Hallo allen,
Bedankt voor jullie input!
Peter, ja, het station blijft onderaan, maar in het nieuwe designplan heb ik slechts 2 sporen. Ik weet dat dat weinig is, maar anders kreeg ik die bochten aan de linkerkant niet goed op de baan. Drie sporen zou wel idealer zijn natuurlijk. Voor wat betreft zagen: dat ga ik niet doen met rails, ik ben simpelweg niet echt handig aangelegd en dit is zo al meer dan genoeg "leerervaring".
Ik heb sowieso al een paar passtukjes (zelfs een 206) en over het algemeen kan ik hier in de VS, als ik geduldig ben, af en toe een goede deal scoren op een hoop rails. Ik zit nu te azen op de grotere bochten (330 en 430), want die heb ik nog niet.
Mijn plan is om vooral Ep V te gaan rijden, vooral Duits maar ook (om nostalgische redenen) wat Nederlands.
Hier kun je mijn materieel vinden (alhoewel: de Railpool loc heb ik verkocht en in plaats daarvan rijdt er nu een prachtige BR150 met telex rond).
Martin, ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maar ik ben wel erg nieuwsgierig. Hoe plaats ik het station midden in een keerlus?
Cees, ik ga straks, als de spiraal binnen is, gewoon rails leggen en wel kijken wat wel en niet past. Ik hoop het aantal benodigde passtukjes te minimaliseren en daar zal jouw suggestie absoluut waardevol blijken. Ik ben hartstikke blij met alle tips die jullie me allemaal geven, dat zal het een stuk eenvoudiger maken om hier in Verweggistan mijn baan op te zetten.