Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Marklin 0050 jubileum treinen

Gestart door wvniersen zondag 19 januari 2014, 21:08:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 0050 jubileum treinen
Hallo

ben geintreseerd in deze set.
kan iemand aangeven wat deze set waard is, in perfecte staat inclusief alle toebehoren en dozen?

Groet Winno
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Prijzen waarvoor ik ze meestal tegenkom liggen tussen de 100 en 140 euro.
Overigens een leuke set ;)

Groeten,
Maarten
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Klopt helemaal.
Bijzonder leuke en nostalgische set voor verrassend lage prijs te koop.
Zelf heb ik voor deze nieuw ?175,- betaald (zo uit mijn hoofd) en dat vond ik al weinig geld voor zo'n leuke analoge dubbelset! :thumbup:

Veel plezier en succes met de eventuele aankoop.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
In de Koll's van 2013 staat deze set op ? 110,=
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
en in de Koll 2014 staat de set voor 95 Euro. En dat voor een set uit 1985, inmiddels 29 jaar oud.

groet Nico
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Heb hem in 1985 toen nieuw gekocht, weet niet meer wat de prijs toen was. En ze rijden nog steeds hartstikke goed. Echt leuk spul

Groet Marten
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
hoy, prijs in 1985 was rond de 12.000 BEF, 600 gulden of zo een 300 euro ....

mvg,

Alain
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Hallo kent iemand deze set met twee andere loks eentje van LRNE en een van GWS? Rode en groene lok van de Engelse spoorwegen, en eventueel de waarde?

Groeten Tom
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
volgens mij heb ik die set gisteren in Houten zien liggen.
voor ongeveer 200 euro per stuk......
zelfde geld trouwens voor de 0050 versie, daar vroegen ze naar mijn mening ook veel teveel geld voor...
dozen waren vergeeld en beschadigd....200 euro per stuk en niet eens de overdoos erbij....

groet Winno
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Hallo Tom.

Citaat van: reeves op zondag 31 augustus 2014, 14:38:08
Hallo kent iemand deze set met twee andere loks eentje van LRNE en een van GWS? Rode en groene lok van de Engelse spoorwegen, en eventueel de waarde?

Ik ben deze locs en wagons al eens los tegen gekomen en dacht dat het hierbij ging over "eigen spuitwerk".
Later nog een keer een "originele" set met afwijkende typen (ik dacht ook een groene LRNE en een rode GWS) aangeboden gezien voor abnormale prijzen.
Bij een productie van zo'n 35.000 sets zijn er vast wel wat nieuwe bijzondere uitvoeringen te vinden maar het lijkt mij allemaal prachtig maakwerk! O:-D

Natuurlijk kan het ook zo zijn dat er een al of niet bekende winkel/verkoper een aantal sets heeft laten omspuiten maar dat zou dan toch wel bekend moeten zijn! :idea: :help:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Re: Marklin 0050 jubileum treinen
hoy, heb 2 dergelijke NIEUWE complete sets gekocht aan 60 euro per set.... dit op Ebay

mvg,

Alain
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Hallo Alain, de LNRE en GWS set?

Deze sets zijn van schweiger, 150stuks oplage, blijkbaar 4 versies ook één met witte elok 8o maar daar vindt ik niks van terug :-(

klikie
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Ik ben de "gelukkige" van ook een complete set 0050.
Destijds heb deze van mijn ouders gekregen alszijnde "investering voor de toekomst"

Dat is ook het enige wat ik dacht dat het was. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.... Eerlijk is eerlijk de set ligt al jaren in de doos en destijds heb ik alleen de donderbussen gebruikt op mijn modelbaan..

De rest lag toen en nu nog steeds "nieuw in de doos". Ik heb de set al een paar keer aangeboden op MP maar men wil alleen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.. Welke waarden de catalogi ook aangeven, ik krijg het er niet voor en vooralsnog ligt de doos weer gewoon voor langere tijd onder het bed. Te wachten tot er ooit (over een paar jaar) weer ruimte is voor een baan (ja die komt er zeker, de ruimte is al gereserveerd, maar eerst moeten er nog een aantal zaken in huis worden opgelost)..

Ach ja het is een herinnering aan mijn ouders alleen had ik er destijds liever een mooie BR44 voor gehad. :P

Groeten
Robert
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Citaat van: Weatherman 69 op maandag 01 september 2014, 21:25:31
Ik heb de set al een paar keer aangeboden op MP maar men wil alleen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.. Welke waarden de catalogi ook aangeven, ik krijg het er niet voor en vooralsnog ligt de doos weer gewoon voor langere tijd onder het bed.
Groeten
Robert

Hallo Robert.

wat is de waarde dan volgens jou?
en wat is de waarde dan volgens de catalogi?
dat is waar het hier om gaat.
soms willen mensen ook veel meer dan het werkelijk waard is.
kwam van het weekend een 3034 van Marklin tegen, in nette doos en in zeer nette staat....
de vrouw achter de kraam zei, ik vraag er 75 euro voor....
mijn antwoord was, vragen mag altijd, maar ik denk dat hij dan toch weer terug op de tafel beland, aangezien ik dezelfe loc in dezelfde staat voor 40 tot 55 euro gezien had....
maar dit gaat om de 0050, die zie je wat minder op beurzen e.d.

groet Winno
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Hallo Winno,

Nou ik heb de (dubbel) set al een paar keer aangeboden en wil echt niet de hoofdprijs voor hebben maar als er steeds geboden wordt met een paar euro naar waarden rond de 50 a 60 euro, dan zakt bij mij de broek af.

Persoonlijk vind ik 100 euro nog een mooie prijs voor deze set, die bij de meesten niet gebruikt wordt.. Maar ja wie ben ik.. 2 locomotieven en 6 wagonnetjes nieuw in de verpakking ga ik niet verkopen voor 60 euro, ondanks dat ik ze niet gebruik.. Voor 60 euro koop je net twee decoders om je ander locs om te bouwen.. Dus dan maar weer de kast in. ;)

Groeten,
Robert
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
ben blij dat de set nu de kast uit is bij je, Robert.....
super bedankt ervoor, ben er erg blij mee...  :thumbup:
fijn dat ik nu heb kunnen bijdragen aan een voor jouw toekomstige droom loc.

groet Winno

Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Marklin 0050 jubileum treinen
Winno,

Veel plezier ermee.. Als mijn droomlok binnen is, dan zal je het hier op het forum wel weer lezen bij "nieuwe aanwinsten 2014 of 2015 :D". Nogmaals veel geluk ermee en ik denk dat de treintjes nu meer meters gaan maken dan dat ze bij mij ooit hebben gedaan..

Robert