Ja ja, Michel,
Vooral die ene Groene...

. Maar dat geldt visa versa ook zeker.
Wat ik altijd weer leuk vindt is om te herkennen waar ik bepaalde locs heb gekocht. Ben vooral iemand die 2de (of 3de) hands koopt. Hoewel ik niet superhandig ben, blijkt het meestal voldoende om hele oude locjes toch weer aan de praat te krijgen en op de digitale baan te laten rijden.
Bijv. de blauwe 1219, die eigenlijk alleen bedoeld was voor zijn onderstel. Door wat extra werk aan de buitenkant uit te voeren, bleek hij voldoende te zijn om als 'een oude loc' door te kunnen laten gaan

. Ook de Capitole viel me een keer op Marktplaats op en bleek volledig afgeragd te zijn. Door op diverse plaatsen losse onderdelen te kunnen krijgen, bleek ook deze loc weer netjes te kunnen draaien en heb ik later zelfs de her-uitgebrachte set rijtuigen erbij kunnen plaatsen. De BR103 bleek eenzelfde verhaal te hebben.
Maar ook zijn er locs bij die gewoon even schone wielen nodig hadden en gewoon direct hun diensten kunnen draaien, de krokodil als voorbeeld.
Iedere loc heeft zijn verhaal. Als dat niet zo is, ben ik zelf genegen er weer eerder afscheid van te nemen.
Groeten,
Jan