Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Preiser fanfare

Gestart door joske3 dinsdag 28 januari 2014, 20:41:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Preiser fanfare
Lid sinds: 2008

offline
Preiser fanfare
Op mijn zoektocht naar ongeschilderde Preiser kwam ik in het centrum van Berlijn, vlak bij de Gedächtniskirche, in een winkel met allerhand restposten, 2e hands enz. op modelspoorgebied. Houten in èèn winkel, lekker snuffelen. Hier is hun website.
Ik vond daar, onder een stapel ander spul, een aantal Preiser, w.o. een set ?Heeresmusikkorps Bundeswehr? (Preiser 16550). Leuk, maar niets voor mij.
?s Avonds zit je het nog eens te overdenken:  als ik nu eens de jasjes rood schilder, de baretten, nou dat moet dan maar en de vlaggetjes anders doe, rood wit blauw ipv zwart rood geel?. Dan moet er toch wel wat leuks van te maken zijn.
Dus uiteindelijk wel gekocht.

Ik verwachtte een pakket poppetjes, muziekinstrumenten enz, alles in het wit. Zoals op de doos staat!





Groot is de verrassing als blijkt dat de muziekinstrumenten al goud/koperkleurig zijn.
Blijken er meerdere losse kopjes te zijn, waaronder met platte pet. Er zit gewoon meer in dan uit de beschrijving in de catalogus en doosje blijkt.





Ook is er een zeer gedetailleerde gebruiksaanwijzing bijgevoegd, die geen onduidelijkheden over laat.



Is ook wel nodig want we hebben te maken met 9 verschillende rompjes, 2 verschillende hoofdjes (met pet) en uiteindelijk 22 verschillende instrumenten!!

Eerst maar eens mijn spijkerplankjes voorzien van letters, en vervolgens de muzikanten daarop plaatsen.



En dan schilderen:  zwarte glans schoenen, grijze broek, rood jasje met stropdas en de hoofdjes erop.



Wordt vervolgd!!
Re: Preiser fanfare
Lid sinds: 2010

offline
Re: Preiser fanfare
Leuk frobelklusje.

Je kan dus alle kanten op met deze bouwdoos.
Nu begrijp ik ook waarom bij iemand anders alle klarinetten koperkleurig waren. :)

Je eerste resultaten zien er goed uit.

Mvg Robin
Re: Preiser fanfare
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Preiser fanfare
Ziet er goed uit, succes met de rest :P
Re: Preiser fanfare
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Preiser fanfare
Hallo Jos.
Bijzonder leuk om zo'n militair onderwerp een leuk en muzikaal nieuw uiterlijk te geven! :thumbup:
Ik kende van deze set alleen de gekleurde uitvoering, Preiser 13259 maar dit levert weer vele nieuwe mogelijkheden op.

Veel plezier en succes met schilderen en je nieuwe aankopen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Preiser fanfare
Lid sinds: 2008

offline
Re: Preiser fanfare
En dan hier de foto's:
Ik ben zelf niet ontevreden met het resultaat. Nu zuinig bewaren en wachten tot er weer een baan wordt gebouwd.
Ik heb na de foto nog wel de stok van de tambour maitre voorzien van een kleurtje!
Ondertussen ben ik bezig met andere Preiserpakketten, zodat ik later gelijk de baan kan voorzien van bevolking!
Als 4e een foto van de toekomstige bevolking.






Re: Preiser fanfare
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Preiser fanfare
 B) :thumbup:  Dat ziet er helemaal geweldig uit. Je kunt echt heel tevreden zijn.Zo heb je een unieke serie poppetjes gemaakt, en nog snel ook.
Nu maar aan de baan beginnen, dan kan dit muziekkorps aan de gang.

Dirk-Jan
Re: Preiser fanfare
Lid sinds: 2009

offline
Re: Preiser fanfare
prik je die arme preisertjes nou allemaal in hun kont???????????? :D :D :D :D
Re: Preiser fanfare
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Preiser fanfare
Ziet er goed uit en ik vind het zelf ook erg gaaf om Preisers zelf te schilderen! :)

Groetjes,

Antal
Re: Preiser fanfare
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Preiser fanfare
De preisertjes mogen tevreden zijn met hun aankleding.
Nu de baan opzetten, daar zit vast muziek in.
Re: Preiser fanfare
gotischeboog
gast

Re: Preiser fanfare
Ziet er heel wat vredelievender uit met deze uniformen. Ik zie alleen een piccolo,  klarinetten en een fagot naast al dat kopergeweld. Je zou dus kunnen spreken van een harmonieorkest, al kan de houtgroep wel wat nieuwe aanwinst gebruiken. Complimenten voor je schilderwerk! Nu nog een mp3-spelertje met blaasmuziek. Succes, groet Ad.
Re: Preiser fanfare
Lid sinds: 2008

offline
Re: Preiser fanfare
Er is een oproep geplaatst in het plaatselijke suffertje om uitbreiding van de houtgroep. De fa Preiser heeft nog een aantal instrumenten gesponsord maar is vergeten er platte petten bij te doen. Nu al moet èèn van de muzikanten met een hoge pet op.
Maar dat valt gelukkig niet op  :). 2e rij 5e van rechts (met waldhoorn)
Btw, er zijn nog zo'n 20 rompjes en talrijke instrumenten over. Maar het aantal kopjes met pet zijn op :-(. Wel natuurlijk baretten, helmen en hoge petten.
Re: Preiser fanfare
Lid sinds: 2010

offline
Re: Preiser fanfare
Mooie kans om te kijken of je met een vijl of mesje die kopjes te bewerken.
Heb je uit andere Preiser dozen niet wat spoorweg personeel met pet over?

Robin
Re: Preiser fanfare
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Preiser fanfare
Wat een gave set en wat is het prachtig geschilderd.

Trouwens een goed idee om ze op een "spijkerplankje" te zetten.

Succes verder.
Re: Preiser fanfare
Lid sinds: 2008

offline
Re: Preiser fanfare
Als je ze verdooft dan hebben ze helemaal geen last van van dat gaatje  :-) :-) :-)
Re: Preiser fanfare
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Preiser fanfare
Citaat van: Hero op donderdag 30 januari 2014, 22:00:41
Mooie kans om te kijken of je met een vijl of mesje die kopjes te bewerken.
nou nou nou  :D

Ziet er erg netjes uit, ben blij dat mijn instrument ook vertegenwoordigd is (Waldhoorn)
Re: Preiser fanfare
Lid sinds: 2013

offline
Re: Preiser fanfare
Prachtige set zo!