Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

CSII op Android

Gestart door Simon BR39 donderdag 23 januari 2014, 12:50:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CSII op Android
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
CSII op Android
Dag iedereen,


Al een tijdje wilde ik de CSII app van M*rklin uitproberen, op mijn Android telefoon.
Nu kost dat programmaatje iets van ?11. Daarnaast bestaat er een gratis programma: "Remote CSII".


Is die laatst genoemde betrouwbaar en/of succesvol?


Gr Simon
Re: CSII op Android
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: CSII op Android
Dag Simon,

Zelf gebruik ik de free version inmiddels bijna een half jaar en ben zeer tevreden (zie ook andere draadjes over dit onderwerp via de ZOEK functie).

De programmeur luistert goed naar de opmerkingen die je opstuurt. Zelf een aantal bugs doorgestuurd die binnen enkele dagen waren opgelost. Ook (kleine) request for changes onderzoekt ie. Bijv. de Active Loc list :thumbup:.

Het programma werkt goed, uitgezonderd momenteel de TRAXIE control van 2 locs gelijktijdig.
Zodra je deze actief bestuurt vanaf de REMOTECS2 app, dan iets veranderd op de CS2, dan komt die status verandering niet door op RemoteCS2. Marko is zich daar van bewust en is er mee bezig.

Groeten,

Jan
Re: CSII op Android
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: CSII op Android
Bedankt Jan.
Vond t er op het eerste gezicht wel professioneel :thumbup: [size=78%] [/size][/size]uitzien, maar om nu een loc van 400E te gaan besturen met een appje waarvan je niet weet wat t waard is...[size=78%]

[/size]Ga straks ns aan de slag ermee.[size=78%]
Re: CSII op Android
Lid sinds: 2012

offline
Re: CSII op Android
maar ja.
waarom een lok van 400 euro besturen met een gratis app, dat kun je dan toch gewoon proberen.
is het iets dan verwijder je de app gewoon weer.
baadt het niet dan schaadt het niet, zeggen ze wel eens....

groet Winno
Re: CSII op Android
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: CSII op Android
Simon.

Dan is mijn boodschap niet goed doorgekomen. het is juist een hele goeie app.
Wat ik aangaf was een bug, maar ook de boodschap dat de persoon d'r heel goed mee omgaat (zie ik mij Márklin wel eens anders).

Zie ook vooral de Layout en de settings.

Prima app  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup: .

Groeten,

jan
Re: CSII op Android
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: CSII op Android
Dag Winno en Jan,


Dat begrijp ik, je kan alles proberen >:-D , maar ik vroeg me af in hoeverre je (de app) kan klooien met bijv de decoder ofzo.
Maar nu heb k antwoord dus ja.


Jazeker Jan, je boodschap was wel helder. Dat was namelijk precies wat ik wilde weten.
Maar die gedachte van de loc, was op het moment dat ik de app zag, en ik nog niet wist wat de 'kwaliteit' was.


Als k even tijd heb (morgen ofzo), ga ik het eens proberen. Jullie horen het wel.

Simon