Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tams LD-w-32 decoder softwarematig vastgelopen

Gestart door debaas007 donderdag 06 februari 2014, 21:46:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Tams LD-w-32 decoder softwarematig vastgelopen
Ik heb een paar weken geleden een 3090 uitgerust met deze decoder.

Nu wou ik een ranggeer lichtstand programmeren (voor en achter verlichting samen branden) op F1 maar daar liep het fout , de decoder bleef in programmeermodus staan en wanneer ik de spanning af en aan zette begon de lok raar te doen.

De lok rijdt goed maar de achterverlichting brand niet, de voorverlichting brand wel goed(F0 aan/uit heeft effect).

Maar de lok reageert op geen enkel programmeercommando (ik programmeer met een Mobile Station 1).
De voorverlichting knippert wel 2 keer traag tijdens programmeren, maar niks veranderd (ook Reg 3 'reset' doet niks).

Iemand al hetzelfde probleem gehad ? iemand een oplossing ?

mvg

Bert
Re: Tams LD-W-32 decoder softwarematig vastgelopen
Uit frustratie tov. de decoder heb ik de ondersteuningscondensator verwijderd.
Hierna heb ik een paar keer op de MS1 'basisinstellingen' geprogrammeerd, hierna begon de decoder weer stilletje aan te reageren op programmeer commando's , daarna een paar keer 'REG 03' geprogrammeerd en eureka de decoder is weer gelijk hij moet zijn.

De rangeer lichtstand (licht voor en achter op F1 ) is er nu direct en goed in geprogrammeerd.

mvg

Bert