Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

BR 80 3404 RAG: drijfwerk stuk

Gestart door Dudok12 zondag 09 februari 2014, 13:25:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR 80 3404 RAG: drijfwerk stuk
Ik probeerde vandaag uit te vinden waarom mijn BR 80 lokje hobbelt. Bij hogere snelheid hoor je ook iets bonken. Aan de antislipbandjes kon ik niks zien. Ik was aan het kijken of de wielen wel allemaal recht met het drijfwerk verbonden waren toen ik iets voelde meegeven, grr. Het kunststof schuiver-dingetje is afgebroken.

Vraag: weet iemand wat ik moet bestellen om die lokje te repareren? Iemand nog tips bij een hobbelende lok?



Groet en dank voor het meedenken, Bernhard
Re: BR 80 3404 RAG: drijfwerk stuk
Dank voor de snelle reacties. Ik zal eens op de M* site gaan rond zoeken. Zou balen zijn als dat stukje drijfwerk niet meer te leveren is. Je zou denken van wel, want laatst hadden nog een BR 80 in de verkoop... Ik zal mijn ervaringen posten.

Groet, Bernhard
Re: BR 80 3404 RAG: drijfwerk stuk
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: BR 80 3404 RAG: drijfwerk stuk
Lucien,  :offtopic:
Waar staat die vuilnisbak bij jouw, Effens iets mis met een lok, kan hij naar de vuilnisbak :-*
Moet ik toch naar het zuiden,  8)
Nu wil er wel eens iet even wat mis zijn met een lokje, maar altijd te herstellen.  :o)
Cees
Re: BR 80 3404 RAG: drijfwerk stuk
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: BR 80 3404 RAG: drijfwerk stuk
Bernhard,
Het hobbelen kan ook komen omdat de wielen niet goed ge-kwartierd staan.
Dat is dat de drijfstangen op de juiste hoek verdraaid t.o.v. elkaar staan.
Cees
Re: BR 80 3404 RAG: drijfwerk stuk
Cees,
Ik was aan het kijken of de wielen goed gekwartierd stonden toen dat stukje k* kunststof afbrak  :-(

Bij de BR 80 is alleen de achterste as met tandwielen aangedreven. De andere 2 draaien mee met de koppelstangen. Voor zover als ik kan zien, zijn de stangen niet verbogen en staan de wielen netjes op rij.

De lok ging niet zachtjes op en neer, zoals bij een kapot bandje, maar meer een beetje heen en weer. Bij hogere snelheid hoorde je een bonkend geluid. Ik zal eens kijken of een wiel misschien een beetje scheef op de as zit, al lijkt me dit stug.

Groet, Bernhard