Ik rij inmiddels 2,5 jaar met dit materiaal en kortsluitingen zijn niet aan de orde van de dag, maar zeker in het begin toen ik zelf nog moest wennen zeker wel aanwezig. Bijv. een sluitwagon met verlichting en sleper die toch onverwacht overdwars gaat staan? Absoluut niet ondenkbaar...
En als je wilt besparen op wagonsmen rijtuigen e.d. Door gelijkstroom varianten die nemen waarvan demas-lengtemetingen milimeters breder is, ga je echt niet uitsluiten dat er eens een keer iets misgaat! Zelf heb ik bespaard op wagons e.d. Maar alle originele assen vervangen door wisselstroom-assen die en gemaakt zijn voor de Marklin baan en de massa goed geleiden van rail naar rail (en later ook goed werken bij blokrijden).
Maar nee, je moet in mijn beleveing juist wel dicht een inbouw decoder een extra stroomafsluiting maken. Verlengt,in mijn beleving ook zeker de levensduur van wisselaansturing (motor-aandrijving).
Mijn ringleiding bestaat trouwens uit 2,5 installatiedraad (overkill, maar wel lekker:-)), de aftakkingen naar de baan doe ik met 0,75 bedrading. Ik heb 90 meter rails in 1 blok, dus niet gesplitst in delen en dat werkt prima zolang je maar een goeie ringleiding toepast!
Trouwens, als je je 100va op je cs2 aansluit (en daar wissels en ontkoppelaars erbij aansluit) en de 60061 op je rijbaan die je locs gaan aansturen, is dat ook een optie.
Groeten,
Jan