Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Slechte kwaliteit C rails, coulance?

Gestart door Grensgeval vrijdag 31 januari 2014, 15:37:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Slechte kwaliteit C rails, coulance?
Ik heb C rails uit een startset uit 1998 en ik heb gemerkt dat de plastic lipjes (u-vormig) vrij gemakkelijk breken. Even speuren op Internet leverde op dat de kwaliteit van de C rails vóór het jaar 2000 niet al te best was. Kan ik mij nu nog steeds richten tot Märklin voor een oplossing uit coulance? En kan ik dan contact opnemen met de importeur, of moet ik bij Märklin in Duitsland zijn?
Re: Slechte kwaliteit C rails, coulance?
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Slechte kwaliteit C rails, coulance?
Je stuurt een email naar Märklin Duitsland met de nummers die kaput zijn ,
Laat je niet afschepen met 20% , 50% is nog steeds van kracht , ik heb er een stuk of 40 ook zo "omgeruild"

Gr, Jan

Re: Slechte kwaliteit C rails, coulance?
Ik heb in december een partij c teruggestuurd.
Mooie brief gekregen en een vette rekening.
Verzenden koste al 20 euro en de verzendkosten terug mag je ook betalen.
Re: Slechte kwaliteit C rails, coulance?
Hm, dan kost het meer dan oplevert.  8o Ik heb nu zo'n 10 stuks die kapot zijn. En er volgen er vast nog meer, maar dan nog. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.
Re: Slechte kwaliteit C rails, coulance?
Hoi Jeroen

Ja er gaan er nog veel meer afbreken daar ben ik van overtuigd.
Ik heb er zelf een paar honderd uit die tijd.
Ik heb er in die tijd zo veel gekocht omdat ik geen plaats had voor een vaste baan.
Dus het leek me makkelijk met dat klik systeem.
Kon ik vaak een baantje maken en weer afbreken mis dus.
De een na de ander brak af.
En werden onbruikbaar.
Van de meeste heb ik later het binnendste plastic lipje afgebroken voor ik ze ging gebruiken.
Dat ging stukken beter dan zitten ze niet zo strak in elkaar en breken er niet zo snel meer stukken af.
Maar je moet ze niet laten vallen of hard in knijpen want dan verpulver je ze en heb je allemaal kleine stukjes.
Eigenlijk moet je er een vaste baan mee maken en laten liggen en niet meer afbreken.
Het was jammer dat ik nog nooit van de in ruil actie had gehoord.
Daar hoorde ik voor het eerst van toen ik mij in schreef voor dit forum.
Ik heb de meeste aan mijn neefjes gegeven die hebben er een vaste baan mee gemaakt.
En de treintjes rijden er nog steeds probleemloos over heen.

Tony