Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ervaring met SoftLok?

Gestart door Seinwezen zaterdag 11 januari 2014, 21:51:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ervaring met SoftLok?
Seinwezen
gast

Ervaring met SoftLok?
Hoi allemaal,

wie heeft er ervaring met SoftLok?
En hoe is die ervaring? Positief of negatief?

Ook als iemand ervaring heeft met de bezetmelders van SoftLok, dan hoor ik het graag.
http://www.softlok.de/produkte/hardware

Ook ben ik benieuwd of er ergens een Nederlandse handleiding te krijgen is?

Groeten Sander
Re: Ervaring met SoftLok?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Ervaring met SoftLok?
Hallo Sander,

heel wat jaren geleden wel eens met Softlok bezig geweest, zelfs een recentie over geschreven. Het programma was toen Dos gestuurd en toch wel wat omslachtig. Wel heb ik bij iemand thuis wel een goed werkende geautomatiseerde baan gezien met Softlok hardware, ook al is dit niet noodzakelijk om aan te schaffen. Softlok wordt in Nederland vertegenwoordigd door Rob Tacomis,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Ervaring met SoftLok?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ervaring met SoftLok?
Rob Taconis staat volgens mij altijd in Houten.

Groet, Anne W
Re: Ervaring met SoftLok?
Ik heb tot eind jaren 90 Softlok gebruikt, samen met 2 stuks I/O 48 en de bijbehorende ISA 8255 pc interface kaarten. Omdat Softlok bij MSDOS bleef, en ik ben overgegaan op Windows, ben ik overgestapt naar Traincontroller (Railroad&Co), omdat dat ook overweg kan met de 8255 kaarten. Inmiddels allang overgestapt naar een PCI hus computer, dus die kaarten liggen hier nu ongebruikt. Mooi om te zien dat er nu een PCI interface kaart is, alleen staat deze niet los in de prijslijst. Toch maar eens vragen volgende week in Houten. Vond Softlok een behoorlijk bewerkelijk programma, en zie tot m'n verbazing dat het ook nu nog onder DOS draait!

Walter
Re: Ervaring met SoftLok?
Seinwezen
gast

Re: Ervaring met SoftLok?
Bedankt voor de reacties.

Vanmiddag hebben we bij Hobby in Praktijk de baan en SoftLok opgestart.
Was nog niet echt onder de indruk >:-D.

Maar ik heb een vraag over de terugmelders.
Naar mij idee zijn het gewoon losse stroomdetectieprintjes die dan naar de PC gaan.
Maar nu hoop ik dat ik deze printjes ook op een S88 melder kunnen aansluiten.





Wie weet of dit kan??
Hoop dat iemand het weet en misschien zelfs een schemaatje heeft....

Groeten Sander
Re: Ervaring met SoftLok?
Zoals eerder aangegeven door Anne, neem eens contact op met Rob Taconis, mocht je nog I/O kaarten zoeken voor een PC met een ISA bus, ik heb er twee voor in totaal 96 kanalen (ingangen).

Walter
Re: Ervaring met SoftLok?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ervaring met SoftLok?
Beste Sander,

Heb je al op de website gekeken, zie http://www.softlok.nl/nl.html , het zou me niet verbazen dat je er een "massa-detectie" melder op aan kunt sluiten, jullie hebben ook goede contacten met Rosoft, die kent Softlok wel (denk ik), dus daar kun je het ook aan vragen.

Groet, Anne W