Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Station Engental

Gestart door Tjoekedoris zaterdag 01 februari 2014, 19:41:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Nog een paar foto's van de ringleiding en centrale stroomvoorziening.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Station Engental
Dag Martin.

Het ziet er allemaal even strak uit :thumbup:
Netjes hoe je de bedrading hebt aangelegd!

Groeten,

Erik.
Re: Station Engental
FredMa
gast

Re: Station Engental
Ik kan het enthousiasme van de anderen jammer genoeg niet delen, ik erger mij namelijk al meer dan 50 jaar aan de Märklin prutsstekertjes/verdeelborden...
Waarom niet zo iets gebruiken zoals dit hier van TrainTech? Toch veel betrouwbaarder?
Re: Station Engental
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Station Engental
 @citaat Tja, zo heeft ieder zijn 'ideale' oplossing Franky :roll:

Wat je toont is een prima alternatief voor de Marklin-verdeelbordjes.
Ik ben met je eens dat de Marklin-stekkertjes niet zaligmakend zijn, maar
vele hobbyisten gebruiken ze toch en ik kan er wel degelijk enthousiast van
worden wanneer deze netjes en overzichtelijk worden toegepast :wink:

Ik ben al wel eens DIY-versies ervan tegengekomen, van aluminium
U-profielen met gaatjes met de juiste diameter erin voor de stekkertjes.

Groeten,

Erik.
Re: Station Engental
FredMa
gast

Re: Station Engental
Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 05 maart 2016, 16:03:44
@citaat Tja, zo heeft ieder zijn 'ideale' oplossing Franky :roll:
't Gaat hem niet om de meest ideale oplossing, er zijn vele goede oplossingen,  maar in dit geval om een van de slechtste...
Als je ziet dat Bernd Schmid, de Märklin goeroe #1, de eigen Märklin stekkertjes in zijn eerste boek nog aanprijst maar ze in zijn 2de boek "0328 Märklin-Bahn mit Pfiff" (1984) ook al afgezworen heeft en soldeerstrips gebruikt dan weet je toch al 10-tallen jaren wat ze waard zijn...

Re: Station Engental
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Station Engental
 @citaat Duidelijk! Mooie foto trouwens :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Klopt allemaal. Ben het er ook mee eens dat het niet de meest fijne manier is...er zijn inderdaad betere mogelijkheden, maar ja...ik ben net als velen een herintreder en had nog een schoenendoos vol met verdeelplaten, stekkers en contrastekkers. Die ga je niet wegdoen, maar daar wil je een toepassing voor bedenken. Daarom dus maar zo....geen extra kosten en het werkt nog prima. :-)
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

offline
Re: Station Engental
Hoi Martin,

Tijdje niet gekeken. Ik zie dat je grote vorderingen hebt gemaakt. Ziet er goed uit :thumbup:!. Mooi overzichtelijk en goed geordend. Zelfs de restruimtes heb je zoveel mogelijk weten te benutten. Dat getuigt van veel denkwerk en goede planning. Complimenten hoor!

Groet,

Marco
Re: Station Engental
FredMa
gast

Re: Station Engental
Citaat van: Tjoekedoris op zaterdag 05 maart 2016, 19:02:07
Klopt allemaal. Ben het er ook mee eens dat het niet de meest fijne manier is...er zijn inderdaad betere mogelijkheden, maar ja...ik ben net als velen een herintreder en had nog een schoenendoos vol met verdeelplaten, stekkers en contrastekkers. Die ga je niet wegdoen, maar daar wil je een toepassing voor bedenken. Daarom dus maar zo....geen extra kosten en het werkt nog prima. :-)
Dat het werkt is zeker, en dat het je niks kost als je al alles hebt, akkoord, maar ik had het enkel over het enthousiasme van een paar toeschouwers, dat vond ik nogal hoog voor de getoonde verdeelplaatjes :-)
Re: Station Engental
stafmarklin
gast

Re: Station Engental
Martin, een prachtig project. Mooi en tot in de puntjes uitgewerkt. Koester wat je hebt en als alles naar behoren werkt, dan heb je zeker veel voldoening.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Station Engental
Hallo Martin,

Het ziet er goed uit! De kabelgoten en bedrading zijn netjes en overzichtelijk aangelegd. Die verdeelplaten zijn altijd een punt van discussie daar kom je nooit uit. Mij bevallen ze ook prima, er valt echt niet zomaar een stekkertje uit.

Ben benieuwd naar jouw vorderingen boven de tafel!
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Dank jullie Staf en Marcel, die stekkertjes geven altijd gepruts, maar zien er ook wel weer schattig uit en als het zit dan zit het. Beetje van jou afgekeken Marcel  ;)

Boven de tafel ben ik helaas nog lang niet aan toe. Heb net alle rails met aansluitingen van het schaduwstation definitief aangelegd, maar moet deze nog aansluiten.
Vandaag begonnen met het paradevak naar schaduwstation 2 (1 niveau hoger). Als die klaar is kan ik ITrain uittesten en rondjes rijden. Gelukkig nog volop werk dus. :-)

Wel heb ik een probleem moeten oplossen voor de ondersteuning van de keerlus in schaduwstation2 die dwars over alle sporen van schaduwstation1 lopen.
Om deze op goede hoogte te krijgen heb ik gebruik gemaakt van 1 draadeind die ik als kolom laat fungeren, door er een stukje MDF op te plaatsen die ik door middel van boutje
op de juiste hoogte kan stellen.  Even een gat ter grootte van het draadeind boren, moertje op de juiste hoogte plaatsen zodat het MDF gelijk loopt met de uiteinde van de draadeind.
De draadeind kan ik aan de onderzijde op hoogte draaien en fixeren met 2 moertjes. Desgewenst kan je een druppel lijm tussen het MDF plaatsje en het railtrace doen, zodat alles stevig
gefixeerd is. Maar zonder lijm gaat ook prima, want het geheel is stabiel zat en kan eventueel nog verwijderd worden.
Twee draadeinden gaf veel te veel gepruts tussen de bestaande rails en dit is voor mij het ei van Columbus.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Station Engental
Netjes opgelost Martin :thumbup:
Ik heb ook een enkele maal een dergelijke oplossing toegepast, werkt prima!

Groeten,

Erik.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Station Engental
Wat een megaklus is de aanleg van zo'n baan. Ruim 2 jaar bezig om 2 nivo's aan te leggen, te bedraden en test te rijden, en dan moet je nog aan het bovenste nivo beginnen.

Komt er nog een inhoudsopgave bij je levenswerk?

Binnenkort beginnen de lange donkere dagen weer, en is er misschien weer tijd voor een update?
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hoi Jan Willem, ja het vergt altijd veel meer tijd dan je in de 1e instantie denkt. In principe ben ik er alleen tijdens de donkere dagen mee bezig. Alle overige maanden heb ik veel andere interesses, zoals de meesten. Donderdagavond ben ik voor het eerst weer eens naar mijn baan gaan kijken, en dan vooral kijken, kijken, kijken....om te bepalen waar ik de draad weer zal oppakken.
Ik moet nog zoveel onafgemaakte zaken afhandelen. Eerst maar eens beginnen met de verdere afwerking van de valbeveiliging........heb ik nog niet overal. De overige werkzaamheden volgen dan vanzelf wel weer. Een update volgt t.z.t.
Re: Station Engental
Martijn
gast

Re: Station Engental
Dat is erg herkenbaar. Zomerdag zijn er vaak veel andere dingen die gedaan moeten worden. In het najaar wanneer het vroeger donker wordt begint het weer te kriebelen om wat aan de modelbaan te doen
Re: Station Engental
Martijn
gast

Re: Station Engental
Een mooie baan trouwens. Erg strak en netjes gewerkt!
Re: Station Engental
Lid sinds: 2010

offline
Re: Station Engental
Citaat van: Martijn op zaterdag 08 oktober 2016, 18:38:48
Dat is erg herkenbaar. Zomerdag zijn er vaak veel andere dingen die gedaan moeten worden. In het najaar wanneer het vroeger donker wordt begint het weer te kriebelen om wat aan de modelbaan te doen
Op de een of andere manier moet het buiten donker en koud zijn om de treinkriebels te krijgen :)
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Beste forumleden, eindelijk kan ik jullie wat voortgang laten zien. Allereerst wat plaatjes in 3D en bovenaanzichten van het banenplan ivm. kleine aanpassingen die tijdens het bouwen nodig bleken.
Mijn paradespoor is gemaakt middels de slanke tegenboog K2274, maar om het geheel een beetje passend te krijgen moest ik er een rail K2231 tussen doen (zie railplan aan het begin van dit draadje). Nu wil ik alle krappe bogen uit het zicht en wilde daar dus een tunnel overheen zetten. In de praktijk vond ik de overgang erg drastisch en tegelijk merkte ik dat ik het paradevak niet goed kon zien, doordat het bovenste stijgspoor naar het station over een bergrug voor het paradevak loopt. Verder kruisten de sporen elkaar onder een zeer flauwe hoek. En dat gaf problemen met het plaatsen van de ondersteuningen (pijlers) van het viaduct. Daardoor heb ik besloten het traject iets te veranderen en er een rail K2251 tussen te leggen en deze ter plaatse van de kruising aan te brengen, waarbij de overgang in de boogstraal een stuk minder was. De tunnel verhuist mee naar de kruising en de bergrug vervalt. Daarvoor in de plaats heb ik de grote ''Engental Brücke" gesitueerd. Een brug gebaseerd op het Zwitserse "Landwasser" viaduct en het Schotse "Glenvinnan" viaduct, en die een lengte van 1.10 mtr. moet overspannen. Een uitdaging.
Daardoor behoud ik een doorkijk naar het paradevak en wordt het landschappelijker een stuk interessanter. Ook heeft een klein meertje plaats moeten maken voor een beek die met een waterval
het Engental in valt. Een meertje is slecht uit te beelden en wordt in verhouding eerder een tuinvijver en daarbij wilde ik een kleine, aan het water gelegen, houtzagerij in de linkerhoek van de baan.
Op dit moment ben ik de zijkanten aan het schilderen en volgen meer detail foto's over de bouw als zodanig. Tot zover....continue...
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hier de 3D impressies van de baan met de aanpassingen.
Re: Station Engental
-Martin:
Mooie baan, veel variatie,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hoe geraak je in het midden van je baan, is er een uitneembaar stuk?
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
@jorg...ja,  het smalle verbindingsstuk is een losse module die ik er tussen kan schuiven. De brug die daar weer overheen komt is een enkelsporige 90 cm. lange "kastenbrucke" van Hack die aan beide zijden oplegt en die ik gewoon afnemen kan. Gebruik ik die beide dingen niet dan is het station alleen als eindstation te gebruiken en niet als doorgangsstation.
Op zich weer een andere dimensie dus  :)
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Station Engental
Hi Martin,

Heel interessant.
Heb je ook foto's ?

groet
Harald
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Binnenkort komen er foto's van de voortgang op dit topic. Ik heb alles verspreid op diverse media en computers staan en ben dit nu aan het organiseren. Heb nog wel 3 foto's gevonden die ik direct kan plaatsen om die brug te laten zien in combinatie met het losse deel.
Re: Station Engental
-Martin:
Dank voor de toelichting,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Die bruggen van Hack zijn wel hele mooie stukken.
Veel plezier met de verdere bouw van je baan en opvolging verzekerd.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Station Engental
Dag Martin.

Wat een imposante brug zeg, een Paradestrecke an sich :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Die bruggen van Hack zijn inderdaad erg mooi om te zien. Zeer veel keuze in varianten en erg verfijnd gebouwd.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

offline
Re: Station Engental
Hoi Martin,

Altijd weer een plezier om naar jouw vorderingen te kijken. Die bruggen worden echte sieraden op je baan. Is de constructie sterk genoeg om doorzakken te voorkomen bij die overspanning? Ben benieuwd naar meer foto;s. Veel succes verder!

Marco
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hallo Marco, dank je. Alle bruggen zijn heel stijf en juist gemaakt om die overspanning te kunnen maken. Volledig zelfdragend dus. Er zijn nog wel langere overspanningen te krijgen.
Re: Station Engental
-Marco:
Alle Hack bruggen zijn in metaal, dus weinig kans op doorhangen,  :warning:
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Om straks niet in een grotere puinhoop te raken dan ik nu ben, heb ik besloten om eerst de zijkanten af te schilderen in dezelfde kleur als de rest van het houtwerk in het kamertje.
Veel kitten, plamuren en schuren. En in een kleine ruimte is het erg martelen. Inmiddels heb ik het al afgelakt en ziet het er herboren uit. Eerst dus even de puinhoop.....
Re: Station Engental
-Martin:
Het afkitten en plamuren van je houtwerk is een lastig maar zeer lonend werkje, eens het gedaan is zal je er tevreden op terugkijken.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Station Engental
Lid sinds: 2016

offline
Re: Station Engental
Ergens las ik een uitspraak van iemand die stelde dat je op lengten van 2,5 en 3 meter in HO niks geloofwaardigs zou kunnen bouwen.
Tja...
Moet je hier eens zien! Mijn complimenten, Martin!  :thumbup:

En ook al duurt het lang voor het af is, wat maakt het uit, als de weg erheen al zo fraai is? Je ontwerp is een genot op zich en elke stap er naar toe is goed.

Groet,

Peter
Re: Station Engental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Station Engental

Hoi Martin,

Ik volg nog steeds hoor, alleen een tijd niet gereageerd  :P

Het ziet er naar uit, dat wanneer de winterschilder zijn klus geklaard heeft, het meer een eenheid gaat worden  :thumbup:
Hopelijk wordt het straks net zo mooi als op de 3D tekeningen !

Knutsel ze !

Grtz Tony

Re: Station Engental
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Station Engental
Hallo Martin,

Goed bezig! Als je klaar bent met schilderen van de afwerkrand zal het er vast geweldig strak uit zien, of zoals Tony ook al aangeeft: meer eenheid maar daarom waarschijnlijk ook een mooier totaal overzicht. Ik blijf het een prachtig ontwerp vinden en ben benieuwd naar het vervolg!

Groeten en succes in dit modelspoor seizoen.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Jorg, Peter, Tony, Marcel...bedankt voor jullie lovende woorden. Dat doet een martelende modelspoorder goed  :-) :-)
Zelf vind ik het nog een enorme klerezooi. Mede doordat ik totaal geen ruimte heb om te werken en materiaal af te leggen, moet ik creatief bezig zijn met werkbladen. Elk stukje hout, hoe klein ook, moet ik buiten zagen en kom daardoor op een "hobby" dag wel aan mijn work-out, vooral als het passtukjes moeten zijn. Soms moet ik daarvoor wel 3x de trap op en af.  :(  Daarbij gooi ik geen stukje hout weg en gebruik ik alles. Straks is dit allemaal niet meer te zien, maar nu ziet het er gewoonweg nog niet uit. Voor mij is het steeds...waar ligt mijn potlood?...waar laat ik de kwast?...Weer de schroevendraaier oprapen...etc. etc. Maar is het creatief denken en bezig zijn niet een heel essentieel onderdeel van de hobby?  :-)
Ik hou me daar maar aan vast, want soms word ik er wel knettergek van. Gelukkig komt er wel schot in de zaak, getuige de volgende serie fotootjes. Continue...
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Station Engental
Hi Martin,

Dat wit ziet er goed uit, zelf had ik t.z.t. donker-groen in gedachten maar dit vind ik best wel mooi.
Misschien is het handig om een dienblad neer te zetten waarop je altijd alles neerlegt....   :idea:
We waren een keertje op vac. in Frankrijk en ff eten met de kids bij een Mac.D en wat vind ik s'avonds in de auto een ......

groet
Harald
Re: Station Engental
Lid sinds: 2014

offline
Re: Station Engental
Hoi Martin,

Mooi baanplan! Denk dat je mooie diepte krijgt als de scenery komt.
Ik hou het draadje in de gaten!

Groetjes, Martijn
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Hallo Harald, zelf had ik eerst een grijstint gewild, maar mijn vrouw wil ook wat. Ik heb de afspraak gemaakt om het kamertje zo rustig mogelijk te houden. Dus daarom al het zicht houtwerk hetzelfde als het overige schilderwerk. De attributen en scenery zijn verder op zich al kleurig genoeg. Rondom de onderzijde van de baan komt nog een gordijn. Zelf wil ik een donkere teint, maar mijn vrouw wil...ja, je raadt het waarschijnlijk al wel.  We zijn er nog niet helemaal uit  :-) En ach...als de baan een tijdje klaar is, zal een schilderbeurt wel weer nodig zijn en dan wil je wel eens wat anders  :-) Donkergroen is trouwens ook een mooie kleur die je mooi kan laten weglopen in de groene aankleding van de baan.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

offline
Re: Station Engental
Hoi Martin,

Dit ziet er al heel netjes uit! Wat een verschil je altijd krijgt als je alles gewoon dezelfde kleur schildert. Veel meer rust. Zelf zou ik kiezen voor licht grijs, eerlijk gezegd dacht ik aan de foto's te zien dat het die kleur al was... Je ziet ook veel banen met donkerbruin aan de zijkanten. Dat valt qua kleur helemaal weg maar maakt het misschien bij jou te ''zwaar' in zo'n kleine kamer.
Goed bezig :thumbup:!

Marco
Re: Station Engental
peterke33
gast

Re: Station Engental
Dat ziet er allemaal prachtig uit, er word hard gewerkt daar in de treinkamer  :)  :thumbup: :thumbup:
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Peter, Marco dank jullie. Het ziet er nu inderdaad al een stuk leuker uit. Ik heb gisteren per post de tektstplaatjes ontvangen die ik heb laten maken voor bij de schakelaars. Voor weinig geld heb je dan ook de zaak afgewerkt.
Re: Station Engental
peterke33
gast

Re: Station Engental
Martin


Dat zijn mooie plaatjes die je hebt laten maken, zo weet je altijd wat is.  :)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Station Engental
Ook een begin gemaakt met een impressie en een proefballon van de Engental brug. Daarvoor heb ik DXF bestanden van de spanten en het sporenplan uit Wintrack ingelezen in Autocad
en bewerkt. Aangezien het spoor ca. 2% hellend is en de brug in een lichte S- vorm moet komen is het een uitdaging om dit vorm te geven. Vooral de positie en de vorm van de pijlers moet goed bepaald worden. Zoals eerder verteld, heb ik me laten inspireren door het "Landwasserviaduct" en het "Glenfinnan"viaduct. Ik heb veel foto's bekeken en getracht de verhoudingen tussen de pijlers, de bogen en de rijtuiglengten te bepalen, om een zo goed mogelijke verhouding op de modelbaan te krijgen.
Na verschillende tekeningen gemaakt te hebben, waarbij de boogstralen en de vorm van de pijlers gevoelsmatig juist waren, heb ik de tekening 1:1 uitgeprint en uitgeknipt.
Vervolgens heb ik de zaak op karton overgenomen, uitgeknipt en vastgemaakt aan het trace. Daarna op de baan gezet en naar mijn mening voldoet de brug aan de juiste afmetingen om realistisch over te komen. De volgende stap zal zijn, om de kartonnen zijkanten met een figuurzaag uit goed en dun buigzaam triplex te halen....continue.
Re: Station Engental
Lid sinds: 2011

offline
Re: Station Engental
Dag Martin,

Je bent duidelijk thuis in het computer gestuurde tekenwerk. Het zou mij 'met de hand' heel wat moeite kosten. Het viaduct is nu al op z'n minst gezegd indrukwekkend! Dat gaat zeker een sieraad worden op je baan! Schitterend werk.
Engental mag dan een relatief klein station zijn, er gebeurt de laatste tijd van alles!  ;)

Marco
Re: Station Engental
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Station Engental
Dag Martin.

Een goede impressie maken van wegwerpmaterialen leidt in de
meeste gevallen tot het juiste inzicht voor de definitieve bouw!
Althans, dat is mijn ervaring in voor gebouwen en kunstwerken.
In deze levert het nu een goed idee van wat je wilt maken en of
er nog ergens eventuele knelpunten in het ontwerp zitten :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Station Engental
-Martin:
Super mooie brug, gaat een eyecatcher worden op je baan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Station Engental
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Station Engental
Martin,

Prachtige naambordjes heb je laten maken dat zal er mooi uitzien bij de schakelaars. :thumbup:
Ben het met Jørg eens dat je brug een eyecather zal worden is nu al een plaatje van een brug laat staan als hij klaar is. :)
Re: Station Engental
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Station Engental

Hoi Martin,

Dat viaduct ziet er goed uit   :thumbup:

Om de werkomstandigheden wat beter te maken, zou je een verrijdbaar werktafeltje kunnen maken/kopen.
Iets wat je zo onder de baan kunt rollen. Kan ook een ladenkastje o.i.d. kunnen zijn, waar je een werkblad op maakt.
Ik gebruik zoiets al heel wat jaartjes en het bevalt me prima ! http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1107385#msg1107385 
Misschien wel iets voor jou.

Grtz Tony
Re: Station Engental
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Station Engental
Hallo Martin,

Ik heb je prachtige baan nu pas ontdekt  :thumbup:

De inplanting van de BW werkt op het eerste zicht aardig inspirerend voor mijn Goforitz-baanplan die rechts onderaan een vergelijkbare (half zo lange) uitsprong heeft  :)

Groeten,
Ludo