Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin

Gestart door 10103 woensdag 08 januari 2014, 12:11:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Dank je wel beste Lucien,soms............laten we er maar over ophouden . :-(
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hallo Lucien,
je moet me geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. Wel netjes blijven in de discussie en geen dieren erbij halen. Niet op de man/vrouw spelen. Dat heeft helemaal niets te maken met het motorprobleem.

Groet Nico
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Het enige wat ik wilde zeggen is dat de "markt" niet met één stem spreekt, of te wel "zoveel mensen zoveel meningen".

Groet, Anne W
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ik schat zo in dat de huidige motoren op termijn wel zullen verdwijnen aangezien men bij M* de kritiek luid en duidelijk lijkt te hebben ontvangen. Echter denk niet dat ze die gaan afschrijven en de container in donderen. Die worden voorlopig nog in modellen geplaatst en wellicht zelfs nog gemaakt.

Ik vertrouw er voorlopig op dat men op termijn wel aanpassingen zal doorvoeren.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lucien, Voor mij is het zeer duidelijk. Ik houd de volgende drie jaar de knip op de portemonnee voor alle M* producten en daarna zullen we wel zien.
Maar voor hij of zij die vinden dat zij een echtelijke band met M* hebben, zou ik zeggen, doen wat je niet laten kunt maar daarna niet komen janken en het slachtoffer spelen. Amen. :D Mvg. Jean.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Bonsoir Lucien,

Ja, dat is het zo. Garantie op onderdelen die niet zo gauw kapot kan gaan. Maar niet op een motor van euro 50 centen. Het zijn net kleenex, papieren zakdoekjes, een x gebruiken en daarna weggooien.
Philippe
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: lokje 23 op woensdag 12 februari 2014, 16:45:24
het zou jammer zijn als ze het nu nog niet hebben begrepen. jammer genoeg gaan ze inderdaad de investering van de moteren niet in de vuilnisbak gooien. met andere woorden jammer voor wie nu een lok koopt aan laat ons zeggen 350 euro en tot de moteren zijn opgebruikt een prul krijgen voor hun geld.
gelukkig hebben we 5 jaar garantie ?????? mooi voorgesteld maar zoals ik heb begrepen niet op de moter of electronica  :D :D :D :D. als dat zo is waar hebben we dan 5 jaar garantie op op alles die niet stuk kan  8o 8o 8o

lokje 23   ( lucien )

Geen idee wat ze gaan doen met die motoren. Wellicht gaan ze nieuwe topmodellen wel voorzien van nieuwe motoren en faseren ze huidige motoren op een andere manier uit (sub toppers bijvoorbeeld). Het is natuurlijk allemaal een aanname net zoals jij dat doet. Er is een scala aan mogelijkheden om de bestaande motor uit te faseren. Je kan echter niet van M* verwachten dat die onder de kostprijs weg gedaan worden of weggegooid worden. Het is en blijft kapitaal.

Je kan van de nieuwe directie niet verwachten dat ze ijzer met handen kunnen breken. Prima als iemand zegt de hand de komende drie jaar op de knip te houden.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Liberty:

Je reputatie als fabrikant is ook een "soort kapitaal"
Je reputatie om zeep helpen is dus een soort van kapitaalsvernietiging.
Dus daarom kan je als fabrikant genoodzaakt worden toch een andere weg in te slaan en het verlies te moeten nemen!
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Het is niet een 'soort van kapitaalsvernietiging, hier is daadwerkelijk sprake van kapitaalsvernietiging.
In de financiële wereld is er ook gewoon een term voor: Amortization, ofwel afschrijving op de goodwill, en die moet elk jaar in de boeken terug te vinden te zijn. Het is afwachten hoe die getallen er dit jaar uit gaan zien.


Edit Gerard: Citaat verwijderd. Wij hebben besloten om citaten van het gehele voorgaande bericht niet meer toe te staan. We denken daarmee topics leesbaarder te houden.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Edward,

Dat forumlid van M heeft het forum niet verlaten maar zijn werkgever heeft hem niet meer nodig.
Dat heeft ie zelf aangekondigd, en dat heb jij misschien eventjes gemist ;)

Nu ben jij er eentje die zo eraan knutselt, maar hoeveel eigenaren van dezelfde lok doen je na?

Dat zal ik misschien zijn, en ik zeg misschien, omdat die lok bij mij stuk ging, richting Keuterman, daarna richting Göppingen, en daarna (praat over een half jaar wachttijd) kreeg ik hem terug.

Hij heeft daarna nog wel een tijdje gelopen, en goed naar mijn bescheiden mening.
Maar zal hem na rail eens meenemen naar iemand, om hem eens een paar goede rondjes te laten rijden.
Mocht er toch iets tegenvallen op de baan, dan heb ik mogelijk een eerste project in handen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Edward

Als ik je verhaal lees is het toch eigenlijk te gek.
Dat je zelf je loc moet ombouwen om hem goed te kunnen laten rijden.
Als je een nieuwe auto koopt ga je er toch ook geen nieuwe motor in doen om hem goed te laten rijden.
En dat je loc een jaar weg is geweest is toch niet niet normaal.
En dan nog niet goed.
Ik zelf heb de Henschel-wegmann set ook.
En toevallig rijd hij bij mij wel goed.
Als enige van mijn ongeveer laatste 4 a 5 aankopen.
Alleen de wagons ontspoorde bij mij om de haverklap vanwege niet goed functionerende draaistellen.
Maar die kon ik gelukkig direct omruilen bij mijn marklin dealer.
Die ze omruilde met wagons uit een andere set.
Ik ben voorlopig klaar met nieuwe aankopen van voor mij peper dure modellen van Marklin.
Dit is toch ook weer een eindeloze discussie over deze motoren.
Maar ik blijf wel een Marklin fan maar dan van de oudere modellen.
Zo blijft me veel ergernis bespaard
Daar heb ik ten minste bijna nooit problemen mee.

Tony
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Edward,

Welke tijd je ook je trein hebt gemist, het is gewoon te belachelijk voor woorden.
Vond zes maanden al veel, maar schaamde me een beetje toen jij er met zes maanden overheen ging ;)

Spaart Keuterman ze op of zo?
Of draalt hij ermee tot dat je de postbode haast aanvliegt?

En dan nog, komt mijn trein terug en weet je nog niet wat er gedaan is, dan alleen de geluidsdecoder.
De bon vermeldde enkel zoiets als: Garantie

Wat koop ik daarvoor?
Niks geen info van wat er allemaal stuk was gegaan, en dat had ik graag geweten zonder er zelf naar te hoeven zoeken.

Al die onduidelijkheden, zijn tot op de dag van vandaag niet opgehelderd, en ik denk dat mijn ervaring ook niet op zich staat.
Nu wil ik Keuterman niet afbranden, want ook hij is afhankelijk van een grillige fabrikant, die mondjesmaat onderdelen uitlevert.

En de laatste tijd hoor je ook steeds vaker, dat er al helemaal geen onderdelen meer zijn, van de nieuwere modellen.
Wat kan een fabrikant toch veranderen binnen 5 jaar, en helaas niet ten goede :(

Wat ik pas echt op het schofterige af vind, is een motor die nog geen ?0,50 kost, als je hem vervolgens gaat vervangen ?120,- moet kosten 8o
Dat gaat over de grens heen van oplichterij :thumbdown:

Doe dan wat aan de torenhoge prijs van je modellen, maar ja daar maak je verzamelaars niet blij mee.
Maar of die verzamelaars ook zitten te wachten op een prutmotor........tja wat moet je er anders mee dan in de vitrine zetten?

M.v.g.

Hans V200.0




Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hans,

Zonder het zelf te weten ben je achter een nieuwe produktlijn van M* gekomen, die prutmotor is natuurlijk een "vitrinemotor".
Zo hebben de modellen toch nog een toegevoegde extra. >:-D
Dhr. Bächle kan weer achter de microfoon om het even haarfijn uit te leggen. 
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: nobody op maandag 20 mei 2013, 18:32:06
Kl%$#@te motor...

"Märklin, ideaal voor de knutselaar..." 

Zo is 't maar net...
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Lucien,

zoeken naar een moter en als antwoord vinden moter nicht vorhanden . wil zeggen lok voor de vitrine mooi.

klopt heb ik ook gehad met de ÖBB MAK Hector, zit een Maxxon motor in, volgens mij geen hele slechte, is niet meer te krijgen, daar baal je natuurlijk van. Nu heb ik de mazzel gehad dat er een goede op Marktplaats stond waardoor ik nu dubbel tractie kan rijden. Maar je zou mogen verwachten dat ze altijd motoren voorhanden hebben, of ga naar 1 of 2 standaardmotoren dan blijven dit soor essentiele zaken altijd aanwezig. Ik heb de mazzel dat ik slechts 1 of 2 locs heb met een "goedkope"motor, de rest is merendeel sinus of soft sinus. Nu maar hopen dat ze het lang blijven doen en dat M. meer naar de standaardmotoren gaat.

gr. Henk

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Waar is die ?0,50 voor een motor eigenlijk op gebaseerd? Volgens mij heeft iemand hier dat gewoon geroepen, en wordt het nu voor waar aangenomen...... Overigens, ?120 voor een motor is natuurlijk ook volslagen belachelijk. Aan de buitenkant is het echter niet eenvoudig vast te stellen wat voor motor het precies is, er zijn heeeeel veel verschillende types en kwaliteiten in uiterlijk sterk vergelijkbare behuizingen.

Walter
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lucien,

Eens, vind het ook idioot dat ze schrijven motor met vliegwiel, en er dan iets anders indoen, zonder daar open over te zijn. Van de E93 meen ik ergens gezien/ gelezen te hebben dat ze nog aan het experimenteren zijn, en eerlijk gezegd, het maakt mij niet zoveel uit als het resultaat een perfect rijdende lok is, met een betrouwbare aandrijving, die heel lang meegaat.

Walter
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Wasmi op donderdag 13 februari 2014, 11:15:40
Aan de buitenkant is het echter niet eenvoudig vast te stellen wat voor motor het precies is, er zijn heeeeel veel verschillende types en kwaliteiten in uiterlijk sterk vergelijkbare behuizingen.

Walter

In de regel staat er een typenummer of anderzins aanduiding op een motortje Walter en dan is het internet zeer geschikt om de specificaties te vinden.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Da's correct, heb ik echter nog niet gezien, jij wel? Ben wel nieuwsgierig geworden naar wat ze er nu eigenlijk indoen, kan je ook meteen de specs van het ding vinden.......
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Walter,

Voor dat je dat pas kunt zien, ben je waarschijnlijk al een paar maanden verder :(

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Lucien,

Gelijk heb je dat je hem niet accepteert, maar er staat ook iets op die formulieren dat je haast verplicht bent om dat model af te nemen.
Binnen zoveel dagen moet je het bedrag storten anders gaat het niet door, dus niet storten is de betere oplossing.

Anders blijft je leverancier ermee zitten, want die verkoopt een topmodel met flutmotor ook slechter.

En waarom niet storten?

Je kan ze toch als ze dan wel bevallen, los kopen tegen een lagere prijs, en zonder vooraf opgestelde verplichtingen ;)
En je weet ook dat de geschiedenis zich zal herhalen, immers Insider modellen zijn allang niet exclusief meer, en zullen ook in het gewone programma verschijnen.

So don't worry :-)

Echt had ook haast met sommige dingen, en je weet wat het spreekwoord zegt: Haastige spoed is zelden goed :important:

M.v.g.

Hans V200.0


Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Beste forumleden.

Zojuist is de 37493 gearriveerd (GG1 van de PRR). Na de test eens even gekeken wat voor motor er in zit. Nou helemaal geen aanduiding op de motor. Ik heb er foto's van gemaakt maar de site weigert de foto's omdat ze te groot zijn en alles weer opnieuw uitpakken en fotograferen heb ik even geen zin in). Daarna bij M gekeken:

In de database van M staat bij de 37493 (uitgave 2012) het bestelnummer voor de motor: E183904 voor een prijs van 45 Euro.

Hoe zit dat nu bij eerdere uitgaven b.v uit 2005- 2007 de 37490 /37491. Hier kom je in de bestellijst geen motornummer tegen maar een verwijzing naar de 34990 / 37990. Dit zijn Big -Boys. Bij de 37990 niets gevonden, bij de 34990 staat als bestelnummer: E179681 voor 45 Euro.

Bij de uitgave van de 37492 uit 2007 idem een verwijzing naar 34990 / 37990 en dus hetzelfde bestelnummer.

We zien dus dat het bestelnummer veranderd is; zegt eigenlijk nog niets of de motor veranderd is, maar ik denk niet dat M, 2 verschillende bestelnummers voor een en het zelfde artikel in stand houd, dus de kans is heel erg groot dat de motor uit het model 2012 anders is als uit de modellen daarvoor. Wel opmerkelijk is dat de prijs gelijk is: 45 Euro.

Resume: andere bestelnummers, wellicht andere motoren. Dezelfde prijs. Niet onbelangrijk: de motor uit een model van 2005 is nog steeds verkrijgbaar.

Heeft iemand dezelfde ervaringen met zijn nieuwe model t.o.v een model van zeg 8- 10 jaar geleden? Ben wel nieuwsgierig.

Oh ja, voor ik het vergeet, de lok loopt prima, heeft geen problemen met wissels enz., loopt ook heel zacht aan en stopt iets vertraagd, maar dat ligt aan het hoge gewicht van ca.1250 gram.

groet Nico
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
BR 45    37455   Onderdeel 24  Ersatzteil E191443 Motor m. Getriebe 120,00 ?
 
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ach, dat klinkt al anders. Motor MET aandrijving voor 120 Euro. Tot heden las ik hier alleen maar een motor van 120 Euro.

Gr.  Charlie die ook met aandrijving 120 euro toch veel vind
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
BR 45 37450 (vorige versie)  Onderdeel 40  Ersatzteil E212528 (Faulhaber) Motor m. Getriebe 120,00 ?
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hallo Keywest en Nobody,

uit de bestellijst van M:
over de 37450 jaar 2002: motor+aandrijving: E212528 120 Euro
37452 jaar 2007: motor+aandrijving E212528 120 Euro
37453 jaar 2010: motor+aandrijving E212528 120 Euro
37455 jaar 2013: motor+aandrijving E191144 120 Euro

Kortom ook weer een bestelnummer verandering, prijs blijft gelijk en zelfs de oude motor is nog leverbaar. De vraag blijft zijn deze aandrijvingen gelijk? Wie kan dat nazien? Ik verwacht het niet, gezien de wijziging in het bestelnummer.

groet Nico
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Charlie op donderdag 13 februari 2014, 15:54:10
Ach, dat klinkt al anders. Motor MET aandrijving voor 120 Euro. Tot heden las ik hier alleen maar een motor van 120 Euro.
Gr.  Charlie die ook met aandrijving 120 euro toch veel vind
Ja Charlie, maar de motor en de aandrijving worden niet apart verkocht, zijn één geheel.
Is je aandrijving stuk dan moet je de motor er maar voor lief bijnemen en ook omgekeerd.  :thumbdown: Mvg.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ja, is ook weer onnodig zo'n "koppel" verkoop.  :(

Ik houd het wel bij m'n Piko. Heb ik voor de prijs van een motor een complete loc. :)
Ik schaf al lang geen nieuwe M* locs meer aan.

Gr.  Charlie
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Nico, maar wat zit er echt in ?
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: modeltreinverzamelaar op donderdag 13 februari 2014, 15:22:11
Beste forumleden.
Ik heb er foto's van gemaakt maar de site weigert de foto's omdat ze te groot zijn en alles weer opnieuw uitpakken en fotograferen heb ik even geen zin in). Daarna bij M gekeken:
groet Nico
Hoi Nico,

Dat ligt niet zozeer aan de site, maar aan de grootte van je foto, en dan wel het aantal pixels.

Als je een foto in de bijlage doet mag ie maar 800x600 groot zijn, en dat kan je met software voor elkaar krijgen.
Heb je een Windhoos machine?
Dan zit er vast iets in Windows als Picture manager, en dan kun je de afbeelding mee aanpassen.

Het mooiste is de foto's ergens hosten (Photobucket bijv.), dan kan je iets meer mee dan met de bijlagen.
Als je daar of elders een account hebt, en de foto's daar naar toe upload, dan krijg je van hun linkjes voor het forum of andere plekken.
Wel blijft de voorwaarde de foto's te verkleinen.

M.v.g.

Hans V200.0


Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Nico,

Ik heb daar een heel handig programma voor. Stuur even je e-mail adres met een PB. Stuur ik je het programma.

Je hebt dan alleen de rechtermuisknop nodig om bij het programma te komen.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Goedenavond,

Ik ben de persoon die de euro 50 centen heeft geroepen. Ik heb een goede vriend die inkoop doet, in China voor grote bedrijven.
Wij hebben over dat soort producten gehad, en hij heeft mij verteld dat, deze motoren echt, niet meer dan 50 euro centen per stuk kosten. Het zijn echt goedkoop producten, die massal worden geproduceerd.
Een voorbeeld, Aldi verkoopt een mini boormachine, met 60 accesssoires, style Dremel die veel en veel meer kost, inclusief een koffer en 3 jaren garantie voor euro 25. Wat denken jullie wat dit product kost af fabriek in China. Op dezelfde lijn produceer een Chinese fabricant, een boormachine voor Aldi tussen 7 en 13uur, en daarna een Bosch voor particulier, en daarna een Bosch professioneel, enzovoort.
Een haarföhn van Philips a 15 euro, wordt ook voor een prikkie in China gemaakt.
Het is puur winst voor Maerklin, en niks anders.

Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Wie zegt dat M* zijn motoren in China in koopt? Roco doet dat ook niet, die maakt ze gewoon lekker zelluf. ;)

Zie vanaf 3:48 min: https://www.facebook.com/video/video.php?v=1269688362186

Gr, Ben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hallo Hans V200.0

Dit is wel even off-topic.
Het ligt wel aan de site, want die stelt grenzen. Ik heb op mijn toestel 640x480, 1600x 1200 en 2560x1920. Voor mijzelf staat het toestel altijd maximaal. Wil ik foto's op deze site plaatsen dan moet ik terug naar 640 x 480 om ze te laden. En ik vergeet natuurlijk dan bij het nemen van de foto's de resolutie terug te zetten. Vandaar.


Hallo Olav
Ik heb een programma om foto's en films te bewerken (Adobe Premiere V10). Alleen ik was te lui om daar de foto's doorheen te halen. Maar dat gaat wel gebeuren. Maar bedankt voor je aanbod.

Groet Nico

Hier zijn alsnog de foto's van de motor van de 37493 (en kennelijk ook van de big boy 37990.)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Nette motor toch? Wat is er mis mee?

Gr, Ben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hallo Ben,

even herhalen: er is nu niets mis mee, ik weet alleen niet wat er nog gaat komen. Ik ben wat dat betreft onzeker geworden. En dat komt door de overweldigende negatieve reacties op de toegepaste motoren door M.
Ik probeer te achterhalen of M nu werkelijk andere motoren toepast dan zeg 2-3 jaar geleden of langer. Daarom zou het wel een fijn kunnen zijn als iemand eens foto's nam motoren van loks die toen uitgegeven zijn en dezelfde lok nu. Zien de motoren er anders uit. Ik kan mij echt niet voorstellen dat M in haar topsegment de euroknallers toepast. Wat ik wel heb laten zien inmiddels door 2 willekeurige voorbeelden, is dat de motoren een ander bestelnummer hebben. Maar dat is alleen maar een aanwijzing. Geen zekerheid.

groet Nico
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
M* gebruikt nu en nog steeds allerlei motoren
van 3-polig tot klokanker...

waarin is de grote onduidelijkheid.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ff terug lezen en je vindt het antwoord geeeeuuw.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hallo,

In ieder geval, alle sinus motoren worden niet meer toegepast. Mijn CC40110 ref 39405, heeft een DC 5 polig motor, en niet meer zoals de 2 vorige modeleń, de sds motor. Hij loopt prima, maar naar een fijn tuning van de decoder, en hij gebruikt 3 x zoveel stroom als zijn voorganger met de sds motor.
Een sds sinus werkt perfect in combinatie met een Esu lok pilot decoder. Ik heb 3 loks met sds sinus, waar ik het origineel decoder MFX, vervangen hebt, voor een Esu M4 met sound.
Een sds motor is zo klein dat hij overal past. Dat zoeken ze toch bij Maerklin.
Waaroom zoveel verschillende motoren ?
Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Bedankt voor de video, erg leuk. Zo te zien, maakt Roco zelf, zijn motoren.

Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Een Faulhaber, en nu in de 45 een goedkoop 3 polig.
Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: modeltreinverzamelaar op donderdag 13 februari 2014, 19:47:00
Maar dat is alleen maar een aanwijzing. Geen zekerheid.

Trek exploded views na van oudere modellen en je weet het  B)

Gr Class-58
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
 :offtopic:

Citaat van: modeltreinverzamelaar op donderdag 13 februari 2014, 19:19:46
Hallo Hans V200.0

Dit is wel even off-topic.
Het ligt wel aan de site, want die stelt grenzen. Ik heb op mijn toestel 640x480, 1600x 1200 en 2560x1920. Voor mijzelf staat het toestel altijd maximaal. Wil ik foto's op deze site plaatsen dan moet ik terug naar 640 x 480 om ze te laden. En ik vergeet natuurlijk dan bij het nemen van de foto's de resolutie terug te zetten. Vandaar.

Hoi Nico,

Het ligt aan de beperking van de bijlage, niet aan de site zelf, en dan erbij verkleinen pas op de pc doen :important:

Je camera laat je lekker gewoon op de grootste staan.

Met software kan je dan verkleinen, en zo te zien is dat gelukt :thumbup:

Nu maar even on topic:

Die motoren waar men het hier over heeft zaten in een model van 2013, en is bij mijn weten nooit in de een of andere Big-Boy verzeild geraakt.

De prutmotor zat in een BR45 en dat is toch echt een ander model ;)

Dus echt, ik begrijp dan op mijn beurt jouw onrust niet.


M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Als die 120 euro werkelijk de prijs is bij Märklin, dan kan de handel wel stoppen met de verkoop.

Simpelweg omdat er dan niks meer te verdienen valt voor de handelaar, en ik neem aan dat die weg dan bewandeld moet worden, of via het service centrum.

Bij een prijs van 120 euro, wil ik niet eens meer horen van verzendkosten :(

En trouwens, wat denkt men van garantie?
Die motor zal ooit eens een keer weigeren, en dat zal natuurlijk afhangen van het gebruik ervan.
Als dat binnen vijf jaar is zou ik wel garantie verwachten, zeker als mijn model dan ook nog eens 450 euro heeft gekost.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: KeyWest op donderdag 13 februari 2014, 17:47:14
Nico, maar wat zit er echt in ?
Märklin vindt het niet leuk (eufemistisch uitgedrukt) dat afbeeldingen uit hun website elders worden gepubliceerd.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hallo Hans V200.0,

ik ga even helemaal terug naar het begin van dit draadje, waar deze discussie is begonnen. Daar lees ik toch echt in de eerste 2 alinea's dat het ook de duurste modellen van M betreft en niet zoals je nu aangeeft, alleen beperkt blijft tot de BR45. In deze eerste bijdrage staat ook dat dit sinds een 3-tal jaren plaats vind. Dat komt wel aardig overeen met de bestelnummerwijzigingen. Kortom ik blijf bezorgd omdat je niet weet in welke modellen andere motoren zijn geplaatst en als ze verandert zijn weet je niet om welk type motor het gaat. Voor alsnog ben ik, zoals ik al meerdere keren aangegeven heb in dit draadje, nog geen motorprobleem tegen gekomen.

Dat ik de Big-boy genoemd heb, komt omdat ik bij het onderzoekje toevallig de motor tegenkwam die daarin gebruikt wordt. Maar ik heb het even nagelopen voor de Big-Boy:
37990 uit 2001: E179681 prijs: 45Euro
37991 / 37992 uit 2004 2005: E179681
37993 uit 2009 / 2010 E179681
37994 uit2012: E179681
37995 uit 2013: E179681
Kortom: steeds hetzelfde bestelnummer, waarschijnlijk dus ook steeds dezelfde motor.

groet Nico
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Spoorman op donderdag 13 februari 2014, 19:08:07
Wie zegt dat M* zijn motoren in China in koopt? Roco doet dat ook niet, die maakt ze gewoon lekker zelluf. ;)

Zie vanaf 3:48 min: https://www.facebook.com/video/video.php?v=1269688362186

Gr, Ben.
Hoi Ben,

Ja ik zie een motor gewikkeld worden, maar wie geeft jou de garantie dat dit bij Roco zelf is?

Je ziet een wikkelmachine en een paar handen, maar nergens hoor je over een plaats waar dat onderdeel van Roco wordt geproduceerd.

En een film is een film hé?  ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hebben ze jou al eens gezegd dat je een argwanende piepersnijder bent? :D

Motoren worden gemaakt in Banská Bystrica, een Roco vestiging in Slowakije. Kan het verder ook niet helpen.

Gr, Ben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Ben,

Je zal achteraan in de rij moeten aansluiten, want er zijn al verschillende namen de revue gepasseerd :D

Ben niet argwanend, maar het bevestigd maar eens te meer dat je een filmpje overal in elkaar kan zetten.

Of dat nu in eigen fabriek is, of elders dat had je uit het filmpje niet eens opgemerkt ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Lucien,

Ze zijn niet geel hoor :-)

Of je moet een bril op gehad hebben, met speciale kleur erin, en die hebben ze alleen vind dat niet iedereen mooi om in de glazen te doen.

Bovendien moet je er voor betalen, en ik spreek vele talen behalve BEtalen >:-D

Nee alle gekheid op een stokje, die motoren blijf ik niks vinden, en dan nog dat onding voor 120 euro vervangen?

Zijn ze nou helemaal belazerd daar in Göppingen?

Monteer gewoon een goede motor :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0