Nieuws: De 12,5 jaar 3railforum jubileum set is nog verkrijgbaar!! Lees alles erover in het Info Topic en bestel gelijk in onze webshop!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbesturing & Software
| |-+  PC Besturingsoftware
| | |-+  Ervaring met SoftLok?
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring met SoftLok?  (gelezen 1901 keer)

Seinwezen

• Stamgast
  • A member of the Duurstede Group®
Ervaring met SoftLok?
« Gepost op: zaterdag 11 januari 2014, 21:51:08 »

Hoi allemaal,

wie heeft er ervaring met SoftLok?
En hoe is die ervaring? Positief of negatief?

Ook als iemand ervaring heeft met de bezetmelders van SoftLok, dan hoor ik het graag.
http://www.softlok.de/produkte/hardware

Ook ben ik benieuwd of er ergens een Nederlandse handleiding te krijgen is?

Groeten Sander

wissels

• Forum Beheerder
  • Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Re: Ervaring met SoftLok?
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 11 januari 2014, 22:05:28 »

Hallo Sander,

heel wat jaren geleden wel eens met Softlok bezig geweest, zelfs een recentie over geschreven. Het programma was toen Dos gestuurd en toch wel wat omslachtig. Wel heb ik bij iemand thuis wel een goed werkende geautomatiseerde baan gezien met Softlok hardware, ook al is dit niet noodzakelijk om aan te schaffen. Softlok wordt in Nederland vertegenwoordigd door Rob Tacomis,

met vriendelijke groet,

Walter
Computergestuurde Treinbaan met Central Station Reloaded

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 11 januari 2014, 23:05:41 »

Rob Taconis staat volgens mij altijd in Houten.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

Wasmi

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: zondag 12 januari 2014, 14:38:37 »

Ik heb tot eind jaren 90 Softlok gebruikt, samen met 2 stuks I/O 48 en de bijbehorende ISA 8255 pc interface kaarten. Omdat Softlok bij MSDOS bleef, en ik ben overgegaan op Windows, ben ik overgestapt naar Traincontroller (Railroad&Co), omdat dat ook overweg kan met de 8255 kaarten. Inmiddels allang overgestapt naar een PCI hus computer, dus die kaarten liggen hier nu ongebruikt. Mooi om te zien dat er nu een PCI interface kaart is, alleen staat deze niet los in de prijslijst. Toch maar eens vragen volgende week in Houten. Vond Softlok een behoorlijk bewerkelijk programma, en zie tot m'n verbazing dat het ook nu nog onder DOS draait!

Walter

Seinwezen

• Stamgast
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #4 Gepost op: maandag 17 februari 2014, 21:45:58 »

Bedankt voor de reacties.

Vanmiddag hebben we bij Hobby in Praktijk de baan en SoftLok opgestart.
Was nog niet echt onder de indruk >:-D.

Maar ik heb een vraag over de terugmelders.
Naar mij idee zijn het gewoon losse stroomdetectieprintjes die dan naar de PC gaan.
Maar nu hoop ik dat ik deze printjes ook op een S88 melder kunnen aansluiten.

Wie weet of dit kan??
Hoop dat iemand het weet en misschien zelfs een schemaatje heeft....

Groeten Sander

Wasmi

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maandag 17 februari 2014, 22:45:21 »

Zoals eerder aangegeven door Anne, neem eens contact op met Rob Taconis, mocht je nog I/O kaarten zoeken voor een PC met een ISA bus, ik heb er twee voor in totaal 96 kanalen (ingangen).

Walter

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
« Reactie #6 Gepost op: maandag 17 februari 2014, 23:01:44 »

Beste Sander,

Heb je al op de website gekeken, zie http://www.softlok.nl/nl.html , het zou me niet verbazen dat je er een "massa-detectie" melder op aan kunt sluiten, jullie hebben ook goede contacten met Rosoft, die kent Softlok wel (denk ik), dus daar kun je het ook aan vragen.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0