Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Station Engental

Gestart door Tjoekedoris zaterdag 01 februari 2014, 19:41:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Marco, Erik, Jorg, Michel, Tony...fijn dat jullie allemaal zo leuk reageren. Dat zorgt voor een positieve boost. Inderdaad is de brug een item dat direct opvalt als je de baan in het oog krijgt.
Hij is best opvallend, maar niet overheersend. Daarbij zorgt hij inderdaad voor diepte, omdat het landschap horizontaal en vertikaal wordt onderbroken. Het is nu al leuk om tussen de pijlers door het paradevak te zien. Voor de brug heb ik echter geen tijd meer., die blijft nog even in concept. Eerst zijn andere dingetjes noodzakelijk.

@Ludo...leuk dat de opstelling van mijn BW je inspireerd. Dat is eigenlijk ook de bedoeling van alle baanbouw topic's.

Vandaag even de tektstplaatjes vastgeplakt en alle schakelaars weer gemonteerd. Gelukkig doet alles het nog. :-)
Re: Station Engental
Lid sinds: 2015

offline
Re: Station Engental
Mooi operator hoekje zo met die schakelaars en functieplaatjes.

Ook wel grappig om die sporen spaghetti midden in je tafel te zien.

MvG,

Timaximus
Re: Station Engental
-Martin:
Mooi overzichtelijk schakelpaneel,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Station Engental
Martijn
gast

Re: Station Engental
Mooi paneel. Als ik vragen mag, waar heb je die naamplaatjes laten maken of heb je die zelf gemaakt? Is dat resopal?
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hallo Martijn, die plaatjes heb ik laten maken bij Bordenmax. Je kunt ze zelf samenstellen, binnen een paar dagen in huis en niet duur.
Re: Station Engental
Martijn
gast

Re: Station Engental
BBedankt voor de tip. Ik ga er zeker even kijken!
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Citaat van: Tony op maandag 21 november 2016, 09:42:30
Om de werkomstandigheden wat beter te maken, zou je een verrijdbaar werktafeltje kunnen maken/kopen.
Iets wat je zo onder de baan kunt rollen.

Hallo Tony, ik moet het echt hebben van platen die ik her en der over de sporen leg. Als je ziet wat ik allemaal onder de tafel heb liggen en dan moet ik er ook nog regelmatig onder.
Meestal moet ik de spullen verplaatsen. Maar het idee is goed, alleen ook hiervoor heb ik geen ruimte.  :-(
Re: Station Engental
Martijn
gast

Re: Station Engental
Nou ik heb hetzelfde probleem kan ik je vertellen. Steeds weer kan ik dezelfde spullen verplaatsen. Ook ik heb er geen Andere ruimte voor. Meestal als er wat onder de tafel aangesloten moet worden, doe ik eerst één kant, dan verplaats ik flightcases en koffers welke onder de baan staan en doe vervolgens werkzaamheden aan de andere kant. Ideaal is het niet maar ja...je moet wat.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Station Engental

Een uitschuif-blad zou ook nog kunnen, Martin  :P
Re: Station Engental
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Station Engental
Ook ik had dat probleem van weinig opberg- en werkruimte (teveel m2 baan op de zolderbaan gepropt) en dat gesjouw met al je spullen werd ik ook zat.
Toch wat ruimte buiten de zolderkamer "geleend".Dus op de overloop een klein burootje met een grote lamp erboven en opbergruimte gevonden in andere kamers/bijkeuken.....grin
het positieve hiervan is wel dat je de treinkamer netjes opgeruimd moet houden  :P
Re: Station Engental
Bij mij staat ook alles in transparante opbergboxen onder de treinbaan, en moet die ook regelmatig verplaatsen tijden soldeerwerkzaamheden,  >:-D
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Citaat van: Tony op donderdag 24 november 2016, 15:59:34
Een uitschuif-blad zou ook nog kunnen

Waar ??  8o 8o :-) :-)   Ik heb al inpandige opbergvakken voor prullaria, hand-control, computer, DVD speler, schakelknopjes en een "jawel" uitschuifblad voor de muis.
Nee, Tony, de ruimte is optimaal benut en dus "op".
Ik ben blij dat er meer mensen zijn die woekeren. Maar goed, het alternatief is niks en dus zijn we heel blij. Het zorgt er ook voor dat je creativiteit tot
het uiterste wordt geprikkeld en dat is weer een onderdeel van de hobby.

We wonen niet zo groot en hebben 2 slaapkamers. 10 jaar geleden ben ik als ZZP-er verder gegaan en een eigen tekenbureautje opgericht. Daarvoor heb ik een slaapkamer moeten
opofferen voor kantoor. Familie en kennissen, die bleven slapen moesten toen op matrassen op de grond in de huiskamer liggen. Daar werden we op het laatst een beetje zat van.
Gelukkig konden we een stukje aanbouwen en heb ik nu mijn kantoortje, met daarboven een kleine hobbyruimte en de 2e slaapkamer is weer in ere hersteld.
Aangezien dat kamertje helemaal voor mij alleen is ben ik de koning te rijk, alle ongemakken voor lief nemend  :-) Ach...en het heeft wel wat.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

offline
Re: Station Engental
Ben het met je eens Martin: Passen en meten is een onoverkomelijk onderdeel van deze hobby en het maken van keuzes hoort daar onvermijdelijk bij. Dat stimuleert inderdaad het creatieve denken maar ook naderhand de tevredenheid met het resultaat, als het gelukt is natuurlijk. Wij wonen ook klein en in de beperkte ruimte van onze serre hangt aan het plafond de baan van mijn dochter. Deze komt langs katrollen naar beneden via een elektrische lier. Het gaat allemaal net. Mijn dochter is er trots op dat ze met haar inzending een heel eind is gekomen in de vorige fotowedstrijd (en ik ook natuurlijk) en dat maakt dan weer veel goed. Het plezier zit 'm vaak in de kleine succesjes. Meer ruimte zou bij ons thuis ook mooier zijn, maar het is nu eenmaal niet zo. Noem het maar een uitdaging. De meeste modelspoorliefhebbers houden daar wel van. ;) : :)

Marco
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Klopt helemaal Marco. Leuk dat je dochter ook het spoorvirus heeft en ze zelfs heeft meegedaan met de fotowedstrijd. Een inventieve oplossing trouwens om de baan met een lier naar het
plafond te hijsen. Daar zou ik niet op zijn gekomen :thumbup:
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Beste spoorders,

Ik heb het een beetje op het forum laten afweten. Mijn draadje loopt achter op de huidige status. Niet omdat ik het niet wilde uploaden, maar gewoon omdat het mij aan energie ontbrak.
De hele dag moet ik intensief met de computer tekenen en soms wordt het me dat teveel (vierkante ogen) en dan ben ik blij dat ik zelfs prive even niks moet, waar ik de computer voor nodig heb.
Het is niet alleen jullie die onwetend blijven, ook iTrain moet er aan geloven, want de hele database is nog lang niet klaar. Verder liggen er nog zeker 10 vakanties waarvan de foto's nog in een boek moeten dus.... 8o 8o
Maar de bouw heeft niet stil gelegen hoor. De afgelopen donkere dagen van 2016/2017 heb ik gebruikt om het 2e schaduwstation aan te leggen en aan te sluiten. Deze is nu klaar en ik
kan dit jaar verder met de sporen op stations niveau.
Bij de aanleg van het 2e schaduwstation waren er nog hindernissen te nemen, omdat ik wat meetfouten had gemaakt, waardoor de rails niet zo goed meer op de ondergrond paste.
Het valt namelijk niet echt mee om op deze baan goed te meten. Tevens heb ik het schaduwstation aangepast en er nog een spoor naast gelegd die als omloopspoor gaat dienen.
Zo kan ik ook langere treinen vanuit het 1e schaduwstation, die te lang zijn voor de opstelsporen van het 2e schaduwstation, via het zichtbare station terug laten rijden naar het 1e schaduwstation.
Hierbij denk ik aan een zware ertstrein die dan langzaam door het station rijdt.
Deze lange treinen hebben een eigen opstelspoor in het 1e schaduwstation. Het maakt dat er dan nog meer mogelijkheden zijn.
Er moest dan echter eerst wat worden aangepast. De ondergrond moest wat breder gemaakt worden en ook sommige trajecten moesten wat ruimer worden.
Deze foto's geven een kleine impressie.
Op dit moment heb ik de verlichting onder de baan aangelegd en is de zaak aangesloten. De volgende keer komen hier wat foto's van  :-) :-)

Continue....
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

offline
Re: Station Engental
Dat ziet er weer prima uit. Ga zo door Martin! Het is en blijft een hobby en daar ben je mee bezig als het uitkomt en goed voelt, niet omdat het moet. Dat er nog ruimte is voor een extra spoor in het schaduwstation valt me mee, had ik niet meer verwacht. En ja, dat het lastig meten is tussen deze spaghetti kan ik me zeer goed voorstellen ;). Ik blijf je natuurlijk volgen, ook als er iets meer tijd overheen gaat.

Groet,

Marco
Re: Station Engental
-Martin:
Weer een mooie update van je baan,  :thumbup: en heel de dag op de computer werken dan begrijp ik goed dat je er even afstand van wil doen.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Station Engental
Ha Martin,

Je bent er gelukkig nog! Mooie vorderingen, het wordt steeds completer. Ik begrijp jou argumenten heel goed, na een dag vierkante ogen kweken is het laatste waar je op zit te wachten om weer achter de computer te kruipen. En het blijft tenslotte een hobby, het moet leuk blijven en geen verplichting worden.

Als je nu maar niet weer bijna een jaar niets laat zien........... :D

Re: Station Engental
Lid sinds: 2015

offline
Re: Station Engental
Flinke werkzaamheden aan je baan. Neem aan dat je bij de wissel een extra hoge noordkant zet vanwege de treinen die er mogelijk af kunnen vallen. Want lijkt er nu op dat deze op de rand van het hout ligt. En zou zonde zijn als je complete ertstrein zo de afgrond in zou rijden  >:-D ;)
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Dank je jongens....we pakken de draad weer op. Ik zal trachten wat regelmatiger te berichten.

@Adri...klopt wat je zegt. Er zijn plekken die kritisch zijn geworden door een foute afstemming van de ondergrond en rails. Die ben ik nu allemaal aan het nalopen en verbreden.
Uiteraard komt daar dan ook een rand langs.
Re: Station Engental
caponordtraveller
gast

Re: Station Engental
Knap elektrisch bord  :thumbup:
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Station Engental
Hi Martin,

Het ziet er imposant uit met al die sporen.
Heb je ook een overzichtsfoto ?

groet
Harald
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hallo Harald...aan het begin van mijn topic heb je het sporenplan. Verder zijn er al vele foto's van de baan in opbouw. Het blijft lastig om een overzichtfoto te maken, want de ruimte is erg klein.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Station Engental
Hi Martin,

Heb het vanochtend, met een bakkie koffie,  maar ff doorgelezen.  :thumbup:

groet
Harald
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Beste forumleden,

Hier enkele foto's van de aanleg van het 2e schaduwstation, waarbij ik de rail aansluitingen voor elkaar maak.
Om de draden onder het blad vast te maken, maak ik gebruik van tie-ribs. Door 2 kleine gaatjes te boren en er een tie-rib door te rijgen kan ik mooi de draden aan de onderzijde
van het blad vast krijgen, zonder dat deze gaan doorhangen. Verder natuurlijk de bedrading zo aangebracht dat ik ze kan volgen en er altijd nog bij kan komen.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Station Engental
Netjes gemaakt Martin :thumbup: nu nog even stofzuigen ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Station Engental
peterke33
gast

Re: Station Engental
Martin

Je bent lekker bezig hoor, draden kan je beter mooi wegwerken anders word het zo een rommeltje  :P
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Mensen, ik moet een beetje de schade inhalen, want met de updates loop ik achter met informatie naar jullie. Daarom nog een paar foto's van het 2e schaduwstation.






Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
En nog een paar....
Het blad waar alle baanbouw middelen op liggen is het uiteindelijke niveau voor het zichtbare station.
Re: Station Engental
peterke33
gast

Re: Station Engental
Martin

Wat een hoop sporen heb je daar liggen, gaat een mooi beeld opleveren als alles klaar is en rijd.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Even ter verduidelijking ......

Het extra spoor dat ik heb toegevoegd aan mijn schaduwstation 2 is met rood ingekleurd.
Hierdoor is het mogelijk geworden om lange treinen, die niet opgesteld kunnen worden in dit schaduwstation, te kunnen laten passeren
en waardoor ook het zichtbare station van 2 kanten bereikt kan worden.
Het lijkt me leuk om die lange treinen dan gewoon het zichtbare station te laten aandoen via het passeerspoor.
Een extra paradevak zogezegd.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

offline
Re: Station Engental
Hoi Martin,

Prima idee dat extra spoor, en ook de oplossing om in het station te kunnen passeren lijkt me heel goed. Zo kunnen er ook zeer lange treinen rijden zonder dat je meteen 'verplicht' bent om heel lange perrons of lange opstelsporen in je schaduwstation te maken; Mijn idee! :thumbup: Leuke foto's, ook weer eens een overzicht van een groter deel van de baan en erg knap dat je dit allemaal voor elkaar krijgt op een relatief kleine ruimte!

Groet uit Frankrijk,  Marco
Re: Station Engental
Mooie baan in wording Tjoekedoris  :thumbup: Vraagje, kan je nog makkelijk aan die achterste sporen in je schaduwstation ?
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Johan, de afstand tussen een schaduwstation en een volgend niveau is 200 mm. Dat is niet al te veel, maar genoeg om te kunnen kijken en grijpen.
Het is bij mij niet mogelijk om lager te beginnen en hoger te eindigen ivm. schuifkastjes onder de tafel en een rond raam boven de baan.
Wel heb ik grote openingen om bij de sporen ter plaatse van de stopsecties te komen. Als er iets niet goed zou gaan is het daar, want ontsporingen op een recht stuk dat zal
niet zo vaak voorkomen. Ook zal de afwerking middels een steile rotswand aan de voorzijde lang het paradespoor afneembaar worden gemaakt.
Hier zal ik het mee moeten doen. :-) :P ;)
Re: Station Engental
 @citaat het ziet er alvast knap uit Martin  :thumbup:
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Beste medespoorders,

Dit zijn voor nu even de laatste foto's tot en met de stand van vandaag. Zoals jullie nu kunnen zien heb ik de baanverlichting aangebracht.
Hiertoe heb ik gebruik gemaakt van de Led verlichting (Ledberg) van onze grote blauwe Zweedse vriend. Dit zijn setjes van 3 lampjes die onderling middels een lang snoer zijn verbonden.
Ze geven veel licht en het voordeel is hiermee dat je ze dan sterk gepositioneerd kan aanbrengen. Ik heb er nu 18 (6 setjes) onder gemonteerd en ben er zeer content over.
Voor diegenen die, net als ik, geen goede plek heeft voor Led strips is dit een ideale en niet dure oplossing.
Zodra het stations niveau op zijn plek ligt zal ik er nog een aantal aanbrengen direct onder het blad,  zodat de rails en de openingen direct van bovenaf verlicht worden.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2016

offline
Re: Station Engental
Mooie oplossing, Martin. Ik had ook al eens gekeken naar dit soort lampjes. Maar een strippie met ledjes neemt nauwelijks ruimte in. Was voor mij een goede optie.

Het aanbrengen kan overigens wel lastig zijn; als ik jouw sporenplan weer zie dan zijn er plekken die voor zo'n klus moeilijk te bereiken zijn. Ik vind het trouwens razend knap zoals het allemaal in elkaar steekt. Het is een Zwitsers uurwerk! En dat geldt zeker ook voor het ontwerp van het zichtbare gedeelte. Het is mooi bedacht binnen de beperkte ruimte.

Ik blijf je werk geboeid volgen!

Groet,

Peter
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Dank je Peter. Ik voel me vereerd  :-)
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Beste forummers,

Nu ik zo langzamerhand op het stationsniveau ben aangeland, heb ik mijn BW even onder de loupe genomen en het ontwerp aangepast. waardoor ik rond de draaischijf meer
opstelsporen kan realiseren, zonder alles teveel geweld aan te doen. Bijgaand 2 plaatjes met de oude en de nieuwe opstelling. In de nieuwe opstelling is het zelfs mogelijk om een loods met 6 standen te maken met een mooie inkijk.
Ik moet hierdoor wel wat aanpassingen doen, omdat de sparing voor de draaischijf en de openingen van de wisselaandrijvingen al gerealiseerd waren.

Re: Station Engental
Lid sinds: 2010

offline
Re: Station Engental
Het is wel beter met een 6-sporige lokloods.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2016

offline
Re: Station Engental
Martin, het is bijna  onmogelijk, maar inderdaad, er kon nog iets meer bij en  je tweede ontwerp van  het depot bewijst dat het ook nog iets mooier kan. Niet alleen kan er een grotere loods bij, maar ook zijn de behandelingssporen en opstelsporen goed georganiseerd. Doen zo, lijkt mij.

Groet,

Peter
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

offline
Re: Station Engental
Ziet er goed uit Martin! Zo krijg je vanuit het midden van je koninkrijk een mooi zicht op de loc's in de loods. Het zigzaggen van de loc's is leuk om te zien en te doen. Ik kijk met spanning uit naar je bouwverslagen en toekomstige foto's!

Marco
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Marco, Peter, Bas...het is inderdaad mooier en gezien de positie sta ik er met mijn snufferd bovenop.

Aangezien ik op het stationsniveau ben aangeland, wilde ik ook graag weten of alles past, zoals ik heb bedacht en uitgemeten.
Vooral dat meten met die schuine dakvlakken, een verhoogd vloergedeelte, rondlopende, elkaar kruisende sporen en kleine ruimte, maakte het heel spannend allemaal.
Vooral ook omdat ik de zijkanten al min of meer had afgewerkt en ik vanuit twee, totaal van elkaar verschillende kanten het station binnenkom.
Dus ik heb het station met BW, 1:1 uitgeprint en aan elkaar gefrutseld. Daarna vol spanning de boel op de tafel gelegd...en wat bleek...nauwelijks verschil.
Het past enorm goed en ik kreeg direct een beeld van hoe het eruit gaat zien. Ik ben super blij.
Afgezien van een goederen opstelspoor bij het station, dat net buiten bereik van de tafel valt, passen de aansluitingen perfect.
Ik moet nog wel wat aan de ondersteuning veranderen, omdat het frame gebaseerd op de vorige gesitueerde BW.
Hierbij wat foto's van het station en het BW in 2 sessies.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
En hier de foto's van het BW met opstelsporen.
Re: Station Engental
-Martin:
Knappe bouwwijze,  :thumbup:
Ik heb op dezelfde mannier mijn baan opgebouwd, het WT bestand op ware grootte uitgeprint en op het hout bevestigd.
Zo kan je onmiddellijk zien of alles recht en juist gepositioneerd is.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

offline
Re: Station Engental
Gefeliciteerd Martin! Mooi staaltje meet- en rekenwerk :thumbup:. Het leukste gedeelte gaat nu beginnen (en niet alleen voor jou...)
Marco
Re: Station Engental
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Station Engental
Hallo Martin,

Je gaat er weer als een dolle tegenaan!  :thumbup: De ene na de andere update!  :P

Het gaat helemaal mooi worden als je aan het zichtbare deel gaat beginnen. Het 1:1 uitprinten werkt inderdaad geweldig goed. Mijn ervaring is dat dat tot op de millimeter nauwkeurig is en heel verhelderend werkt. Ook het plaatsen van de gebouwen op dat plan geeft dan in een keer een heel verduidelijkend beeld. Kun je, als het nodig is, nog met van alles schuiven tot je helemaal tevreden bent.

Het vernieuwde BW is inderdaad een stuk beter. Ga zo door!
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Marcel, ik heb ook heel lang niets gepost, maar wel aan de baan gewerkt. Heb dus veel in te halen....gelukkig had ik al wel foto's gemaakt. Het lijkt net alsof ik al een pensionado ben,
maar wat je ziet beslaat een heel jaar aan arbeid  :-)  Nu ben ik echter weer bij en zal trachten dit topic actueel te houden.

En inderdaad, zoals Jorg ook al zei...het 1:1 uitprinten is een hele goede manier om te zien of het naar de zin is. Je wordt er zelfs een beetje blij van.
Ik kan me verheugen om nu met het station en verdere afwerking te beginnen. Dat is zeker de mooiste fase van de hobby, voor jezelf en de lezers.
Maar zover is het voor mij nog niet. Ik wil eerst de sporen sluitend maken en dat betekent dat de Hack-brug en de losse module afgemaakt moeten worden.
Ik zal echter ook de draaischijf gaan plaatsen, want dat is op zich al een mooie afwerking. :P
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Beste mede forum leden,

Ik heb naast het BW nu ook even de linkerpoot onder de loep genomen en een aanpassing gedaan.
Deze poot moet het landschappelijke deel van mijn baan worden, maar ik was er nog niet helemaal uit.
Landschap kost namelijk meer ruimte dan je denkt. En een ontwerp maken is 1 ding...het realiseren hiervan is andere koek.
Mijn wens om een bergbeek te maken is heel sterk, omdat je hier zo'n prachtig mooi landschap omheen kan bouwen.
Eerst had ik gedacht om een grote waterval te maken, maar dat gaat hem niet worden. Nu maak ik een beek die in etages (dat moet vanwege de sporen die eronder lopen) naar omlaag
gaat, waardoor er kleine watervalletjes gaan ontstaan.
Uiteindelijk valt het water in het dal en stroomt dan weg via de losse module.
Omdat water slecht vorm te geven is, situeer ik de baan in de late zomer, waardoor het water laag staat. De beekbedding en de watervallen ga ik "drooggevallen" vormgeven, met hier en daar
kleine poeltjes. De bijgaand 3D beelden geven een indruk.
Helaas kun je water en wegen slecht hellend weergeven, dus in het 3D beeld zie je etages. Het landschap daaromheen is echt leuk om te maken lijkt me.
Verder komt er natuurlijk een wandelpad, die helemaal vanuit onderin het dal via de watervallen (toeristische plek van Engental) naar het station loopt.
Wandelaars kunnen dan met de trein komen en genieten van het prachtige dal. :-)

Op dit moment ben ik het nieuwe idee aan het uitprinten om het daarna op de tafel te leggen. Hiervan zullen de volgende keer wat foto's  komen. 

Continue....
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Station Engental
Hi Martin,

Ziet er weer goed uit.
Zelf heb ik (nog) geen ervaring met 1op1 uitprinten maar ga het zeker ook doen.
Binnenkort de start met de loods en de draaischijf van Karbrücken.

goet
Harald