En dat ("het zit niet mee") is zachtjes uitgedrukt vandaag (maandag)

Ik dacht: laat ik eens een ombouwprojectje doen vanavond. Mijn 1126 moest nog zijn 60760 krijgen die al tijden klaar ligt.
Dus: loc uit elkaar, oude decoder eruit, motor uit elkaar en in de wasbenzine, schoongepeuterd, motor weer in elkaar, spoeltjes erop, nieuwe antislipbandjes eronder, decoder voorzien van anti-Alzheimer en de hele dradenbende aangesloten inclusief het nodige gepruts met de lampjes.
Kostte alles bij elkaar twee uur maar ging allemaal prima, alles zat keurig netjes en alles deed 't

Alleen ja, die motor stond na de wasbenzinebehandeling natuurlijk helemaal droog... Krijsen dat-ie deed! Smeren helpt dan, ware het niet dat hij bij hoge snelheden toch bleef krijsen

Wat ik ook deed, het wilde maar niet weg

Dus: motor uit het frame getild en zorgvuldige bestudering leerde dat het eerste tandwiel (na het anker) de boosdoener is. Boven een bepaalde draaisnelheid kon ik 'm een klein stukje zien verschuiven op zijn asje en dan begon het gekrijs. Bij lager toerental zakt-ie weer terug tegen de andere tandwielen aan en houdt het (grotendeels) op.
Conclusie: versleten tandwielen... fijn!

Dat kwam dus pas naar voren na grondige reiniging... daarvoor hield vuil en vet de boel kennelijk in het gareel

Nou kan ik een vervangend motorblok gaan regelen of ik moet losse tandwielen gaan vervangen. Los van het feit dat ik daar weinig en niet erg positieve ervaringen mee heb en ik dat dus niet echt zie zitten, moet ik ze eigenlijk meteen
allemaal vervangen, ben ik bang.
Oh Brilliant.Maar het is nog niet klaar... toen ik het blok weer in het frame tilde, schoot één van de draadjes uit een lamphoudertje los. Die zitten niet gesoldeerd maar erin gestoken. Toen ik die probeerde terug te stoppen maarkte ik kennelijk sluiting.... *knetter*... decoder naar zijn grootje! :o

Eind balans:
- al het werk voor niks
- motorblok naar de knoppen
- decoder naar de knoppen (m'n laatste)
- hele avond naar de knoppen
So you can imagine... I am currently NOT A HAPPY CAMPER! 
Sorry, maar dat moest ik even kwijt

Al was het maar om aan te tonen dat het leven van een modelbouwer ook niet altijd over rozen gaat

Martijn...