtige huisje heb je gemaakt.
Succes met de aanstaande verhuizing. :)
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Mooi gedaan Herman: chapeau! Zo'n chaletje zou je je toch wensen in het echie en zeker als pensionado!  :D :D
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard Strecke

Mooie Hútte gemaakt, Herman  :thumbup:

Hopelijk krijg je een goed bruikbare ruimte in je nieuwe huis  :P

Grtz Tony
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

Hier nog even de andere foto's van het chalet.


De achterzijde.


De dames hebben weer vakantie.

En dan hier de foto's van de lokloods waar ik nu mee bezig ben.
Deze lokloods is op basis van de lokloods die in Erstfeld (Ch) staat, omdat ik er maar een paar foto's van heb
kan ik hem niet precies na maken, maar dat vind ik minder belangrijk.
Ik heb nu tenminste een voorbeeld voor een lokloods die ik op mijn volgende baan kan zetten.


De voorzijde; eerst even op papier getekend (deze tekeningen bewaar ik allemaal) om het daarna op karton te tekenen en uit
te snijden. De loopdeur is niet origineel, en deze heb ik bij nader inzien naar de zijkant verplaatst, wat je zelf mooi vind.


Een zijkant; idem als voorzijde. De zijkanten zijn van steunberen voorzien.


De zijkant; na het uitsnijden van de ramen heb ik de steunberen er tegen geplaatst, en goed vastgelijmd.


Na dat de ramen zijn geplaatst met omlijsting en de vensterbanken worden de 4 wanden aan elkaar gelijmd,
de latjes aan de binnenzijde zijn tegen het kromtrekken van het karton wanneer het geschilderd word.


Hier kun je ook zien dat ik wat structuur in de verf heb aangebracht, ik doet dat met gezeefd vogelzand dat je gebruikt in een kooitje.
De hoeveelheid kun je zelf bepalen, maar beslist niet te veel.


De rails ligt er in en heb ik opgevuld met latjes en wederom weer karton er tussen, ook vies gemaakt want er moet gewerkt worden. De rails zijn ook bezetmelders, zodat ik later weet via i-train waar wat staat.

Ik ga nu verder om de deuren te maken en de bovenleiding (Sommerfeldt) er in aan te brengen met als laatst het dak dat van golfplaten is.

Uiteraard zijn vragen en opmerkingen altijd welkom.

Zo mensen en weer tot een volgende update.




Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
-Herman,
Indien de lokloods met dezelfde intentie als het prachtige chalet gebouwd gaat worden, dan wordt het weer een 'juweeltje'! Toch benieuwd op welke wijze jij die beweegbare deuren gaat maken. Ik denk, dat jij daarover al lang hebt nagedacht. Heel erg veel suk6 met de bouw en laat maar weer jouw vorderingen bewonderen in een volgende update. Blijf nieuwsgierig!  8) 8)
:thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
joewy71
gast

Re: Gotthard Strecke
Herman
Jij ben het al vele andere een grote bron van inspiratie.
Zeker het doe How to 's.
Top  :thumbup:👍👍👍 👍
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard Strecke
Dag Herman.

Prachtige zelfbouw chalets heb je gemaakt - erg mooi geworden :thumbup:
De locloods zal zeker ook mooi worden, al vereist het andere details dan de huizen :wink:
Vroeg mij enkel af waarom je de wanden niet van wat dikker grijs karton of wellicht
iets van triplex of MDF maakt, daar wordt het steviger van en trekt niet krom? :idea:

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Dat gaat er goed op lijken Herman: kun jij (en heb jij) foto's van de lokloods uit het echie zodat de andere kijkers een beetje meer beeld krijgen??

De rails heb je in de loods opgevuld met latjes: breng je daar nog een middengeleider aan voor het sleepcontact?? Of zie ie er al in?  Zomaar even een paar vragen ;-) 
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,

Mooi loodsje. En rap in elkaar.
Ga je de deuren ook aansturen?
Re: Gotthard Strecke
-Herman:
Een pracht van een creatie,  :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard Strecke
De steunberen geven de loods veel extra, Herman .

Dat is een mooi project en goed gebouwd  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie leuke reacties.

@Erik; Ik maak alles van het grijze karton (2 m/m dik), het werkt makkelijk en is snel te snijden. Als ik het van MDF of ander plaatmateriaal ga maken dan moet ik alles zagen en dat geeft nogal wat stof en dan zal ik alles in de garage moeten maken, en daar heeft Herman géén zin in, op dit moment koud en ongezellig.

@Henk; Onderstaand heb ik de enkele foto's van de lokloods "Erstfeld" geplaatst, deze geven alleen de voorkant voor een deel weer, via Google weet ik dat aan de zijkant steunberen zitten, alleen in het echt is de loods wat langer. Daar kunnen 2 loks achter elkaar staan en bij mij maar 1.

@Arjan; De deuren gaan denk ik niet worden aangestuurd, heel misschien dat ik daar in de loop van de tijd nog over na ga denken, maar op dit moment niet.


Het gaat hier om het rechter deel, wat naar achter staat.


Hier van dichtbij.

Het was nooit mijn bedoeling om deze loods te maken, anders had ik er zeker veel meer foto's van gemaakt.

In feite bestaat de lokloods "Erstfeld" uit 3 loodsen die achter elkaar staan, als 1e staat er een grote loods met daar pal achter deze loods die ik nu maak, dan ligt daar achter de rolbrug met een 3e loods.

Zie de volgende foto's.


Dit is de 1e loods, smaller maar wel langer als de volgende loods.


Dit is de 2e, die ik nu maak.


Dit is de 3e met rolbrug.


Hier zie je de hele rolbrug met loods met aan het einde de oude houten loodsen waar vroeger de stoomloks stonden.

Ik hoop jullie hiermede wat wijzer hebben gemaakt over Erstfeld met zijn loodsen.

Tot een volgende update.



Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
-Herman,
Leuk dat jou ons weer de nodige foto's hebt doen toekomen. Kunnen  we kijken en vergelijken met wat jij nog verder gaat (ver)maken aan die loods in verkorte uitgave. Het zij zo!! :-)
Het is geweldig en bedankt voor deze 'update'!  :thumbup:  :favorite:
Re: Gotthard Strecke
joewy71
gast

Re: Gotthard Strecke
bedankt voor het dele van deze mooie foto's
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,

Met belangstelling volg ik de bouw van je loods.
De laatst geplaatste foto's geven een mooi beeld van hoe het eruit gaat zien.
Ga zo door. :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,
niet alleen het chalet is prachtig, ook de loods ziet er al geweldig uit, sucsez met de loods verder. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
-Herman:
Complimenten voor je bouwkunsten,  :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo Herman,

Ziet er zeer goed uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup: Zowel de loods als de chalet.

Alleen vroeg ik me af (net als Henk) hoe je de middenrail gaat uitvoeren in de loods.
Of zit deze er al ?

M.vr.gr. Erwn
Re: Gotthard Strecke
Hey Herman,

weer mooie bouwwerken die je hier toont.

Mijn eerste bouwsel zal een Depot zijn (SBB Historic depot van Olten) ik ga waarschijnlijk voor MDF 6mm.
Is nogal een grote loods 7 sporen en enkele loks diep. Moet nog eens kijken of ik de actuele toestand nabouw of de oude situatie met rollbrug?

Plaats hier eens een foto bij gelegenheid.

Benieuwd naar het vervolg

Swiss groeten

Johan

Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Gotthard Strecke
Hoi Herman,

Leuk project ben je mee bezig, zie de gelijkenis al. :thumbup:
Ga dit zeker volgen.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

Ik heb de laatst hand gelegd aan de lokloods waar ik mee bezig was. Als eerste heb ik in de loods de balken aangebracht voor de bovenleiding, daarna de bovenleiding aangebracht en in de vloer de stroomvoorziening voor de loks gelegd.
In plaats van golfplaten voor het dak (ik was niet zeker van mijn zaak) heb ik nu het z.g.n. betuum voor het dak gebruikt, volgens de (lucht)foto's is er geen golfplaat gebruikt.


De bovenleiding met ophangbalken zijn aangebracht, ik heb de balken aluminium kleur geschilderd en de bovenleiding groen/bruin geschilderd, goed te zien het dunne koperdraadje dat als stroomvoorziening dient voor de loks.


Even een lok er in geplaatst met de panto omhoog, de hoogte van de bovenleiding is perfect.


Hier is de boel geschilderd en het is nu zover dat we er licht in gaan maken en het dak gaan plaatsen.


Hier met licht aan, aan beide zijden zijn 2 ledjes geplakt voor het licht. Het kiertje boven de deuren is inmiddels gedicht.


Ook het dak is van karton en de betumen zijn schuurpapier, ook heb ik nog een lichtvenster in het dak gemaakt.


De deuren kunnen worden gehangen.


Een lok in de ingang, staat altijd mooi voor een foto.


Ook heb ik rondom dakranden geplaatst zoals in het echie.

Al bij al lijkt het toch een mooie loods geworden voor op mijn volgende baan.

Mannen dit is het voorlopig wat betreft het gebouwen maken, ik ga nu weer lekker rijden met de treinen (automatisch volgens de routes) en ik zal hier nog een filmpje maken van de rijdende treinen, tot een volgende update.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2016

jong geleerd is oud gedaan!

offline
Re: Gotthard Strecke
Een woord: WOW :thumbup: :thumbup: 8o. Die loods is echt prachtig geworden.
groeten Quinten
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
-Herman,
Het is een "PLAATJE"!  8) Vooral jouw foto van de binnenverlichting is helemaal perfect gelukt! Geweldig! Alleen de werktuigen aan de wanden en/of werkbanken missen we nog, maar dat staat over het algemeen echt achter gesloten deuren! Dus voor mij mag het zo blijven.  8)  :thumbup:
Mooie deugdelijke oplossing van de middengeleiding! En de plaatsing van de bovenleiding, met vooral dat ronde raampje erboven staat erg leuk en trekt de aandacht!  :O
DUS: ga maar heerlijk even "spelen"! :-) :-)
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,
De loods is heel mooi geworden dat wordt een pronkstuk op je nieuwe baan.
Net als Gerard vindt ik de foto met de verlichting schitterend en zeer sfeervol. :) :)


Edit: woordje toegevoegd.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Een zuiderbuurman zou zeggen: Jakkes, bangelijk mooi is dit geworden!

Je weet gelijk wat je op de Gastendag kunt presenteren Herman: dit is waarlijk MODELBOUW.  Chapeau!!!
Re: Gotthard Strecke
Chapeau Herman ( de andere zuiderbuurman  ;) )

Die wil ik wel eens van dichtbij zien, ik hoop dat ik met mijn loods in de buurt geraak van jouw prestatie.
Zodra ik mijn plannen van de SBB te pakken heb kom ik wel te rade bij jouw.

Zal een eyecatcher worden op je baan Super

Swiss groet

Johan
Re: Gotthard Strecke
Opazwitserland
gast

Re: Gotthard Strecke
Herman
Was je op het forum wat uit het oog verloren. Met je gisteren terug te zien terug op je topic geraakt.
Schitterend man.  We moeten de koppen zeker nog is bij mekaar steken en ervaringen uitwisselen.
Hoed af👍👍👍👍👍
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,

Indrukwekkend!

Henk
Re: Gotthard Strecke
-Herman:
Hier nog een zuiderbuur die het zeer mooi vindt, had al een voorproefje zaterdag in Houten gehad, echt top,  :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
peterke33
gast

Re: Gotthard Strecke
Herman

Dat is echt prachtig gemaakt die loods, echt modelbouw is dit en gaat heel mooi staan op je baan.  :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard Strecke
Dag Herman.

De locloods straalt in model dezelfde soberheid uit als de foto's van de echte loods :thumbup:
Zeker ook de aangebrachte afwijkingen ten opzichte van het voorbeeld zijn in harmonie met het model.
Het zal een fraaie aanwinst voor de modelbaan zijn!

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman het is een prachtige loods geworden. :arrow: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor de zeer positieve reacties. Ik zal de loods en het chalet en nog een evt. te maken gebouw in maart meenemen naar de gastendag in Belgie dan kunnen jullie het in het echt bekijken.

   
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,

Ik kijk er naar uit om de loods en de andere gebouwen in het echt te bekijken.

Daar kan ik ook meteen wat vragen stellen over de bouw want door jouw topic en andere hun topic met Zwitserland als thema gaat Zwitserland mij steeds meer interesseren dus tot de 11de maart in Sint-Niklaas ik kijk er naar uit. :)
Re: Gotthard Strecke
stafmarklin
gast

Re: Gotthard Strecke
 @citaat Gewoon prachtig Herman en tot de 11 maart.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman, er schiet mij iets te binnen: de meeste loc-loodsen waar onderhoud wordt gepleegd kennen ook onderhouds- of smeerputten. Ook bekend onder askuil!

Een trapafgang tussen de rails om in de put af te dalen: vaak meer dan een loclengte lang of zelfs een treinstel lengte!

Lijkt mij een mooie uitdaging om die in je locloods te realiseren: compleet met smd's om je onderhoudsput te verlichten. Diepte 3/4 menshoogte ongeveer. 

Kijk eens HIER voor ARTITEC of zoek eens op GOOGLE naar Peco streamline H0 - SL-8356

Als je interesse hebt aan ARTITEC, kan ik volgende week eens neuzen bij Bentinck in Apeldoorn. Ben er dan vlakbij voor mijn werk. Je weet me te vinden ;-)
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Gotthard Strecke
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

@Johan: Dat regelen we tegen die tijd als jij van de SBB de tekening hebt.

@Paul: We kunnen dat bespreken bij jullie op de gastendag, en als je niet zo lang wilt of kunt wachten dan moeten we dat 'n keer eerder doen, ik hoor het wel.

@Henk: Jammer dat ik daar niet eerder aan heb gedacht dat zou het helemaal af hebben gemaakt. Misschien als ik de bodem er
goed onder vandaan kan krijgen dat ik her misschien alsnog doe. Maar dat weet ik nog niet.

@Jan-Willem: De ramen zijn inderdaad van Auhagen, zo'n zakje weet je wel met verschillende soorten ramen er in. De  raamomlijsting op de achterzijde van de loods heb ik wel zelf er om heen geschilderd, de ramen aan de
beide zijkanten zijn omlijst met balsahout van 1m/m.