Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Stotteren van treinen

Gestart door Lupohenk zondag 02 februari 2014, 22:10:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stotteren van treinen
Lid sinds: 2013

offline
Stotteren van treinen
Hallo allemaal , ik ben opnieuw begonnen net een modelbaan en heb hem in grote lijnen af . Nu doet het volgende probleem op , als ik met drie treinen rijd gaat het prima maar bij de vierde gaan ze stotteren . Moet ik er een booster achter doen ? Wie heeft er antwoorden op dit probleem . Hoe meer hoe liever . Groeten lupohenk
Re: Stotteren van treinen
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Stotteren van treinen
Beste Henk,

Klinkt inderdaad als: 4 treinen is een te hoge belasting voor je trafo of centrale, waar rijd je mee?

Groet, Anne W
Re: Stotteren van treinen
Sluit mij aan bij Anne W, uw trafo kan geen 4 treinen aan.
Re: Stotteren van treinen
Wellicht ook meer aansluitrails gebruiken en aansluiten op ringleiding. Ik moet zeggen dat toen ik mijn baan aan het bouwen was, ik af en toe testritjes maakte. Elke keer als ik een nieuw aansluitrails plaatste reed de boek stukken beter. Nu de baan zover op dit punt is aangesloten rijdt het allemaal als een zonnetje.
Stotteren van treinen
Lid sinds: 2013

offline
Stotteren van treinen
Hallo allmaal . Hier ben ik weer . De laatste tijd weinig tijd gehad i.v.m vergaderen en aan teambuilding gedaan. Ben er vandaag achter gekomen wat het probleem veroorzaakt . Ik gebruik de transformator 60172 de zwaarste van marklin. Bij drie treinen rijdt alles heel mooi en bij vier gaan de treinen stotteren . Ik heb vandaag de standaard transformator die in de beginsetten van marklin zit aangesloten en waarachtig met vier treinen reed alles mooi . Dus ik denk dat het de transformator ligt . Kent iemand dit probleem met deze transformator . Ik denk dat hij kapot is maar ik twijfel want hij is nog niet oud , misschien een jaar of twee. Groetjes lupohenk  . Zal als ik meer tijd tijd heb een paar foto's plaatsten van mijn nieuwe baan. 
Re: Stotteren van treinen
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Stotteren van treinen
Het draait allemaal om vermogen oftewel VA...
Re: Stotteren van treinen
Lid sinds: 2013

offline
Re: Stotteren van treinen
Hallo Wim , bedankt voor jou reactie. De standaard transformator geeft 18va en de 60172 geeft maar liefst 60va. Ik vind dus probleem heel raar. Groetjes lupohenk
Re: Stotteren van treinen
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Stotteren van treinen
En die 4 treinen...
waar bestaan die precies uit ?
Re: Stotteren van treinen
Lid sinds: 2013

offline
Re: Stotteren van treinen
Hallo Wim. Ik weet niet uit mijn hoofd wat de nummers zijn . Ik heb drie beginsets   . De Harry Potter , de brandweer en een stoomloc die op afstand kan ontkoppelen. Verder een  DB lok , een Nederlandse loc , de cilappino set ,en nog een loc .
Re: Stotteren van treinen
Lid sinds: 2013

offline
Re: Stotteren van treinen
Ik ga nou met de honden in het bos lopen , bedankt Wim voor je reacties