Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Zoekplaatje Wadloper

Gestart door dp maandag 20 januari 2014, 14:06:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zoekplaatje Wadloper
Lid sinds: 2011

offline
Zoekplaatje Wadloper
Daar is er weer één.
http://trainsandtrucks.nl/imageTable.php?imageID=1688
Een fabrieksnieuwe Wadloper in 1981.

Ik zou verwachten dat dit ergens in 'het noorden' is, en gezien het sporenplan leek het even op Groningen.
Echter, op de plek waar dit dan zou zijn, mis ik de spoorwegovergang van de 'Peizerweg'.
Klikkie doen.

Of deze moet pas later zijn aangelegd.
En het viaduct van de ring heeft (in ieder geval tegenwoordig) een totaal andere constructie.

En als ik het sein rechts bekijk, twijfel ik of het überhaupt wel in Nederland is en zou het wel eens Duitsland kunnen zijn.

Enig idee of betere suggestie?

PS, de originele afbeelding is hier te vinden.

EDIT Ad: 2x link ingekort
Re: Zoekplaatje Wadloper
marklinr63a
gast

Re: Zoekplaatje Wadloper
Geen idee waar de foto is genomen.

Maar je hebt gelijk, op de achtergrond is duidelijke een 'oude' Duitse hoofdsein met voorsein te zien.
Misschien is de foto nabij Uerdingen gemaakt (de wadlopers werden daar gebouwd)
Re: Zoekplaatje Wadloper
Lid sinds: 2007

offline
Re: Zoekplaatje Wadloper
Ik zou op Duitsland gokken.
Re: Zoekplaatje Wadloper
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Zoekplaatje Wadloper
Gezien het sein inderdaad in Duitsland. Het lijkt bijna wel een promofoto, zo hard glanst dat ding. Zijn deze treinen niet toevallig ergens in Duitsland (af)gebouwd, dan wel getest?
Re: Zoekplaatje Wadloper
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Zoekplaatje Wadloper
Deze treinen zijn inderdaad in Duitsland gebouwd en zijn afgeleid van de serie 627/628 van de DB.
Hier is meer informatie te vinden over deze stellen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wadloper_(spoorwegmaterieel)
Re: Zoekplaatje Wadloper
Lid sinds: 2011

offline
Re: Zoekplaatje Wadloper
Ja, als ik in de buurt kijk van Krefeld, dan zou het eventueel bij Kleve kunnen zijn, maar ze zijn afgeleverd via Venlo, dus dat zou dan weer uit de richting zijn.