Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

viessmann multiplex sein wel of niet

Gestart door RuudH0 maandag 20 januari 2014, 19:20:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
viessmann multiplex sein wel of niet
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

online
viessmann multiplex sein wel of niet
hoi luitjes,

Op m'n testbaantje heb ik een aantal 401x viessmann seinen staan die bestuurd worden door de 522x stuurmodules en dit alles wordt dan weer beheerd door CS2/itrain.
De multiplex 47xx seinen zijn de opvolgers van de 401x seinen en dat is te zien doordat er veel minder kabeltjes door de mast lopen en deze seinen worden weer bestuurd door de stuurmodule 5229.
Heeft iemand ervaring met de multiplex seinen en vallen ze in goede aarde.
Qua prijs sein + stuurmodule is er volgens mij niet zoveel verschil.

Een mast met 2 kabeltjes bevalt me wel en is zowieso mooier dan een mast volgestopt met kabels.

gr. Ruud

 
Re: viessmann multiplex sein wel of niet
ik heb nu 2 seinbruggen met de multiplax decoder
en bij mij ging de programmatie niet vlot
heb voor 1 brug een hele pagina vrijgelaten op mijn CS2

bij het instellen van het adres(eerste sein pinkt)
had ik bv adres 15 genomen(het sein was 1 met 3 standen dus ik dacht adres 15=groen rood en 16=oranje
was blijkbaar 14=groen rood 15=oranje
bij het volgende sein verijkt met deze informatie(na 100 keer proberen)
dacht ik dan bv adres 25 te nemen
dus adres 24=groen rood 25 oranje
was blijkbaar 25=groen rood 26=oranje

maar nu is alles in orde werken redelijk goed (ik zeg redelijk omdat het gewoon spookt op onze baan)waarschijnlijk werken ze perfect

alleen ben ik nog niet goed mee met de het adres van het oranje sein normaal heb je gewoon 3 'toetsen'
maar bij die van viessmann 4

conclusie :ik heb er lang a
Re: viessmann multiplex sein wel of niet
Ik heb een 4726 inrijsein met voorsein staan voor testen. Ik gebruik de 52292 als decoder, omdat die voor 2 gewone seinen is en de 5229 voor een gewoon sein en een los voorsein. Het inzetten van het sein in de Ecos 2 was zo gebeurt. DCC adres 1601 en hij neemt dan zelf ook 1602. Je moet altijd een oneven als eerste nemen.

Na een uurtje het sein niet werkend te krijgen door een fout in de handleiding (dipswitch moet op off als in handleiding on staat) werkt het perfect. Je hebt 4 draden in een soort kabelboom die uitkomen in 1 stekker. In de mast zie je ze niet lopen. Alleen als je goed kijkt van dichtbij.

Enige wat ik nog moet uitzoeken is wat de grote van het gat moet zijn. Gelukkig nog niet gelijk in de baan geboord. Staat gat van 6 mm, maar dan klemt het sein niet met de speciale voet en bungelt wat los.
Re: viessmann multiplex sein wel of niet
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: viessmann multiplex sein wel of niet
Ik gebruik de 47xx seinen met een printje van Bogobit. Alle seinbeelden zijn dan individueel makkelijk aan te sturen. Persoonlijk gebruik ik er LocoNet-modules van Hans Deloof voor, maar een K84 is ook mogelijk. Dit alles wordt aangestuurd via een ECoS en iTrain.

Groet,
Bert
Re: viessmann multiplex sein wel of niet
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

online
Re: viessmann multiplex sein wel of niet
hoi luitjes,

Sorry voor de late reactie, maar momenteel met (te)veel dingen bezig.
Ik moet me eerst even inlezen mbt de antwoorden zoals wat is een bogobit printje, maar ik ben er mee bezig.


gr. Ruud