Hallo,
Ben ook wel benieuwd waarom, ik zou zeggen dat het goed is
.
Hey Mark, leuk dat jij op dezelfde manier denkt in deze. Zal zo nog eens wat doorvragen want snap het nog niet helemaal...
Leuk en leerzaam dat je de opbouw van jouw baan (helemaal?) via en op het Forum gaat doen!
Of ik alle stappen kan
showen betwijfel ik. Als je bezig bent dan lukt het niet altijd om de rust te nemen om te 'documenteren'. Maar in ieder geval zullen alle problemen die ik tegenkom alhier gepresenteerd worden

Het lijkt mij bijzonder zinvol en leerrijk om, met vallen en opstaan, alle (zeker de beginnende) modelbaanbouwers een hart onder de riem te steken.
Leg de pleisters maar klaar,
I am the king of falling down 
Ha eindelijk de Goeroe of scenery komt in aktie 
Rolf, ik heb mijn lunchpakket en magnetron maaltijd klaar staan.
Ik verwacht dus elke dag nieuwe foto's en update's

Hahaha...geweldig...

Heb je hem weer
^Rook = beginner...remember 
Maar leuk dat je meekijkt Marco,
you'll have to be patient though...I move very slowly (wil rond de jaarwisseling klaar zijn met de boerderij) !
Bij massadetectie sluit je d.m.v. de wielen de ene spoorstaaf met de andere kort. Uit veiligheidsoverweging gebruik je daarvoor niet de digitale spanning maar doe je dat gewoon met een lampje en een batterijtje.
Hey Peter
(en andere techies),
Hoop dat ik nog even mag doorvragen want het duizelt me enigszins

Dit was dus het testplannetje:

Gezien jouw reactie sla ik hier de plank mis
(bedankt dat je me voor een afgang wilde behoeden
). Waarom dit is snap ik nog niet helemaal. Het heeft kennelijk met de veiligheid te maken. Wat zou er op deze manier dan fout kunnen gaan als ik vragen mag

Hoe kom ik op bovenstaand schema-tje ? Nou...als volgt:
Aangezien ik nog niet met echte s88-ers kan testen moet ik een alternatief bedenken. In een normale testopstelling zou je testen met
rijdende treinen. Zelf wil ik dus ook testen met
rijdende treinen. Dit omdat er in de praktijk toch wel een groot verschil is tussen een wagonnetje dat je met de hand stil neerzet in een sectie...of een trein die met meerdere wagens en met variabele snelheid door een sectie heen rijdt.
Daar heb ik toch wel gelijk in, of niet

Daarom dacht ik dus, ik doe het op bovenstaande manier. Je weet dat
als het lampje netjes gaat branden
vanaf het eerste wiel dat de betreffende sectie binnenrijdt...en blijft branden
tot het laatste wiel dat de sectie verlaat... Dat dan netjes alle geisoleerde spoorstaven een goede verbinding hebben met het draadje dat straks naar de s88 toe gaat.
Is dat erg krom gedacht

Maar goed. Indien dit niet de juiste methode is. Wat zou ik dan als manier kunnen gebruiken om alle secties te testen met
rijdende treinen ? Wie oh wie helpt me verder met het bedenken van een goede methode

Iedereen dank voor de reacties en het meedenken, erg leuk.
Vriendelijke groeten,
Rolf