Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Defect loc 3087

Gestart door Wim_zelf maandag 10 februari 2014, 12:13:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Defect loc 3087
Wim_zelf
gast

Defect loc 3087
Goedendag,

Terwijl we, calvin en ik bezig zijn met de maken en aanpassen van de baan, wat steeds meer vorm gaat krijgen, hebben we ook nog een probleem met het rollend materieel.

De loc uit het startsetje van calvin is een heerlijk Locke, het is volgens mij een 3087 en is digitaal rijdbaar. We rijden echter analoog, omdat mijn oudere loc analoog rijden.

Het probleem is het volgend:
Het motortje wordt op het onderstel vastgezet met twee 'bruggetjes' die over de aasjes uit de motor zitten. Aan de achterzijde, bij de aandrijfas en de tandwielen, wordt dit bruggetje middels een soort 'spiestukjes' aan het onderstel gedrukt. Nu zijn we een zo'n spiestukje kwijt, waardoor de motor niet meer vastzit en opwipt en dus rijdt hij niet meer. Bij diverse winkels en clubs hier in de regio ( Zeeland) navraag gedaan hoe dit te verhelpen. Deze onderdelen zouden niet los te bestellen zijn.

We blijven natuurlijk zoeken (of 22 en 23 feb een leuke beurs in Goes), wie weet heeft iemand van jullie een alternatieve oplossing.

Alle suggesties zijn welkom, calvins eerste treintje, dus emotionele waarde,  willen we graag weer laten rijden.

Een foto is bijgevoegd.

Groetjes Wim en Calvin
Re: Defect loc 3087
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Defect loc 3087
Hallo Wim,
je kan spietjes maken van bijv. een tandenstoker,sateprikker, enz.
en vastzetten met secondelijm...
Re: Defect loc 3087
Lid sinds: 2012

offline
Re: Defect loc 3087
vast zetten met een beetje siliconenkit, zodat de motor op zijn plek  blijft?

groet Winno
Re: Defect loc 3087
Wim_zelf
gast

Re: Defect loc 3087
Wi.en wi....,

Bedankt voor de suggesties. Ik ga eens aan de slag met cocktailprikker of zoiets.
Ik laat weten wat het geworden is.

Groetjes van Wi.
Re: Defect loc 3087
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Defect loc 3087
Wim,
Je zegt dat je er nog 1 van de 2 hebt. Kun je hem niet naken dan van nylon of pvc plaat?

Cees
Re: Defect loc 3087
Lid sinds: 2006

offline
Re: Defect loc 3087
Wauw dat is hier een draadje waar veel rare uitdrukkingen gebruikt worden hoor "met de maken " "heerlijk Locke" "de aasjes " .
Re: Defect loc 3087
Wim_zelf
gast

Re: Defect loc 3087
Hallo trein-en taalfanaten,

De locomotief rijdt weer. Was ff passen en meten, maar lolliestokje was uiteindelijk de beste (en lekkerste) oplossing.

Ook aan de voorzijde trilde de motor best nog wat, dus ook daar met een tandenstoker de boel wat steviger vastgezet.

Het is misschien niet de mooiste oplossing, maar in ieder geval functioneel.

Bedankt allen voor jullie suggesties.

Wim en Calvin
Re: Defect loc 3087
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Defect loc 3087
Ik zou de zaak toch even fixeren met hete lijm uit één van de pistolen uit een ander draadje. Werkt hier heel handig bij.

Gr. Marcel