Citaat van: ÖBB op zondag 09 februari 2014, 10:21:47
Wellicht is het een idee om een soort telling op dit forum te houden met aantallenwaarbij men gewoon aan kan klikken hoe vaak men een M. lok met motorproblemen heeft gehad. Uitgesplitst in locs van meer dan 5 jaar geleden en de nieuwere locs. Hieruit kunnen we wellicht een inzicht krijgen hoeveel problemen er echt zijn met de motoren. Ik ben hier erg benieuwd naar.
Grootste issue op dit moment is de beperkte transparantie die M* op dit moment biedt. Vage motor-omschrijvingen, wel/geen vliegwiel, motoren van een kwartje in een lok van 500 euro. De beschrijving van de loks klopt simpelweg niet met de werkelijkheid als het om de gebruikte motor gaat. Ergo, men beduvelt de klant. Zeg maar een gevalletje Ziggo of UPC bij Kassa of Radar, we kennen het allemaal wel.
Dit allemaal staat haaks op het imago wat M* jaren en jarenlang heeft opgebouwd als leverancier van hoogwaardige modellen voorzien van top-aandrijving. M* heeft zeker ook veel credits opgebouwd bij zijn trouwe klantenkring. Echter met wat ze nu doen bezorgen ze
zichzelf nota bene enorme imago- en reputatieschade. Normaal is elk bedrijf hier als de dood voor en zal men er alles aan doen wanneer dit zich voordoet om het op te lossen, en vaak ligt de oorzaak extern, maar nu zijn ze er notabene 100% zelf voor verantwoordelijk! Hier snap ik dus helemaal niets van!
Ik denk dat de toy-makers bij Simba enkele zaken bij M* verkeerd hebben ingeschat, en op basis daarvan zijn er ook naast goede ook vast wel verkeerde keuzes gemaakt. Dat kan gebeuren, maar neem je klanten serieus en leg dat uit! Neem ze mee op de (innovatie-) reis die ze van plan zijn met M* te maken. Dat gebeurd deels ook wel (denk aan My World, en Start-Up) maar toon ook openheid als misschien teruggekomen moet worden op een eerder gemaakte keuze. Daar is niks mis mee, de klanten zullen het begrijpen dat niet direct alle wissels naar het juiste spoor wijzen zo kort na een overname. En als de uitleg is geweest kunnen we weer allemaal verder met M* modellen kopen. En dat is iets wat zowel M* als zijn klanten zou moeten aanspreken.
Ik denk nog steeds even terug aan de recente post van Esu op hun forum over het stoppen van de uitlevering van de V60 ivm kwaliteitsproblemen.
Dat is je klanten serieus nemen,
dat is volwassenheid laten zien door op fouten te reageren. Klantwaardering stijgt, en zodra de kwaliteit op orde is zal er weer en masse besteld gaan worden.
Ik kan alleen maar naar M* zeggen, pak die handschoen (ASAP) op en kom met uitleg.