Beste spoorders,
Ik heb het een beetje op het forum laten afweten. Mijn draadje loopt achter op de huidige status. Niet omdat ik het niet wilde uploaden, maar gewoon omdat het mij aan energie ontbrak.
De hele dag moet ik intensief met de computer tekenen en soms wordt het me dat teveel (vierkante ogen) en dan ben ik blij dat ik zelfs prive even niks moet, waar ik de computer voor nodig heb.
Het is niet alleen jullie die onwetend blijven, ook iTrain moet er aan geloven, want de hele database is nog lang niet klaar. Verder liggen er nog zeker 10 vakanties waarvan de foto's nog in een boek moeten dus....
Maar de bouw heeft niet stil gelegen hoor. De afgelopen donkere dagen van 2016/2017 heb ik gebruikt om het 2e schaduwstation aan te leggen en aan te sluiten. Deze is nu klaar en ik
kan dit jaar verder met de sporen op stations niveau.
Bij de aanleg van het 2e schaduwstation waren er nog hindernissen te nemen, omdat ik wat meetfouten had gemaakt, waardoor de rails niet zo goed meer op de ondergrond paste.
Het valt namelijk niet echt mee om op deze baan goed te meten. Tevens heb ik het schaduwstation aangepast en er nog een spoor naast gelegd die als omloopspoor gaat dienen.
Zo kan ik ook langere treinen vanuit het 1e schaduwstation, die te lang zijn voor de opstelsporen van het 2e schaduwstation, via het zichtbare station terug laten rijden naar het 1e schaduwstation.
Hierbij denk ik aan een zware ertstrein die dan langzaam door het station rijdt.
Deze lange treinen hebben een eigen opstelspoor in het 1e schaduwstation. Het maakt dat er dan nog meer mogelijkheden zijn.
Er moest dan echter eerst wat worden aangepast. De ondergrond moest wat breder gemaakt worden en ook sommige trajecten moesten wat ruimer worden.
Deze foto's geven een kleine impressie.
Op dit moment heb ik de verlichting onder de baan aangelegd en is de zaak aangesloten. De volgende keer komen hier wat foto's van
Continue....