Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Gotthard Strecke

Gestart door de iris zondag 16 februari 2014, 17:04:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Gotthard Strecke
Herman,

Beterschap en voorspoedig herstel gewenst.

Gr.
René
Re: Gotthard Strecke
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Gotthard Strecke
Beste  Herman,

beterschap en een voorspoedig herstel toegewenst,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Gotthard Strecke
Herman,
via deze weg ook eens een spoedig herstel gewenst en we zullen wel iets organiseren om je schade in te halen.
Eerst weer de oude worden en dan terug er vol tegenaan met de collega's van de Swiss groep. :D

Grts

Johan
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Kaart met voornoemde reacties op de post gedaan.

Namens Herman alvast bedankt!!

Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,

Bij deze een spoedig herstel en beterschap.

Met vriendelijke groet Johan
Re: Gotthard Strecke
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Gotthard Strecke
Hey Herman,

Da's wel schrikken! Gelukkig hebben ze je niet met een kluitje het riet in gestuurd, maar doorverwezen naar Nijmegen.
Sterkte en beterschap!

Willie
Re: Gotthard Strecke
Beterschap Herman!
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

offline
Re: Gotthard Strecke
Beterschap Herman.

Gezondheid is nu het belangrijkste. Treintjes rijden niet weg en kunnen makkelijk wachten.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Gotthard Strecke
Kroko14253
gast

Re: Gotthard Strecke
Hallo Herman,

Ik las de mail van Henk over jou en ik was even stil, van wat jou overkomen is.
Bij deze beterschap gewenst. Rustig herstellen en de verdere bouw komt vanzelf weer.

groetjes

Harry
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2010

offline
Re: Gotthard Strecke
Beste Herman,

Ik wens je van harte veel beterschap en een spoedig herstel.

Groetjes uit Affligem (België).

Rik.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo Herman
Veel beterschap gewenst

👍🏽👍🏽💤💤💤💤💤🚊🚇🚉🚞🚈🚃

John
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2014

offline
Re: Gotthard Strecke
Beterschap, Herman!
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Gotthard Strecke
Beterschap Herman, dat je weersnel op de been bent! :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

Kennen jullie Herman een beetje???

Nou ik zal jullie een beetje bijpraten. Wilde het bewaren voor morgen tot er meer nieuws is, maar die man blijft je werkelijk verbazen (en het verplegend personeel idem)!

Vanmorgen had ik Jannie aan de telefoon en ze vertelde mij dat Herman gistermorgen een half uurtje op heeft gezeten en gisteravond een uur. Sondevoeding ging echter ?retour keuken?: bleef dus niet binnen. Verpleging heeft de sonde wat dieper in zijn maag geduwd om te zorgen dat de voeding binnenskamers bleef. En dat had succes.

Dat was de stand van gisteren. En nu vanavond ??????..

???.. was ik op zolder bezig aan het opruimen, sorteren en inpakken gaat me de gsm af. ?Herman Nieuwenhuizen? stond in mijn schermpje. Gezien de tijd (tegen half negen) beetje vreemd want het kon hooguit Jannie zijn ??. Maar zo vroeg in de avond kon ik even niet rijmen.

Maar het was niet Jannie aan de telefoon maar Herman himself!! Hoe blij kun je worden als je aan iemands stem hoort dat ie opknapt!! Herman is van de sondevoeding af,  is een paar keer uit bed geweest en in de stoel gezeten, neemt vaster voedsel tot zich (en gaat niet ?retour keuken?) en smaakt hem prima. Alles begint weer normaal te werken bij hem en idem  zijn niet aflatende humor. Ook niet klein te krijgen.

Herman verwacht niet dat ie voor het weekeind al thuis zal zijn. We beginnen Herman inmiddels een beetje te leren kennen: met hem weet je het maar nooit! Over engelbewaarders gesproken ..............

Hij laat zich jullie allen groeten!
Re: Gotthard Strecke
Henk,
Tks voor dit goede nieuws van Herman  :thumbup:

Komt sneller goed dan we dachten, Herman see you back soon in uw topic`s

Grts

Johan
Re: Gotthard Strecke
-Herman:
Das zeer goed nieuws zo te lezen, spoedig herstel,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard Strecke

Goed nieuws  :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
peterke33
gast

Re: Gotthard Strecke
Goed nieuws is altijd leuk  :)  :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Gotthard Strecke
Tja,

Wat wil je als een man zijn treinen mist :-)

Willie
Re: Gotthard Strecke
Goed nieuws, dat hij maar snel weer met zijn trientjes mag spelen.

Gr.
Piwie.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard Strecke
Henk,

Bedankt voor het doorgeven van het goede nieuws. :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
-Henk,
Kijk eens aan wat een nieuws! Geweldig! Wat een kracht straalt die man uit om zo snel mogelijk thuis te komen, verwacht ik. Hij zet alles op alles, want hij mist niet alleen zijn huisgenoten, maar ook zijn treintjes! Mooie prestaties en veel beterschap en vooral gezondheid! We duimen voor hem  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik jullie allemaal HARTELIJK BEDANKEN voor de warme reacties die ik heb mogen ontvangen, in een woord GEWELDIG.

Maar gelukkig ben ik weer thuis. Maar wat een toestand en wat je al niet kunt krijgen in zo'n korte tijd, ik ben wel even geschrokken hoor.

Ik ben in de loop van donderdag weer ontslagen uit het ziekenhuis en dan denk je dat je een hele piet bent maar je bent nog niets waard, maar we gaan nu werken aan het herstel en dan zal alles weer op zijn pootjes terecht komen. Het zal nog wel even duren voordat ik daadwerkelijk aan de baan verder kan gaan maar dat maakt me niet zo veel uit geduld is tenslotte een schone zaak.
Er liggen nog genoeg dingen op mij te wachten die ik zonder noemenswaardige inspanning kan verrichten o.a. mijn videofilmpjes die moeten worden overgezet naar de laptop.

Dus ik verveel me nog niet, en het komt het herstel ten goede. 

Ik blijf het voorlopig rustig aan doen en dan zien we wel verder, nogmaals bedankt.

Groet Herman.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
-Herman,
Dit is een geweldig goed bericht! Blij te vernemen, dat jij thuis bent! Rustig aan doen en niets overhaasten, maar daar hebt je ook jouw vrouw nog voor! Goede gezondheid verder en RUSTIG AAN!  :thumbup: :thumbup:
:-) :-)   O:-D O:-D
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard Strecke
Leuk om te lezen dat je weer thuis bent Herman. :thumbup: :thumbup:
Doe lekker rustig aan dan komt het wel goed met het herstel. :)
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Citaat van: wakkie op donderdag 14 april 2016, 20:07:10
Wat wil je als een man zijn treinen mist :-)

Je hebt het antwoord Willie: dan gaat ie naar zijn treinen toe! 

Verder kan ik eigenlijk maar één ding zeggen: "laat die Herman maar schuiven!"

@Knap goed op Herman en doe het rustig aan: je hebt al genoeg mensen doen verwonderen en verbazen  :D :D. We spreken elkaar gauw!

Re: Gotthard Strecke
-Herman:
De beste plaats om goed te genezen is thuis, dus laat je maar eens goed verwennen en op tijd rusten,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Gotthard Strecke
Welkom thuis weer Herman, laten we hopen dat je herstel ook zo vlot gaat  :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman het gaat wel in een sneltreinvaart he, gelukkig maar.
Hou die snelheid er maar in, beterschap verder.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Gotthard Strecke
Hoi Herman,

Ben even niet online geweest en wat lees ik. Pf dat is even schrikken zeg. Gelukkig gaat het nu weer beter met je. Van hieruit van harte beterschap, doe rustig aan en neem de tijd voor je herstel.

Groetjes,

Ronald
Re: Gotthard Strecke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Gotthard Strecke
Hoi Herman,

Dat was even schrikken, ik liep achter met lezen dus kreeg net de hele historie pas mee.

Fijn dat je thuis bent en de tijd neemt om lekker op te knappen.

Beterschap.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Gotthard Strecke
Ook van mijn kant van harte verder herstel gewenst. Fijn dat je weer thuis bent en hopelijk energie hebt om tijdens het opknappen ook wat te hobbiën.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke
Hallo allemaal,

Allereerst allemaal hartelijk bedankt voor jullie warme reacties, ik ben weer aan de betere hand en mag langzamerhand weer alles gaan ondernemen. Dus dat gaan we ook weer doen.

Komende week eerst een nieuwe computer aanschaffen, want zoals jullie weten is mijn oude met 2 virussen besmet, dus dat gaat hem niet meer worden, als de nieuwe er is laat ik de boel eerst opnieuw installeren en weer aansluiten op de baan, jammer dat ik dat zelf niet kan,
wat dat betreft ben ik een analfabeet, tenslotte kun je ook niet alles zelf, maar het probleem is dat er weer afspraken moeten worden gemaakt en dat duurt mij altijd weer veel te lang en het kost nog veel geld ook, zonde, want ik koop er liever treinen voor.

Maar goed, dit gaat er de komende tijd gebeuren, maar als alles weer rijd dan wil ik er eerst een filmpje van maken om jullie te laten zien hoever ik nu ben.

Jullie horen van mij als alles weer draait, tot later. 
Re: Gotthard Strecke
peterke33
gast

Re: Gotthard Strecke
Hoi Herman,


Doe het maar lekker rustig aan, en geniet maar lekker van het mooie weer.  B)
En zie je filmpje graag hier verschijnen als je de nieuwe pc hebt  :P  :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
-Herman,

Fantastisch om te lezen, dat je weer bruist van de nodige 'treinlust'. Vol energie gaat jij er tegenaan! Maar is dat nu juist niet waar wij allemaal op zaten te wachten! Prachtig, Herman, om jouw plannen op het forum openbaar te gaan maken. Wij zien wel als alles in gereedheid gebracht en geïnstalleerd is. Jouw goede herstel brengt 'vreugde' op het forum!  :-) :-)
Re: Gotthard Strecke
-Herman:
Goed om te horen dat je aan de beterhand bent, en zeker niet haasten, de gezonde is veel belangrijker.
We blijven je draadje volgen en zien de filmpjes wel passeren,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Gotthard Strecke
Voor degenen die Herman nog niet kennen: dit IS Herman!!!

Opgeknapt en niet te stuiten ...  >:-D >:-D Komt helemaal goed, hij heeft ons wel meer verbaasd de afgelopen periode.

We gaan het zien en beleven van je Herman!

Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Gotthard Strecke
Hi Herman,

Is goed te lezen dat je weer terug op het "spoor" bent.

groet
Harald
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Gotthard Strecke
Goed om te lezen dat je weer terug bent Herman  :thumbup:

Pas op dat je jezelf neit voorbij loopt, maar ik vermoed dat moeders je scherp in de gat houd.

Henk
Re: Gotthard Strecke: Nieuwe computer.
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Strecke: Nieuwe computer.
Hallo allemaal,

Vlak voor de Pinksteren is mijn nieuwe computer thuis bezorgd, als dit apparaat is geinstalleerd dan kan ik eindelijk weer gaan rijden.
Dus ik ga nu op zoek naar iemand die mij hier mee kan helpen en het zaakje weer aan de praat krijgt, want ik ben een analfabeet op het gebied van computers.

Ondertussen heb ik niet stil gezeten, ik heb op you-tube een aantal filmpjes bekeken van o.a. Ulricke Strauch hoe zij toch zo mooi
de bomen maken, en ik moet zeggen het is mij aardig gelukt om ze na te maken.

Bekijk zelf de foto's maar even, ik hoor graag wat jullie er van vinden, ook de negatieve reactie graag want daar leren we het meeste van. 

Tot de volgende update.












Over deze ben ik niet zo tevreden, het moet een hoogstamspar zijn.




Allemaal samen vind ik wel mooi


En de verhouding klopt aardig.
Re: Gotthard Strecke
-Herman:
Bomen zijn zeer mooi, goed naar de filmpjes gekeken vann Uli,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Gotthard Strecke
Mooi dat je weer kan gaan rijden Herman nu er weer een computer is. :thumbup:
De bomen zien er in mijn ogen zeer goed uit. :thumbup: :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Herman,

De bomen zijn prachtig, handig die filmpjes.
Hoelang heb je over een boom gemiddeld gedaan?


Gr.
Piwie.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gotthard Strecke
Dag Herman.

Je hebt goed afgekeken bij Fraulein Strauch (wel op de handen blijven letten hé :roll:)
Qua vorm zijn ze goed gelukt, toch zou ik minder dikke plukken filtermateriaal gebruiken.
Te veel van dat materiaal was bij mijn eerste zelfgebouwde bomen dezelfde fout! :wink:
Je zult zien dat wanneer je her en der door de boom heen kan kijken het natuurlijker wordt.

Groeten,

Erik.
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2008

offline
Re: Gotthard Strecke
Herman,

Op de foto's van boven naar beneden zijn de eerste 4 prima gelukt. Vooral de derde vind ik mooi.
De 5e is te simpel. Die heeft te weinig zijtakken.
De spar is te vol, daar zie je helemaal geen zijtakken meer.
En, zoals Erik al zegt, de anderen kunnen inderdaad wel met wat minder filterwatten.

Wat je misschien ook nog kunt proberen is wat meer (subtiel) kleurvariatie. Nu zijn de bomen onderling al verschillend, maar ook in de boom zelf kun je dat toepassen. Boven op en aan de uiteinden is het blad wat lichter dan onderop/binnenin. Bij naald bomen zie je onderaan vaak allemaal bruine naalden.

Succes! En jammer dat we zo ver uit elkaar wonen, anders had ik die PC wel voor je aan de praat willen helpen.

Re: Gotthard Strecke
Opazwitserland
gast

Re: Gotthard Strecke
Ziet er mooi uit Herman👍🏻
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Gotthard Strecke

Hoi Herman,

Ik sluit me bij Erik aan, de bomen op de laatste foto's zijn te "watterig".
Zulke bomen zijn prima voor in de tweede rij van een bos(je), dus verloren is er niks dan  :P

Dit soort zaken is vooral een kwestie van "al doende leert men" en veel buiten naar echte bomen kijken.
Veel plezier bij het maken van de volgende serie !

Grtz Tony
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Gotthard Strecke
-Herman,
Te beginnen, dat ik ook een 'fan' ben van "ULI", zoals ik haar dan noem. Die dame is veelzijdig en heeft meer in haar 'mars' dan menigeen denkt. Haar exemplaren, of zij nu bomen, beekjes, bergen en/of watervallen maakt, het is een genot om naar te kijken. Jouw exemplaren zien er best mooi uit en niets weggooien, want zij 'vullen' de bossen en/of bassages aardig aan. Zelf ben ik nog niet zover en derhalve zijn jouw voorbeelden prachtig om naar te kijken, want ook alle bomen in de natuur zien er verschillend uit en de "lelijke" zien wij niet in een bos! Dus jij moet die exemplaren een plaats geven in een bos en idd de besten vooraan gaan plaatsen. Heel veel suk6 met jouw scenery!  :thumbup:
Re: Gotthard Strecke
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Gotthard Strecke
Hoi Herman,

Zien er voor een eerste keer goed uit.
Verder niks toe te voegen aan mijn voorgangers.
Gewoon blijven oefenen.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Gotthard Strecke
Herman.

Het ziet er voor eerste resultaten toch niet verkeerd uit.We weten niet wat je gebruikt hebt om de foliage op de filterwatten aan te brengen?Je hebt er inderdaad wat teveel aan filterwatten op zitten en als je een juiste zeef gebruikt om de foliage aan te brengen dan worden de resultaten vast beter.

Heb je iets van een Grassmaster?Daar kan je ook gebruik van maken en als je daarmee de takken behandeld hebt dan met een zeef de foliage aanbrengen.Dan wordt het niet zo dik als met die filterwatten.

Harald & Alex