Citaat van: mDDM op zaterdag 08 maart 2014, 20:40:44
Motoren kunnen goedkoop zijn, doordat ze in massa geproduceerd worden. En massa productie betekent vaak ook goede en constante kwaliteit. Tegenwoordig kosten enkele Gigabyte geheugen nog maar een paar Euro en zijn van uitstekende kwaliteit, dit alles dankzij massaproductie.
De prijs wordt door aantallen zeker gedrukt, maar dat massaproductie inherent is aan goede kwaliteit, kan meteen van de baan geveegd worden
In massaproductie kunnen ook fouten zitten, kijk daarvoor maar naar de terugroepactie van een willekeurig automerk.
Ook de locatie doet een duit in het zakje, want vaak worden producten die hier maar ook in Duitsland te duur zijn om te produceren, naar de lage lonen landen verplaatst.
Nu was dit al gebeurt door een stel beursidioten, die tante M naar de verdommenis hielpen i.p.v. er bovenop.
Naderhand waren ook economische ingrepen nodig om het tij te keren, en wellicht was het economisch beter die motoren productie elders te zoeken vanwege de kosten.
Dat ze dan op een prutmotor stuiten, is dan zeker jammer voor de rijders die met deze modellen de goede kwaliteit verwachten, maar niet krijgen.
Nu was het voor Bächle een reden, om te ruimte in de stoomlok's als voornaamste reden te noemen, om voor een driepolige motor te kiezen.
Maar heb inmiddels ook begrepen dat die driepolige motor, ook in andere lok's zit dan alleen de stoomlok's.
Dan vraag ik me ook meteen af, wat ie daarop te zeggen heeft
M.v.g.
Hans V200.0