Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem

Gestart door Kevin_S zondag 16 februari 2014, 09:00:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
Goedemorgen iedereen.
Ik heb gister een analoge fleischmann plan V gekocht
Dit betreft de gelijkstroom uitvoering. Dit omdat ik hem op mijn gelijkstroombaan wou laten rijden..

Nu is het geval dat ik hem bij mijn ouders op een testbaantje met roco geoline rails & een roco 0611 trafo wou testen maar helemaal niks brand als ik hem op de baan heb en de trafo open staat op 200.
Ik heb ook fleischmann 5160 wagons gister aangeschaft met binnenverlichting deze branden.
Tevens de fleischmann sprinter (die ik al had) rijdt wel en de plan v niet. Wat kan hier het probleem mee zijn?

Ik kreeg gister de tip of hij via de pantografen rijdt. Heb daar dus via de trafo stroom opgezet en dan begint het te knetteren.

Kan iemand mij hiermee helpen hoe ik dit moet oplossen?

Alvast bedankt
Groetjes kevin
Re: Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
tsja, moeilijk te bepalen zo. ik zou zeggen, maak hem eens open. controleer alle draden.

Roy
Re: Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
Tis makkelijk te zeggen ...... houd het andere draadje maar eens tegen de pantograaf  ;) (Je maakte dus sluiting)
Het model staat dus inderdaad op bovenleiding.

Succes!

Gr Class-58
Re: Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
Goedemorgen.
Ik heb dus net het motortje uit het treinstel gehaald en de 2 draden er tegenaan gehouden.  Dan doet het motortje het prima. Zet ik hem op de baan doet ie niks. Wat nu? Zitten er wielen verkeerd?
Re: Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
Even goed naar voorgaande berichten kijken, het schroefje naast de pantograaf zorgt ervoor dat je op de bovenleiding kunt rijden en deze staat dus gedraaid. Kijk voor de juiste stand in de bijgeleverde handleiding.
De handleiding verteld je ook hoe je het draaistel met motor moet loshalen om deze eventueel te reinigen.

Grt, Ronald.
Re: Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
ik heb de motor inmiddels uit het treinstel.
En de wielen in de wasbenzine gelegd. de benzine is donkerblauw aan het worden..
Iemand heeft mij weten te vertellen als de wasbenzine blauw wordt dat er veel vuil op de wielen zit.

ik haal ze half 11 eruit kijken wat ie dan doet.
groetjes kevin
Re: Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
Iets latere reactie dan mijn voorganger, maar dat komt door inscannen van de afbeelding. Dus plaats hem toch maar.
Op het dak tussen de pantografen zit een wit plastic 'schroefje' waarmee je het treinstel om kan schakelen tussen bovenleiding of rails.
Zie stukje van de handleiding.


Wanneer je het treinstel op de baan zet heb je dan wel beide delen aan elkaar? bij de 3rail versie moet dat, anders kan hij niet rijden. Ik weet niet zeker of dat bij de 2rail versie ook verplicht is.
Re: Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
Hij staat dus op de motor. helemaal goed dus..
Re: Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
ik heb de 2 delen bij elkaar.. de motor draait tot nu toe alleen als ik de draden van de trafo tegen de motor houdt.
we gaan half 11 verder.
eerst maar de wielen goed reinigen die onder de motor zitten.
Heb een vermoeden dat deze geen stroom doorgeven aan de motor vanwege veel vuil.

Re: Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
Overigens,

Volgens mij werk jij sinds kort in een modelbouwzaak, waarom heb je toen je dit treinstel kocht niet gelijk gekeken of dit treinstel wel of niet reed?

Ikzelf heb onlangs via het BNLS forum een Plan V gekocht en deze reed ook niet, pas na loshalen van het motordraaistel bleek dat de tandwielen vol met troep( ballast,haren) zat en na gereinigd te hebben rijdt deze nu wel weer.
Overigens betrof het hier om een digitaal stel en ik thuis nog niet digitaal rijdt en geen gelegenheid had om dit op de vereniging te testen, duurde dit een tijdje.

Grt, Ronald.
Re: Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
Als het je job is, dan mag je je wel wat meer verdiepen in de bedrading.  :D
Een schema geeft veel duidelijkheid.
Maar meestal is het vervuiling, en soms een draadbreuk.
Ik bouw ze altijd gelijk om naar digitaal voor het 3-rail bedrijf.
Maar lukt het echt niet, dan mag je altijd langs komen.

Gr. Marcel
Re: Fleischmann plan V NS gele uitvoering probleem
net contact gehad met me baas.
Moet zaterdag de plan V meenemen.

Jullie horen het resultaat a.s zaterdag of zondag.

Groeten kevin