Ha Merijn,
Fijn dat jij er ook weer even mee bemoeid, wordt op prijs gesteld

Citaat van: Merijn op zondag 09 september 2007, 21:11:02
Waarom ga je AL je rails doorknippen (behalve de wissels)? Dat is toch nergens voor nodig?
Dat doe o.a. ik omdat ik begrepen heb dat op die manier losgekomen wagens ook gedetecteerd worden. Daarbij weet ik nog niet hoe het
software-pakket precies gaat werken en dan lijkt me
overal detectie toch het meest veilig. Ben ook gewoon graag erg
thourough, je had de bekabeling van mijn
CarAudio moeten zien

Dat het veel werk is geeft
absoluut niet, ik heb alle tijd...
CiteerJe locs gaan er alleen maar slechter door rijden ben ik bang, omdat de massa nog maar aan 1 rail is aangesloten.
Dat hoop ik echt niet

Zou een flinke
bummer zijn. Vandaar dat ik ook in ieder geval alles nog eens met bedrading verbindt. Hiervoor geldt in mijn ogen: Baadt het niet dan schaadt het niet...dat is toch waar

Krijgen de locs via de s88-ers overigens geen massa
CiteerDat die wissel niets detecteert, dat maakt dus ook niet uit. Het enige probleem kan zijn als je met treinen rijdt die langer zijn, dan het stuk van het blok na de wissel. Kun je niet van het stuk voor de wissel een blok maken en een apart blok voor het stuk na de wissel? Dat zou het beste zijn.
Heb begrepen dat een trein ook twee blokken bezet mag houden

Inmiddels dus inderdaad tot de conclusie gekomen dat ik ook twee blokken kan gebruiken in de keerlus. Kan de boel al wel bedraden en dan later nog kiezen of ik de bauwe stukken
on either side of the turnout met elkaar verbindt of niet.
CiteerNog even kort terugkomend op mijn antwoord onder #2 en Martijn's antwoord: ik weet dat daar discussie over gevoerd is, maar die heb ik niet gevolgd. Ik kan me alleen maar voorstellen dat het iets uitmaakt bij railvoeding (buitenbocht heeft dan de voorkeur omdat de trein daar tegenaan gedrukt wordt), maar niet bij massadetectie.
I'll take a gamble and see what happens... We zullen zien of het werkt of niet,
keep your fingers crossed please 
CiteerElk blok kan een eigen maximum snelheid toegekend krijgen. Je kunt zelfs bloktypes definieren, waarbij elk treintype weer eigen minimum, gemiddelde en maximum snelheden krijgt toegekend.
Klinkt heerlijk

Ooit zal ik hier ook mee kunnen 'spelen'. Is er een maximaal aantal bloktypes

Zou het liefst echt
ieder blok apart instellen.
CiteerIk weet niet hoever je al bent met solderen, maar ik zou echt niet iedere rail gaan solderen voor de "bedrijfszekerheid": C-rails is erg betrouwbaar.
Te laat

CiteerElke anderhalf a twee meter een verbinding voor railvoeding maken is voldoende hoor.
Het zullen er wel ietsje meer worden maar heb weer eerder begrepen dat te veel niet erg is
CiteerAls je deze ook nog eens slim kiest (rond wissels), dan scheelt je dat weer een aantal draden solderen.
Dit soldeerwerk is gelukkig zelfs voor mij gemakkelijk dus ik vind het helemaal niet erg dat het veel werk is.
Thorough heh

Nogmaals hartelijk dank voor je bericht. Het was weer leerzaam, zeker weten

Vriendelijke groeten,
Rolf