Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Marklin 37615 BR 260 : liever 1 schroef in het dak dan.....

Gestart door Bas donderdag 23 januari 2014, 20:11:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 37615 BR 260 : liever 1 schroef in het dak dan.....
Dag 3-railers,

titel van dit topic slaat ook op mijn volgende topic (volgende week?) over de Marklin 37005 BR 212 die niet 1 schroef in het dak heeft. Maar goed, vandaag dus de 37615, model met bekende techniek als de HLA met permanentmagneet, gloeilampjes en de MFX-decoder. Model betreft de BR 260 ofwel een omgenummerde V60. Voor de liefhebbers van de V60 / epoche III is er al de 37650 uit 2002 met fx-decoder en de 37655 met de mfx decoder van de jaren erna. Nog even wachten is het op de 37600 die dit jaar uitkomt als V60 met geluid.

De 37615 heeft de relax-koppelingen welk onafhankelijk van elkaar te bedienen zijn (voor / achter) verder kan licht onafhankelijk aan/uit en kan rangeerlicht desgewenst bijgeschakeld worden. De kap kan er met een schroef vanafgehaald worden, om dat wat de camoufleren heeft Marklin het dak wat zwart geweatherd, jammer dat andere elementen in het echt (en dus niet in het model) ook wat zwart worden van de diesel. Je kan je eraan storen zo'n schroef of niet. Verder vind ik het gewoon een heel mooi net model met prima rijeigenschappen, langzaam sluipend rangeren is ie echt in zijn element. De blinde as wordt ook aangedreven maar hierachter is nog net een tandwiel zichtbaar. De loc zit in de bekende doos met een korte handleiding. In de bijlagen nog wat foto's.

Groeten,

Bas
Re: Marklin 37615 BR 260 : liever 1 schroef in het dak dan.....
Hallo Bas,

Ik heb zelf het oude tp 4 model zonder doos. Ik zie dit model nu heel erg duidelijk. Ik blijf het een mooi model vinden. Van mij hoeft er geen geluid in, maar het model is wel een verbetering ten opzichte van het oude model. Die vond ik te pompeus. Ik wens je veel plezier met dit mooie model.

Groet, Jasper
Re: Marklin 37615 BR 260 : liever 1 schroef in het dak dan.....
hallo Bas en anderen,

Hier een kleine update. Ik ben inmiddels na 2 jaar van mening veranderd en nu wil ik er wel geluid in hebben zitten. Zijn er ook mensen die een BR 260 hebben met geluid erin en willen die hier ook een foto plaatsen van de binnenkant van de lok?

Groet,

Jasper
Re: Marklin 37615 BR 260 : liever 1 schroef in het dak dan.....
met ESU micro sound decoder.

Ik denk ook dat je met een gewone standaard sound decoder moet gaan frezen , om alles kwijt te kunnen.

Ik heb er 2 , maar nog niet bij stilgestaan om te bekijken om er sound in te plaatsen , maar nogmaals ik denk zelf plaatsgebrek het probleem is.
Wat zonder aanpassing niet lukt.

Heb geen ervaring met micro decoders (ook dat moet nog komen).... :D

Mvg: Alex

Re: Marklin 37615 BR 260 : liever 1 schroef in het dak dan.....
Hier een link naar een foto van een originele denk als ik zie hoe netjes het er uit ziet == > Klik

Edit Ad link ingekort.