Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Vraagt een lok met Delta decoder meer vermogen?

Gestart door AlbertG zaterdag 08 februari 2014, 17:15:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vraagt een lok met Delta decoder meer vermogen?
Ik heb 1 booster die 3,5A levert. Mijn PC dient als centrale via Rocrail. Over mijn hele baan rijden er zonder problemen 5 à 6 treinen gelijktijdig zonder dat ik iets merk van snelheidsverlies of te weinig trekkracht. Deze treinen zijn allemaal voorzien van een nieuwe generatie decoder zoals de ESU Lopi 4.0 en Märklin modellen zijn bijna allemaal voorzien van een 5* motor. In 2 gevallen is de originele AC motor met hamo magneet omgebouwd.

Zodra ik er een lok met een Delta decoder bij zet gaat het mis. Inclusief deze nieuwe kunnen er maximaal 2 à 3 treinen rijden en de lok met delta decoder heeft amper trekkracht.  Als ik de lok met delta decoder alleen laat rijden gaat het prima. Klopt het dat een trein met Delta decoder aanzienlijk meer vermogen vraagt? Hoe kan anders verklaard worden dat deze lok slecht rijdt in combinatie met anderen?
(De oplossing ligt voor de hand: plaats er een 5* motor met Lopi4.0 in, maar ik vroeg me af hoe dit nou veroorzaakt wordt)

Albert.
Re: Vraagt een lok met Delta decoder meer vermogen?
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Vraagt een lok met Delta decoder meer vermogen?
Ja,
je geeft zelf het antwoord al...
deltalok's zijn stroomvreters.