Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Station Engental

Gestart door Tjoekedoris zaterdag 01 februari 2014, 19:41:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

offline
Re: Station Engental
Hey Martin,

Ik gebruik zlef de Esu Detector Standard voor massadetectie. Daar ben ik op dit moment druk mee bezig en ik moet zeggen dat bevalt mij erg goed. Het is niet de goedkoopste optie, maar ik ben aelgf niet al te (electro)technisch onderlegd en dan is dit echt een geode keuze, want het werkt allemaal erg intuitief. Ik moet wel zeggen dat ik als centrale ook een Ecos 2 gebruik, dus die combinatie is wel ideaal. Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel. Succes met je afwegingen!

Groet,

Bert
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Beste mensen,

Nu van mij weer eens een paar foto's van de stand van zaken. Erg veel tijd voor de baan heb ik niet, maar langzaam aan zie je toch wel vorderingen.
Kenners zien meteen dat ik geen timmerman ben, maar desondanks ben ik erin geslaagd de maatnauwkeurigheid te handhaven en de hellingspercentage
van 2,5% tot maximaal 3% te realiseren.
Tijdens de bouw blijkt de voordelen van een open raam constructie, omdat ik waar mogelijk de kruisverbindingen heb verwijderd om later overal goed bij te kunnen komen.
Er zijn nu zelfs 2 openingen waar ik met een krukje in kan zitten. Inmiddels ben ik met de tracés op stations niveau aangekomen en kan ik de baan over een aantal weken
sluitend maken en aansluiten....ik kan niet wachten, want ik ben die "timmerrommel" wel een beetje zat.
Daartoe moet ik nog wel enkele zaken aanschaffen, zoals railmateriaal, decoders en het programma Itrain.
Draad heb ik al, dus ik kan eerst beginnen met het aanleggen van de ringleiding.
Deze komt overal overheen en tussendoor, maar wel zo dat ik de aansluitpunten binnen bereik, in de buurt van de grote openingen plaats.
Ik denk dat ik hiermee wel tot de zomer zoet ben. Volgend winter kan ik me dan lekker rustig met de aanleg van het station en de scenery bezig houden. Ik heb inmiddels al gietmallen
van Spörle aangeschaft, dus ben al vooruit aan het denken. Er volgen hierna nog een stuk of wat foto's

Continue......
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hier een paar nieuwe foto's :
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Nog een paar foto's, met de stand van vandaag....
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
En de laatste....voorlopig moeten jullie het hier mee doen.
Eerst weer wat verder met bouwen.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Station Engental
Hi Martin,
Mooi dat er weer iets te zien is!  :thumbup:
Vraagje (misschien heb ik het gemist in eerdere berichten): wat is de afstand tussen de vloer en je onderste niveau?

groet, Gertjan
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hallo Gertjan,

De 1e rails (bij mij niveau o=schaduwstation) ligt op een hoogte van 71 cm. van de vloer. De onderzijde van de houtconstructie ligt op 64 cm. Daartoe heb ik van elke poot met een
standaardlengte van 70 cm. een stukje af moeten zagen.
Ik heb deze hoogte nodig om de maximale breedte te kunnen maken, net boven de gording. Ga ik hoger dan beperk ik mezelf met de tafel en ik heb al niet zoveel ruimte door de schuine kanten.
Het is onder de tafel niet hoog en ik moet om bij mijn archief (heb een eigen teken bureautje aan huis) te komen (kastjes met schuifdeuren op de gording) wel kruipen.
Daardoor heb ik een aantal grote gaten gemaakt , waarin ik rechtop kan zitten en om me heen kan werken. Hier plaats ik dan alle elektronica omheen.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

offline
Re: Station Engental
Hoi Martin,

Dat ziet er weer prima uit! Jouw timmerkunsten kunnen toch prima door de beugel? :thumbup: Het bedenken is het meeste werk moet je maar denken en dat zullen velen met me eens zijn. Nog even doorbijten en je bent uit de houtbouw, en als ik het goed lees ben je over een jaartje al bezig met de scenery (en dat nog helemaal los van de andere bouwplannen aan je huis). Petje af!

Groet,

Marco
Re: Station Engental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Station Engental

Hallo Martin !

Da's alweer een poos geleden zeg...... je "achtbaan" begint serieuze vormen aan te nemen  :thumbup:
Knap werk verricht.....ga je weer trouw verder volgen....succes gewenst !

Grtz Tony
Re: Station Engental
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Station Engental
Dag Martin.

Fraaie fotoserie van een indrukwekkende open constructie van de onderbouw! :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Station Engental
Martin

Indrukwekkende baanbouw. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik heb ook een open baanbouw in rastervorm, met aan de onderzijde 90 cm.
Zal zeker je topic blijven volgen.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hallo Marco, Tony, Erik en Jorg, dank voor jullie complimentjes. Fijn dat ik het gevoel krijg er toch iets van te kunnen bakken  :-) :-) Ik doe mijn best, maar zal wel blij zijn,
als ik dit deel achter de rug heb. Ik kan namelijk nauwelijks uit de voeten, en moet alles buiten zagen, omdat ik geen garage of afdak heb.
Je begrijpt dan ook wel dat ik voor ieder houtje trap op en trap af moet. Vooral vervelend als je dan wat vergeet en fout doet. Dan spreek ik verder maar niet over alle dingen,
die me ter plekke in de weg zitten, even "kwijt" ben, of steeds maar weer op de grond vallen. Mijn gereedschap ligt letterlijk overal verspreid.
Maar ik klaag niet hoor... :D... en ben zelf al heel tevreden over hoe ver ik ben gevorderd.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Station Engental
Yep, het houtwerk ziet er goed uit, daar zit altijd veel "onzichtbaar" werk in, maar nogmaals  :thumbup:
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Beste mensen, tijd voor een nieuwe update.
De laatste dagen weer wat ruwbouwwerk uitgevoerd en nu ben ik op het station niveau aangekomen. Tegelijk heb ik boven de schuifdeurkast een losse afneembare plaat op 3 cm van de bovenkant van de kast gemonteerd en er al vast wat sporen opgelegd om te zien of de maatvoering een beetje klopt. Dit was nodig om de draaischijf op de juiste plek te kunnen positioneren. Daarbij is die 3 cm. nodig om de wisselaandrijvingen weg te stoppen. Dit doe ik met de originele Märklin ondervloer montage, omdat servo's er niet onder passen.
De plaat zal ten alle tijden afneembaar blijven in geval van storingen. Het stijgspoor van het station naar de BW is ook uitgezet en zo het er naar laat uitzien loopt het volgens het boekje.
Omdat door de breedte van het geheel ter plaatse van de draaischijf niet goed mogelijk is om de achterzijde tot in detail af te werken, heb ik een opening moeten creëren die ik later
met een losse plaat met daarop de loc loodsen kan afsluiten. Zo blijft e.e.a. een beetje onzichtbaar. In dit "smalle" deel kan ik rechtop staan om de scenery aan de achterzijde te maken.
In datzelfde gat kan ik op de "verhoging" van de betonvloer van de woning rechtop zitten (we hebben in de aanbouw een houten vloer die ca. 30 cm. lager ligt) en ik wil daar rondom me heen
zoveel mogelijk elektronica kwijt om alles goed bereikbaar te houden.
Verder heb ik een ondersteuning gemaakt voor het laatste tracé waar ook een brug in moet komen. Deze ondersteuning is tegelijk een montage plek voor een arcade muur die daar langs het
paradespoor moet komen. Als laatste heb ik maar even een stuks tracé boven de module geplaatst op het hoogste niveau waar als laatste van de hele bouw een grote brug komt.
Voor zover ik alles kan overzien, verlopen de hellingen allemaal heel geleidelijk en vind ik nergens een knikje. Al met al best tevreden tot nu toe.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Nog een paar fotootjes.....tot de volgende serie maar weer.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Station Engental
 :thumbup: :thumbup:
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

offline
Re: Station Engental
hallo Tjoekedoris

zie je draadje nu ook pas ziet er heel erg mooi uit
Re: Station Engental
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Station Engental
 B) Respect! Ik vind het knap hoe je dat allemaal weet te plannen en te bouwen.
Voor mij is het een wirwar van hout en rails, maar jij ziet er blijkbaar de logica van in.
Petje af, je bent een Profi! :thumbup:


Dirk-Jan
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
@Michel en Louis, dank jullie wel voor de complimenten. Zoals de meesten wil ik doen wat in mijn vermogen ligt om er wat van te maken.

@ Dirk-Jan : Klopt, het is zeker een gedrocht van een traject  >:-D  :?, maar ik heb heel duidelijk een beeld van het einddoel voor ogen en weet precies wat ik wil. Ik denk ook dat dit voor iedereen
zal gelden die met baanbouw bezig is. Dit is niet de meest makkelijke "spoorse" oplossing, maar geeft wel voldoening als het lukt en daar gaat het eigenlijk om.
Voor de toeschouwer geldt straks het eindresultaat. Die ziet al die spaghetti niet meer. Op een kleine ruimte is meer mogelijk dan je denkt, ook binnen de profi-normen.  :)
Re: Station Engental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Station Engental

Hoi Martin !

Vette update zeg  :thumbup:
Je had het zaakje beter Ravensburger Baan kunnen noemen  :-)
Het is nogal een puzzle geworden, maar zoals je zegt, het gaat erom wat je uiteindelijk ziet.

Tot nu toe ziet het er toppie uit, in ieder geval.

Grtz Tony
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

offline
Re: Station Engental
Hee Martin,

Lig je niet iets voorop je eigen schema? Ik dacht dat je pas rond of na de zomer op stationsnivo zou uitkomen.  :D In elk geval ga je heel goed  :thumbup:. Het is lastig om uit de foto's alles te ontwarren. Maar ja, als jij maar het overzicht blijft houden gaat het naar wens. Ik heb bewondering voor hetgeen je voor elkaar krijgt op zo'n klein oppervlak, zeker met die schuine wanden zal het niet eenvoudig zijn om slangenmens te spelen en telkens je werkplek te verplaatsen.  :thumbup: :thumbup:

Groet,

Marco
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hallo Marco, ja voor wat betreft de tracés lig ik "voor" op schema, maar niet voor alle andere zaken. Ik wilde perse de tracés sluitend hebben, zodat ik, als het erop aan komt alles in 1x
kan testen. Dat betekent voor mij dat ik de einden wilde sluiten, echter zonder station complex.

De rails ligt nog niet vast gemonteerd, (deze lag er alleen voor de maatvoering van het totale verloop) en de draden zitten er ook nog niet aan. Daar ben ik nu mee bezig.
Ik heb alle rails verwijderd en ga nu uiterst nauwkeurig stap voor stap de rails op de juiste wijze monteren (blokken en secties), de ringleiding aanleggen, de bedrading trekken
en panto-vangers maken  :P
Daarna moet ik alles aansluiten op de nog aan te schaffen decoders en ITrain (NB. wil ik eerst workshops voor volgen). Je ziet .... ik ben nog wel even bezig en verwacht mijn eigen doel
voor de zomer niet te halen.  En voor je die vraag stelt.....ja, ik kan overal nog bij  :-) :-)
Re: Station Engental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Station Engental

Hoi Martin,

Weer actief op het forum zag ik, maar hoe staat het met de vorderingen op de baan ?
Of wacht je op meer tijd en kouder weer ?

Grtz Tony
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hoi Tony, ja ik ben na een tijdje weer wat actiever. Er is veel gebeurt de laatste tijd en vooral de crisis heeft er bij mij zwaar ingehakt. De motivatie ontbrak een beetje en de moeilijkheden namen toe,
maar nu ben ik weer op dreef en zal binnenkort een update plaatsen.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Station Engental

Fijn om te lezen, Martin  :thumbup:

Hopelijk niet veel moeilijkheden meer  :O

Grtz Tony
Re: Station Engental
peterke33
gast

Re: Station Engental
Martin,

Das ook een hele sliert van bochten en rechte stukken, maar wel heel mooi plan. ziet er allemaal heel strak uit, en ook stevig blijkbaar.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Beste mensen, nu eindelijk ook eens een update van de bouw van station "Engental" . Ik heb het 2e schaduwstation en de toegangssporen hier naar toe, zolang verwijderd voor de
bereikbaarheid en het aanleggen van de ringleiding. Op dit moment heb ik de goten onder de baan door gemonteerd, zodat ik ongehinderd en simpel een ringleiding kan maken.
In de grote openingen zijn al enkele schotten gemonteerd voor de terugmelders, wisseldecoders en de verdeelplaten. Ik moet goed de bereikbaarheid van alles in de gaten houden en in principe
plaats ik alles binnenin de grote openingen. Ook de boosters hebben een eigen plek, evenals de 2 oude Märklin transformatoren die ik ga gebruiken voor de lichtfuncties. Doordat er weinig tot geen ruimte is voor een bedieningsplek met PC buiten de baan, heb ik gekozen voor een mini computer die ik binnen de baan heb gesitueerd. Daarbij hoort een mini toetsenbord en deze kan ik boven de gleuf van de DVD speler links van de computer wegstoppen. De schuifplaat rechts van de computer wordt de plek voor het bedienen van de muis. Aan de rechterzijkant heb ik nog een aantal nissen gebouwd, waarvan de ene een permanente plaats voor de Tams MC wordt en de ander eigenlijk een berghok. De Tams MC zal ik zelf niet gebruiken, dus kan deze gewoon in de hoek blijven functioneren als roeptoeter (en zo nodig als 2e regelaar). Ik heb een Hand Control aangeschaft die ik al zittende op een kruk kan bedienen. Deze Hand Control kan straks op 2 plaatsen ingeklikt worden. Daartoe heb ik al 2 gaten in de zijpanelen gemaakt. Zodoende kan ik ook boven de kast rangeren en de wissels bedienen als ik met mijn rug naar het beeldscherm sta.
ITrain verzorgt voor mij het treinverkeer tussen de schaduwstations, het paradevak en de 2 perronsporen van het station, zodat ik daar geen omkijken naar heb. Mijn aktie zal voornamelijk het samenstellen, klaarzetten en wegrangeren van treinen zijn. Op dit moment ben ik bezig met de bedrading van de ringleiding (2x rijstroom, 2x licht en 1x diversen) en het tekenen van de grote "Engental Brug", een eigen fantasie brug van ruim 1 meter groot, waarbij ik me laat inspireren op basis van meerdere bruggen uit de werkelijkheid. Zodra ik weer wat verder ben komt de volgende update.


Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
En nog een paar foto:s
Re: Station Engental
-Martin:
Dank voor de uitgebreide update met bijhorende plaatjes,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Station Engental
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Station Engental
Dag Martin.

Volop in de ruwbouw bezig :thumbup: waarvan mooie duidelijke foto's.
Ook is aan voldoende daglicht geen gebrek, zo te zien.
Bedenk wel dat zonlicht funest is voor het materieel en de scenery.
Daar ben je nog niet mee bezig, maar wellicht kun je nu al enige
maatregelen nemen door bijvoorbeeld zonwering aan te brengen ...  :cool:
Naarmate je vordert met de modelbaan wordt dit steeds lastiger :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hallo Erik, die heb ik al hoor  ;)
De grote dakramen zijn al voorzien van zonwering en de ronde ramen krijgen straks een zonwering  van dezelfde stof die ik ga gebruiken voor het gordijn in een rail rondom de baan.
....maar daar gaat mijn vrouw over....  :-) :-)  Ik heb in ieder geval wel de afspraak moeten maken om de zijkanten van de baan dezelfde kleur te gaan schilderen als de rest van de kamer,
namelijk RAL 9010. Dit om ruimte en eenheid te creëren.
Ja, ik heb het niet altijd alleen voor het zeggen hoor. ;)
Re: Station Engental
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Station Engental
 @citaat Ok Martin :thumbup:

Beter een keer te veel dan te weinig aangegeven, toch?
Mooie loc trouwens in jouw onderschrift :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Station Engental
Hoi Martin,

Van het digigebeuren begrijp ik niet veel, maar de rest is wel duidelijk  :P
Je zit straks in een soort cockpit in je baan en kunt hem van daaruit riant besturen.

Alleen het riante uitzicht moet nog ff geknutst worden......komt vast goed  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hallo Tony, ik wil je een klein geheimpje vertellen....ik ook niet.  8o :? Ik doe mijn best en heb A gezegd en door veel te lezen nu eindelijk ook B. Maar het blijft inderdaad best moeilijk hoor.
Gelukkig is er het forum, anders bleef ik digibeet op modelspoorgebied  :-) :-)
Re: Station Engental
pukkie
gast

Re: Station Engental
Mooie baan
groeten mede twente naar
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hallo allemaal, we zijn weer een maandje verder, dus tijd voor wat foto's. Ik heb me de laatste dagen toegelegd op de centrale stroomvoorziening en het aftimmeren van de grote open gaten, waarop de decoders en verdeel platen worden gemonteerd.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2010

offline
Re: Station Engental
Dat ziet er goed uit, Martin. Je baan begint lekker op te schieten.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Station Engental
Hi Martin,

Kan het niet zo goed op je foto's zien maar hou je de 230V voeding een beetje uit de buurt van andere kabels zoals b.v. bezetmelders ?

groet
Harald
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hoi Harald, wat bedoel je met een beetje?
Heeft dat te maken met spanningsvelden waardoor er spookmeldingen kunnen ontstaan? Ik ontkom er niet aan dat de kabels elkaar kruisen of bij elkaar in de buurt komen, vanwege het ingewikkelde verloop en de beperkte ruimte. Ik ben echter nog wel in staat e.e.a. aan te passen daar waar nodig.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Station Engental
Hi Martin,

Gelukkig gebruik je de "ethernet" kabel tussen je bezetmelders dat voorkomt ook al storingen.
Een beetje is gewoon zo ver mogelijk weg van elkaar en kruisen(haaks) is geen probleem, maar zeker niet samen in- of parallel aan je kabel-kokers.

groet
Harald
Re: Station Engental
peterke33
gast

Re: Station Engental
Hoi Martin,

Dat is mooi gemaakt allemaal, heb even alles gelezen en moet zeggen top hoor.  :thumbup: :thumbup:
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hallo spoorders, de afgelopen week ook de schakelaars voor de stroomvoorzieningen geplaatst. Ik wil de gehele baan met een hoofdschakelaar onder spanning brengen, maar
tevens de 5 stroomkringen (2xrijstroom, 2xlicht en 1x decoders etc.) afzonderlijk kunnen schakelen. Deze kleine schakelaars zijn voorzien van een LED (2x rood, 2xgeel en 1x groen).
Tegelijk heb ik de aansluitingen voor de Hand Control gemonteerd. Alles moet nog aangesloten worden en dat is mijn klus voor deze winter...het aanleggen van de ringleiding.
Voor de wissels van het baanwerk heb ik geen ruimte onder de baan om servo's toe te passen. Daar ga ik de wisselaandrijvingen omgekeerd monteren. Daardoor heb ik uitsparingen gemaakt,
zodat je ze daarna niet meer ziet. Met dun karton ga ik ze bedekken, zodat ik er altijd bij kan. Tevens heb ik een 2 tal goten gemaakt naar de verdelers toe.
Ook heb ik al een goot voor de slakken-/ onderzoekskuil gemaakt. Deze is echter niet goed te zien, omdat de rails erover heen ligt.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Beste mensen, hier weer eens een update. Ik heb de ringleiding eindelijk klaar en de rails van het onderste schaduwstation definitief geplaatst. Gelijk alle blokken en secties aangelegd.
Elke meter heb ik een stroom en massa aansluiting gemaakt en alle secties voorzien van terugmelders. De draden moet ik nog allemaal aansluiten, maar de trein rijdt zonder
haperen en kortsluiting over alle sporen en dat is met maar 1 stroom en massa aansluiting een hele opluchting. Het moet raar lopen als hij slechter gaat rijden na alles te hebben vastgemaakt.
Alleen ben ik benieuwd of de terugmelders goed gaan werken. Ik heb goede hoop al heb ik op het forum ook wel gelezen dat het kan tegenvallen. Ik laat me verrassen.
De aansluitingen heb ik allemaal gemerkt (sommige merken zijn tijdelijk ivm. schilderwerk) en alles is en blijft voor mij overzichtelijk en toegankelijk, al is het soms wel wat martelen.
Re: Station Engental
-Martin:
Dat zier er allemaal zeer strk en mooi geordend uit en met die labeltjes kan het niet verkeerd gaan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Station Engental
nobody
gast

Re: Station Engental
Ik hoop voor jou dat het beeldscherm het eeuwige leven heeft.
't Lijkt me niet eenvoudig dat scherm te vervangen.
Re: Station Engental
peterke33
gast

Re: Station Engental
Martin,

Ziet er allemaal heel mooi uit hoor, top update  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Groeten


Peter
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Citaat van: nobody op vrijdag 04 maart 2016, 17:13:32
't Lijkt me niet eenvoudig dat scherm te vervangen.

Geen probleem hoor Wim. Ik kan er van mijn werkplek zo bij en van zijn muurhouder afschuiven. Zo is het beeldscherm er ook op gekomen.  :D
Hij hangt op tiet hoogte en is maar 60 cm. van de rand van de baan verwijderd. Ik kan er zelfs gewoon achter kijken en de aansluitingen losmaken.
Dat is 1 van mijn moeilijkheden bij die "over elkaar heen sporen"...ik moet overal bij kunnen blijven komen. Dat geldt ook voor het aan de
binnen- en buitenzijde lappen van het ronde raam. Dat gaat van binnen uit. :-)
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Station Engental
Martin,

Het ziet er allemaal mooi en overzichtelijk uit. :thumbup:
Mooi voorbeeld voor mijn volgende baan. ;)
Re: Station Engental
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Station Engental
Het ziet er allemaal goed uit. Ik blijf dit volgen en ben zeer nieuwsgierig hoe de verdere aankleding van de baan zal gaan.
Heb je al een bepaald plan daarvoor?
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hallo Maarten, aan het begin van dit topic is het baanplan en de aankleding in 3D te zien. er zijn weliswaar kleine aanpassingen gemaakt, maar de basis is hetzelfde.
Ik ben een type die van een zoveel mogelijk realistische weergave houdt, dus geen krappe bogen in zicht en acht geven aan de schaalverhouding per kilometer spoor.
Daarom beslaat mijn baan alleen het station , die ik als "klein doorgangsstation"  bestempel.