Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Digirails DR4024 startersvraag

Gestart door Dave donderdag 06 februari 2014, 20:11:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digirails DR4024 startersvraag
Na heel veel leeswerk ben ik eindelijk zover om met het digitaliseren van mijn testbaan te beginnen. Ik gebruik C-rails, heb de bijna nieuwe Ecos-2 van Joost overgenomen en een Digirails DR4024 setje gekocht voor de wissels.

Over het aansluiten heb ik even 2 vragen:
* In de gebruiksaanwijzing van Digirails zit een tekening van een extra voeding aangesloten op de power van de 1e decoder, de power van de 2 decoder zit doorgelust op de signal aansluiting.
* De begeleidende tekst in de handleiding vermeld het volgende over het aansluiten: Stap 1 : Sluit zowel de POWER + SIGNAL tegelijk aan op de rails of rails (track) uitgang van uw centrale.

Welke van de 2 opties moet ik nu aanhouden? Indien er inderdaad een extra voeding op de 1e moet worden aangesloten, kan ik daar dan de oude(blauwe kunststof) trafo van M* voor gebruiken?

Alvast bedankt voor de hulp.

Dave

ps, wie gebruikt er nog meer deze combi en kan mij helpen met vragen die er zeker gaan ontstaan voor het programmeren van de decoder op een Ecos 2?
Re: Digirails DR4024 startersvraag
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Digirails DR4024 startersvraag
Je kan er inderdaad een oude transformator van Märklin voor gebruiken, maar neem wel 1 die aardig wat VA kan leveren (50 of meer)

Verder laat de tekening 2 optie's zien. Optie 2 (rechts) maak je gebruik van je 'dure' digitale spanning. Dat is zonde. Oftewel de linker optie voor elke decoder toepassen.
Re: Digirails DR4024 startersvraag
Hoi Wijbe,

Bedankt voor je antwoord, je zegt dus eigenlijk dat ik ook de 2e enz... decoder allemaal beter op de aparte voeding moet zetten?
Is niet echt duidelijk in de manuel,

thnx,

Dace
Re: Digirails DR4024 startersvraag
Ja, alles op de aparte voedingslijn voor de wisseldecoders. Dat is beter. De trafo moet minimaal 2 tot 3A kunnen leveren en 12 volt kan leveren. Zelf een wat zwaardere trafo van Conrad. Gelijkspanning heeft de voorkeur.