Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

uhlenbrock 76900 functiedecoder

Gestart door Colman woensdag 08 januari 2014, 17:34:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
uhlenbrock 76900 functiedecoder
Hallo modelbouwers

Ik heb in het wat verre verleden verschillende wagenstellen (6 stuks) uitgerust met Led strips en heb toen deze 76900 functiedecoder gebruikt .  Dit type kan tot 1 ampere verwerken ten opzichte van sommige andere decoders die vaak maar 300mA kunnen hebben per uitgang.  Dit werkt probleemloos .
Ik wil nu in een aantal nieuwe wagensets hetzelfde doen maar er loopt iets mis bij het programmeren van de decoder :
-ik sluit één Ledstrip aan op uitgang A1(en de andere zijde aan de bruine railuitgang van de programmeeruitgang)  en de decoder aan de programmeer uitgang van de IB met de rode draad en zwarte draad.
-ik vraag de waarde op van een cv en krijg : fout.  Toch flikkert de Ledstrip als reactie.  Nu weet ik uit het verleden dat één ledstrip soms onvoldoende verbruikt op uitgang A1 zodat er dus geen tegenmelding toekomt in de IB.  Dus maar een lampje aangekoppeld en nu komt er wel een terugmelding bij het programmeren.
-Wanneer ik nu uit de programmeermodus ga en de decoder oproep en functie f0 aanzet brandt het lampje maar bij het uitschakelen van f0 blijft het aan !  Ondanks dat ik meen dat ik de andere CV's
goed heb geprogrammeerd (zie verder) reageert geen enkele functie toets en een uitmeting aan de soldeerpunten van de decoder geeft eveneens  géén reactie.

De programmering is de volgende :
-ik wil f3 gebruiken voor de verlichting en f4 voor de sluitlichten dus wordt de mapping van de uitgangen geprogrammeerd :
CV 39 blijft op 128
CV 40  zet ik op 3

CV 41 blijft op 128
CV 42 zet ik op 4

De rest is op de standaardinstellingen gebleven.

Ook viel mij op dat bij het aansluiten van de decoder aan de IB ik een kort raar geluidje hoorde .

Ik doe blijkbaar iets fout of vergeet ergens een of andere CV te programmeren hoewel ik meen dat ik hetzelfde doe dan in het verleden (maar het is wel even geleden)

Wie kan mij raad geven ?

Bedankt

William