Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin

Gestart door 10103 woensdag 08 januari 2014, 12:11:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
't Is verdorie toch godgeklaagd dat die essentiële onderdelen niet meer leverbaar zijn.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: krokodil68 op zaterdag 08 februari 2014, 15:20:52
Trouwens een wel in gelichte bron heeft laten weten dat er net na Maart ook Marklin modellen zonder motor geleverd gaan worden omdat wij het allemaal beter weten.
Groeten Jeroen
Had jouw bron het niet over een set met een dubbeltractie van twee lok's van het type BR 151?

Een daarvan heeft geen aandrijving, maar gelukkig hebben ze daar wel over nagedacht, en als ik het goed heb hoef je daar alleen de motor nog in te plaatsen.

En dat is niet omdat wij het beter weten..............dat is een besluit uit Göppingen :P

Trouwens voor de prijs van die set, had die extra motor er ook nog wel bij gekund  :?

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Spoorman op zondag 09 februari 2014, 17:55:55
Over een kleine 3 maanden heeft mijn broodheer me niet meer nodig en ik zie een soort van "gat in de markt". Langzaam aan ontwikkelt zich bij mij een idee....... O:-D

Gr, Ben.

SPOORMAN BEN

    levert prompt wat uw fabrikant verdomt

of bedoel je iets anders ?
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Drie bedenkingen:

1) Zijn die onderdelen dan nooit op stock genomen ?

2) Indien wel, wat is de reden dat die dan zo vlug uitgeput zijn ?

3) Heeft Ben alles opgekocht en zit hij nu op een goudmijn ?
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Spoorman op zondag 09 februari 2014, 17:55:55
Over een kleine 3 maanden heeft mijn broodheer me niet meer nodig en ik zie een soort van "gat in de markt". Langzaam aan ontwikkelt zich bij mij een idee....... O:-D

Gr, Ben.
Hoi Ben,

Bij mij ook B)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ja, bij mij ook...
Kortom,
laten wij zelf een lokfabriek starten...

er is hier zoveel kennis!
bijvoorbeeld:
lekkere zware metalen lok's met klokankermotoren van Maxon
aangestuurd door speciale ESU decoders
en wij laten ze spuiten door Bart

lijkt mij wel wat  :P
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Wim,

Laat Märklin maar komen met motorloze lok's, dan bouw ik er zelf wel een Maxxon motor in :-)

Draaibankje ben ik al naar op zoek, voor metaal dan hé?

En eerst wat projecten voor mijzelf, want verknoeien van eigen spullen, is niet zo erg als bij de spullen van een ander.

En kreeg van iemand een aanbieding voor een 3D printer, goh zou alles zo bedoeld zijn?

Werkeloos raken in deze tijd, wat geld ontvangen van de baas, en iets voor jezelf beginnen?

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Wim, ik heb een beter idee.
Laten we zelf onderdelen maken.
M* levert de slechte loks en wij de goede onderdelen.
Daar is meer aan verdient. Iedereen tevreden Mvg.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 09 februari 2014, 18:17:45

En kreeg van iemand een aanbieding voor een 3D printer, goh zou alles zo bedoeld zijn?


Ja leuk, zamac kappen printen, goed plan. :thumbup:
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ik denk dat je meer hebt aan freesbanken...

Nu nog een goede ruimte,
misschien in Werkendam?  :D
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Spoorman op zondag 09 februari 2014, 18:22:41

Ja leuk, zamac kappen printen, goed plan. :thumbup:
Helaas Ben,

Het is zo'n printer voor de kunststof ABS troep :-)

Als je zamac wilt gaan gebruiken...............kun je beter Göppingen bellen.

Kosten: ? 2400,-

De normale prijs ligt al hoger dan dat, maar je kan met die machine veel meer soorten kunststof bewerken.

Een tandwiel of wormwiel is geen probleem meer dan :important:

En wat dacht je van raampjes, buffers, koppelingen............. :-)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ik ga morgen naar goppingen heeft er iemand nog ergens problemen over ,dan wil ik het graag overbrengen. :D B)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Heb je een afspraak?
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ik zou zeggen dat we in NL verontrust zijn over de kwaliteit van de huidige motoren in verhouding tot de prijs van een M. Produkt. Volgens mij is dat de strekking van de discussie in dit lijntje. Succes.

Gr henk
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Eeeuuuu  ...   :idea: Vraag eens aan M* of wij de motoren mogen leveren dan zijn we zeker dat ze goed zijn ?
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Olav op zondag 09 februari 2014, 16:38:32
Sander,

Heb je van die Conrad motor een nummer?

Hoi Olav,

ik dacht dat het deze was.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/237287/

En dan heb ik alleen het binnenwerk overgezet.
Dus de Marklin motor opengemaakt en de rotor eruit gehaald.
Vervolgens deze rotor erin gezet en toen werkte het weer.

Groeten Sander
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Jammer dat Märklin Nederland niet meer meeleest. Ze hadden dan meteen kunnen reageren .....
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Sander,

Die hou ik vast.  :)

Thx.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: mDDM op zondag 09 februari 2014, 21:25:35
Jammer dat Märklin Nederland niet meer meeleest. Ze hadden dan meteen kunnen reageren .....
Die kan niks betekenen voor dit probleem, want de beslissingen worden toch in Göppingen genomen en nergens anders.

Tenzij ze ( Fam Sieber) denken aan verplaatsen van het geheel, maar gezien de situatie zie ik dat de eerste tien jaar niet gebeuren.

En al helemaal niet, als ze zo door blijven gaan, op de verkeerd ingeslagen weg :(

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: mDDM op zondag 09 februari 2014, 21:25:35
Jammer dat Märklin Nederland niet meer meeleest. Ze hadden dan meteen kunnen reageren .....

Deze persoon is helaas door Märklin aan de kant gezet, dus kan weinig meer voor betekenen....
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 09 februari 2014, 18:17:45
Laat Märklin maar komen met motorloze lok's, dan bouw ik er zelf wel een Maxxon motor in :-)

Hans V200.0

Van sommigen mag ik niet reageren maar er is vrijheid van meningsuiting op dit forum dus doe ik het lekker toch :P

Hans,
Wie weet is DIT wel het gat in de markt!!!  Je word als het ware M*=tuner, bij automerken bestaat het ook.
Helemaal nieuw is het niet: je las in Railhobby vroeger dat hobbyisten zo Limaatjes onder de kap oppimpten.
Heb je eigenlijk nog 2 problemen: een Lima inclusief nieuwe motor en wat AC betreft dat een sleper en een decoder kost je geen vermogen maar een nieuw M*-model wel en dan moet "de zaag er nog in", want motorloze locs zie ik ze nog niet zo gauw gaan leveren of... je moet ze bij bosjes tegelijk gaan bestellen.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Leon,

Wie zegt dat ik met een Duitse eigenaar geen afspraken kan maken? :D

Leverde ze maar motorloos, verdienen zij aan de kap en het frame, en ik aan de rest :thumbup:

Daar wil ik best in investeren hoor, want als je eens hoort hoe groot de onderdelenlijst wordt waar men op wacht, dan sta je zowat te popelen ze na te maken.

Overigens wil ik ze dan zo gek maken, dat ze mij voor die onderdelen benaderen :P

Want er zijn er wel een paar, die oudere modellen aan de kant hebben staan, vanwege een ontbrekend onderdeel.

Stel dat elke forummer wel ooit iets gemist heeft........dan zit je voorlopig aan jaren werk vast :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hans,

Op het gevaar na dat dit een spin-off van dit topic word > nou goed een ander topic is zo gestart....
Je weet dat ik soms de advocaat van de duivel speel en de boel wel eens wat wakker wil schudden, zie dat niet als negativisme.

1) Gevaar is wel dat iemand er met jouw idee vandoor gaat, mss is dat nog niet eens zo erg ??
2) Zou je dan verschillende motoren leveren? de 1 wil alle functies; er bestaat een hang of beter behoefte aan SDS of heel simpel degelijk ouderwets. Je zou "smaken" oftewel diverse uitvoeringen aan kunnen bieden en eerlijk gezegd is dat een beetje het punt waar Märklin het laat liggen. Er zit praktisch niets tussen Basis/start en hun "exclusiviteiten" die bij nader inzien niet zo exclusief meer zijn.
Wa's jouw visie en van de medeforumleden daarop eigenlijk?  > motor-gerelateerd blijven s.v.p.

groet,

Leon
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Leon,

Ben momenteel werkeloos, en het vinden van een baan licht niet voor het oprapen.
Nu heb ik zo links en rechts weleens vrienden geholpen met bedrijfjes opzetten, al dan niet met wisselend succes.

Het ligt er ook aan hoeveel degene gaat doen die de kar wil trekken, en dankzij een aardige kennissenkring lukt dit wel.
Nu roepen sommige van die vrienden, dat ik nu eens voor mijzelf moet gaan kijken.

Motor ombouw van Märklin lok's lijkt een gat in de markt, maar is dat het ook?
SB bestaat ook al jaren, en weet niet of hun er ook van kunnen leven, laat staan dat we gaan concurreren.
Men roept wel, ja ik wil een andere motor, maar betaalt men daar dan ook voor?

Niet dat ik me wil verrijken, maar een goede boterham moet er wel mee te verdienen zijn.
Toch er zal wat gereedschap daarvoor moeten komen, dus investeren hoort er ook bij.

En een bedrijfsruimte waar dit allemaal kan gemaakt worden, en opslaan van het te verwerken materiaal.

Het kan best lopen, maar ik denk dat je je niet alleen op de motoren moet concentreren.
Er werd ook al geroepen of zoiets niet bij HIP zou kunnen gedaan worden, maar ik vind dat dit twee aparte zaken zijn.
Hip probeert zo weinig mogelijk commercieel te zijn, terwijl je voor zoiets ooit eens reclame moet maken.
Het groeit als het goed gaat, ooit eens uit de hobbyhoek, en hoe ik dat initiatief van de Krokodil ook waardeer, daarmee wil ik ze niet belasten.

Wat wel goed zou zijn, is verschillende uitvoeringen maken van locomotieven, dus de een helemaal volgehangen, de ander met een lekkere decoder zonder geluid.
Natuurlijk naar de wens van de klant, want zoveel mensen zoveel wensen.

Dat geld ook voor de motoren.
De ene wil een "koffiemolen", de ander wil een Rolls Royce :-)
Alle waar naar zijn geld ;)

Maar nu stop ik, want je hebt gelijk dit is voer voor een ander topic B)

M.v.g.

Hans V200.0








Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ga door, ga vooral zo door... :P
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Heb voor de zekerheid maar een ander topic geopend.

Om niet teveel af te dwalen................... :-)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 10 februari 2014, 15:08:58

Ben momenteel werkeloos,.......

Motor ombouw van Märklin lok's lijkt een gat in de markt, maar is dat het ook?


Nee, niet. Kansloos als je denkt daar een droge boterham mee te kunnen verdienen. Het vraagt naast vaardigheden ook kennis van zaken waarvan ik denk dat je die niet bezit. Maar dat hoef je natuurlijk niet met mee eens te zijn.

Niettemin succes gewenst. :thumbup:

Gr, Ben.

Note: het UWV leest hier mee. ;)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Ben,

:offtopic:

Heb al een ander topic geopend voor dat verhaal, en bedankt voor je note, zal daar een dezer dagen mij moeten melden als werknemer ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Z.Z.P.er toch :help: :help: :help:
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ik zag het net. Misschien kan een mod het even verplaatsen.

Veel succes Hans met je nieuwe carrière. :thumbup: ;)

Gr, Ben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Dank je wel Ben, alleen die carrière is nog erg fragiel..........

Nu maar snel terug naar die mysterieuze motors van Märklin >:-D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Edward,

Begrijpelijk dat je deze motor een aanfluiting vind, en dus al veel eerder bent gaan kijken bij de concurrent.

Maar ook bij de concurrentie zitten problemen, en soms ook nadelen zeker als je 3 railer bent.

Heb ook al eens gedacht aan overstappen op een ander systeem, maar ook dat ging me net iets te ver qua reeds aangeschafte modellen.

Niet dat alles zo slecht is hoor, dat zeker niet.

Deed je het vroeger nog een beetje om de prijs,..........daar hoef je het tegenwoordig niet meer voor te doen.

Want ook bij de concurrentie betaal je de hoofdprijs, als je een stomer wilt met alles erop en er aan.

Toch ben ik enigszins blij dat Märklin de aandrijving zoveel mogelijk in de ketel houd, maar anderzijds betreur ik weer het overstappen op die drie polige motor.

Vooral dat gelul dat het niet past............waarom dan eerst wel een sinusmotor in de BR 45 zetten, en waarom zou het nu dan niet meer passen?

Past het niet meer bij het budget van de firma Märklin?

Als ie dat nu eens zei, dan geloofde ik hem eerder, en niet dat gelul van de concurrentie aanhalen, maar voor de eigen daden verantwoorden.

Zoals het heimelijk overstappen op flutmotoren, terwijl dergelijke acties voorheen gewoonweg niet mogelijk zouden zijn.

In dat filmpje op de site, beloofd ie wel beterschap, en de komende tijd mogen ze dat bewijzen.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 11 februari 2014, 07:29:15
Vooral dat gelul dat het niet past............waarom dan eerst wel een sinusmotor in de BR 45 zetten, en waarom zou het nu dan niet meer passen?
In de vorige versie van de BR 45 (Märklin 37450) is een Faulhabermotor gemonteerd.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
En in de BR 64 artikel 39640 zit een "Controlled Softdrive Sine high-efficiency propulsion" met sound. Zonder tender en maar amper 14,3 cm lang. Hoe hebben zij die daar in geperst ? Mvg. Jean.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
En dat bedoel ik nou, ik zie ook daar het probleem niet in.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Dat model heb ik ook en die loopt als een Connetje. Ook niet goedkoop maar wel waar voor zijn geld. Ik geef ze het voordeel van de twijfel. Is het binnen nu en een jaar nog  steeds Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dan stop ik met Tante M. Voor de Hobby modellen uit de nummerreeks 36*** is dit acceptabel maar voor modellen duurder als de tweede auto is dat niet acceptabel.


Groeten Jeroen
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Idem voor artikel 39390 & 39050 allemaal met soft sinus motor & sound. Zit mr. Bächle wel op dezelfde golflengte als wij ? Ik denk van niet.  Mvg. Jean
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Die compacte sinus motor was juist zo klein dat ie overal in te proppen was. Dat was een van de grote voordelen van dit aandrijfconcept (SDS).
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin


Voor degenen die niet meer wisten wat goed is, echt goed is. Ik heb deze link op facebook gezet.

Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Voor wat mr. Bächle in het filmpje komt te vertellen heeft men in het frans een mooie uitdrukking: "Les excuses sont faites pour s'en servir". Voor hen dit deze uitdrukking niet kennen: " Franse uitdrukking als ironisch antwoord wanneer iemand zich met allerlei redenen voor zijn falen probeert te verontschuldigen.". Mvg.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Misschien kunnen wij met zijn allle, deze youtube link naar Mr Bachle sturen. Misschien hebben ze nooit van sds sinus gehoort.
Ze zijn toch nieuw in het trein wereld.
Wij kunnen niet alles wetten !!!!!
Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Sds was dat ook niet iets van marklin en zat dat ook niet in de locomotieven,ik zei het eerder al, dit was toch de beste motoren,wat een stelletje verstandloze daar bij marklin.
SINKBA MIT DICKIE :D
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Beste Soultrain,

De negatieve commentaren die je nu leest over de huidige motoren las je destijds ook over de sinus en sds motoren, naar ik heb begrepen is de sds motor (die inderdaad goed is), weer uit de markt gegaan omdat er problemen waren met analoog rijden en omdat er een extra print nodig was om de motor te laten draaien (dus duurder en dat wil de markt ook weer niet), het is immers een soort draaistroom motor, een roterend magnetisch veld in het vaste huis van de motor.

Dus je commentaar slaat als een tang op een varken.

Groet, Anne W
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Wat wil de markt dan wel,zeg het me maar ,de SDS,Sinus,3poler,5poler,niks is goed ja,voor mij de eerste twee.
En voor het analoge verhaal liever wat duurder met een extra print als nu met dat gezeik van een motor van 50 euro cent,de mensen willen gewoon wat goeds in zijn handen hebben,iets betrouwbaars,meer niet.
En laat mij maar die varken zijn,die tang krijg jij. B)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Anne W op woensdag 12 februari 2014, 00:02:45
... Dus je commentaar slaat als een tang op een varken. ...
Anne, toch even een nuance.
1) In de duurdere modellen is de prijs constant gebleven maar de kwaliteit (motor) is naar beneden.
2) Die nieuwe standaard motor is geen lang leven beschoren gezien de kwaliteit en een nieuwe standaard motor kost al gauw ? 120.00 wat een woekerprijs is voor een motor die nog geen ? 0.50 waard is (prijs/kwaliteit).
Ik dacht toch dat de prijs recht evenredig staat met de kwaliteit en niet omgekeerd evenredig.
Conclusie: Een dure koop wordt een extra dure koop.
Dus jouw commentaar slaat ook als een tang op een varken. Mvg. Jean
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Waarom heeft marklin eigenlijk geen5 polige motor gebruikt?

Gr
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin

....Heren. Dit is een Hobby. Relax.. B)

mvg Harry
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Waarom ? Daarvoor moet je naar het volgende filmpje kijken en vooral goed opletten wat de heer. mr. Bächle van M* te vertellen heeft.
click.
En vooral de volgende reacties lezen, #362 & # 363.

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hallo KW,
ja, en wat wil je daar nu mee zeggen? Dit hele draadje gaat daarover. De zoveelste herhaling zonder wezenlijke inbreng of andere gezichtspunten.

groet Nico
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Nico, je hebt voor 100% gelijk :thumbup: maar blijkbaar stellen de mensen steeds maar dezelfde vragen en natuurlijk krijg je ook herhaaldelijk dezelfde opmerkingen. Blijkbaar leest men maar stukken van het verhaal en niet het geheel. Ik denk dat ik hiermee ga stoppen want dit draadje duurt al veel te lang. Als men het nu nog niet begrepen heeft zal men het nooit begrijpen. In het frans heeft men daar weer een mooie uitdrukking voor: "Dur de comprenure", wat zoveel wil zeggen als "traag van begrip".Mvg. Jean.