Hallo,
Ben begonnen met het eerste stuk van mijn modelbaan

Uiteraard weer niet de meest ideale volgorde maar zo is't nu eenmaal

Als eerste ga ik dit stuk maken, een boerderijgebied voor o.a. de paardenweide en de traktor. Het geheel meet ongeveer een meter bij 1m50 en heeft een plaatje 8mm MDF als ondergrond.
In het grote geheel bevindt dit stuk zich hier:

Het sporenplannetje van dit stuk is simpel, alleen een keerlus:

De rails moet straks al geintegreerd worden in de scenery. Zal dit stuk dus gereed moeten maken voor massa-detectie en stroomtoevoer

Zou u ff mee willen kijken ?
Het groene stuk moet een trein kunnen detecteren, het blauwe stuk ook. Op de drie rode rails komen aansluitpunten naar één van de twee
boosters. Het totale stuk is 3m63 lang dus drie aansluitingen zou prima moeten zijn, toch ?
Een paar vragen:
#1 De drie stroom-aansluitingen aan de rails. Dit is per rail gewoon twee draden die ik dan per drie bij elkaar kan laten komen ? En van daar met twee (dikkere) kabeltjes naar een
booster kan leiden ? Wil niet met een echte ringleiding werken, gewoon aftakken en bundelen.
#2 Voor beide detectiestukken zal ik één railstaaf moeten isoleren. Wat was het nou ook alweer, de binnenste rail of de buitenste gebruiken voor detectie

#3 Dan heb ik straks al m'n dure C-rails zitten verknippen en moet ik draden aan de geisoleerde rails gaan maken voor naar de S88. Is één draad per sectie voldoende, ja heh

#4 Aangezien ik de baan nog niet echt op terugmelding kan testen
(apparatuur ontbreekt)... Vroeg ik me af of ik de detectie misschien met een lampje of zoiets kan testen, is hier een slim truukje voor

Hoop weer op wat zinnige antwoorden

Vriendelijke groeten,
Rolf