Hallo allemaal,
In december heb ik me voorgenomen om begin januari weer eens een update te geven voor Engental.
Het werd weer eens tijd en wellicht hebben sommigen zich terecht afgevraagd of Engental nog bestond (of niet natuurlijk)
Ik ben pas weer in november begonnen met het opruimen van alle rotzooi, met de wetenschap dat daarna de zin om te bouwen vanzelf weer gaat ontstaan.
Alles heb ik in afsluitbare doorzichtige bakken gedaan, waarvan enkele verrijdbaar voor onder de baan. Daardoor is alles een stuk overzichtelijker geworden en lijkt het alsof ik meer ruimte heb gekregen.
Tegelijk heb ik alle locomotieven, rijtuigen en wagons gearchiveerd en in een spreadsheet opgenomen. Dit had ik al, maar dat was verwaarloosd en niet compleet.
Alles staat nu vast en overal zijn foto's van. Wat ik niet meer wilde bewaren heb ik via Catawiki verkocht.
Vervolgens heb ik van alles de waarde vastgesteld, dus ook van de seinen, de scenery, de verlichting, de decoders, stekkertjes, het systeem, bedrading, onderbouw etc, etc ....echt alles.
Dat was heel veel werk, maar wel dankbaar. Ik heb nu de verzekering maar doorgegeven dat de waarde van deze hobby een verhoogd verzekerd bedrag vereiste.
Het geeft echter nu wel een goed gevoel alles op papier te hebben. Nu een kwestie van bijhouden.
Vervolgens heb ik iTrain gevuld met mijn treintjes en deze op de baan in het schaduwstation geplaatst.
Het vullen van de database is nog wel een dingetje, maar ook hier ben ik nu ver mee.
De treinen staan nu te wachten op opgeroepen te worden.
Daartoe heb ik het paradespoor gekoppeld met de beide schaduwstations, zodat de treinen automatisch kunnen rijden over een beperkt gedeelte van de baan.
De overige blokken staan nog op "niet actief". Het station is immers nog niet af.
Mijn doel is om dit seizoen de treinen automatisch te kunnen laten rijden en het ziet er naar uit dat dit gaat lukken.
Inmiddels heb ik de meeste verlichting en seinen binnen en ben ik nu bezig om de perrons aan te leggen.
Dat zal ik in een volgend stukje laten zien.
Als dit dan klaar is, volgt het aansluiten van de verlichting en de seinen en kan het station geopend worden.
Ik kan niet wachten