Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin

Gestart door 10103 woensdag 08 januari 2014, 12:11:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Goede morgen,

De motor die Conrad verkoop, wordt in Azie gemaakt, en kost af fabriek max 50 euro centen. Echt geen centen meer.
Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Henk, misschien wel een goed idee maar voor zulke e-mails bestaan er middeltjes (blacklist) om die zo er uit te filteren, vergelijk het met een spam filter en die vallen dan automatisch in de prullenmand. Jij verkeert in de waan dat ze gek worden. Vergeet het maar. Het internet forum is het krachtigste instrument dat ze niet zo maar kunnen negeren. Vroeger bestond het internet niet en niemand wist wat er allemaal mis liep, maar sinds de introductie van het internet wordt alles publiek kenbaar en alles wordt duizend maal vergroot en daar hebben ze een hekel aan dat ze dat niet kunnen plat leggen. Mvg.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Wat ik me hier afvraag, is of er echt wel zoveel gevallen van ontevredenheid/defecten aan motoren zijn, of dat men graag overdrijft, en die paar enkele gevallen die voorkomen, ophitst tot een compleet drama aangaande de motoren die märklin levert. Als ik mag gokken, zijn er in het hele verhaal veel "meepraters", die ergens hebben gehoord dat marklin motoren bagger zijn, en gewoon mee willen doen.

Simpelgezegd, wat willen we dán? innovatieve motoren die fluisterstil zijn, en ? 100 per stuk kosten, met als gevolg dat Märklin weer op de afgrond af gaat?

Roy
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Roy, als jij ? 120,00 wil betalen voor een motortje dat hooguit ? 10,00 kost: Ga je gang!
Doch er zijn vele modelspoorders die zich dan bekocht voelen en laten dat blijken.
Zie (o.m.) ===> klik
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Roy, wat jij hier leest is nog maar het topje van de ijsberg.
Hoeveel zijn er die gefrustreerd zijn maar niet reageren omdat ze niet weten hoe, durven te reageren.
En geloof me vrij, dat zijn er veel meer dan die enkele klagers hier.
En of M* morgen nog bestaat ? Dat bepalen ze zelf. Bedrog wordt altijd afgestraft.  Mvg.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Voor mij is het simpel hoor. Als märklin nietmeer bevalt, zijn er andere merken zat toch?

ROy
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Sterker nog: Er zijn ook andere hobby's zat... :D
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Dat een email sturen (massaal) niet werkt geloof ik niet, je moet ook niet dezelfde mail sturen met hetzelfde onderwerp, gewoon ieder voor zich blijven klagen. Dit kunnen ze echt niet negeren. Ik heb altijd binnen 2 dagen bericht gehad. Dus waarom zou dat bij iemand anders niet zo werken???.

Wellicht is het een idee om een soort telling op dit forum te houden met aantallenwaarbij men gewoon aan kan klikken hoe vaak men een M. lok met motorproblemen heeft gehad. Uitgesplitst in locs van meer dan 5 jaar geleden en de nieuwere locs. Hieruit kunnen we wellicht een inzicht krijgen hoeveel problemen er echt zijn met de motoren. Ik ben hier erg benieuwd naar. Forumbeheerders is dit een idee, kunnen we wellicht dit hoofdstuk een keer afsluiten als blijkt uit tellingen dat het er weinig zijn. En anders kunnen deze aantallen gewoon richting M.
Net op het Stummiforum ook het prijsbeleid van Roco gelezen, ben bang dat dat voor deze firma niet goed uit gaat pakken. Maar ja wat is nog een goedkoop merk (buiten Piko) ESU, Roco, Brawa, Märklin allen zijn ze behoorlijk aan de prijs.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Roy op zondag 09 februari 2014, 10:15:40

Voor mij is het simpel hoor. Als märklin nietmeer bevalt, zijn er andere merken zat toch?


Dat geldt zeker voor het materieel, de electronica, centrales, etc..

Maar hoe vlucht je weg van M* m.b.t. het railsysteem? Er is geen competitie wat per definitie slecht is, fabrikanten worden lui en richten zich niet maar naar de klant. Voor M* geldt: eens gekozen altijd gevangen toch? ;)

Gr, Ben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Als jij een é-mail stuurt gebruik jij dan steeds een ander sender mail adres ?
Er zijn meerdere  selectie criteria mogelijk dan enkel maar op onderwerp of inhoud. Vb. domain, naam etc.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
nee dat niet, gewoon hetzelfde adres, maar ik heb tijdens mijn zeker 12 mailtjes niet gemerkt dat ik in een spambox kwam. als er 100 mensen  (mogen er veel meer zijn natuurlijk, is slechts voorbeeld )blijven zeuren en sturen allen 8 mailtjes, dan zijn dat al 800 zaken welke ze moeten lezen, buiten de normale mail welke ze al krijgen.
En voor 8 mailtjes gaan ze je echt niet in een spam achtige box gooien.

gr. Henk
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hola,
Ik ben blij met de grote hoeveelheid nuttige info over detaillering, rijgedrag, duurzaamheid en prijs-kwaliteitverhouding die vandaag de dag overal te vinden is.
Het internet is een fantastische bron van kennis die je ook in modelspoorland enorm veel soulaas biedt.
Op deze manier zoek ik zelf lekker het model dat het best aan (mijn) bovengenoemde criteria voldoet en dus in mijn straatje past . Als ik dat niet vind bij de ene fabrikant, dan toch wel bij de andere. Ik maak me over dit soort zaken echt niet druk (meer).
Wat ik echter niet goed snap is waarom mensen, terwijl ze weten of toch hadden kunnen weten welke modellen te mijden (google is your friend!) er toch weer intrappen en zo'n ondeugdelijk product in huis te halen. Gewoon laten liggen. Een gewaarschuwd man, telt voor twee.
Anderzijds begrijp ik wel dat er onder de klagers vrij veel sentimenten meespelen aangaande hun geliefde merk en dat zij niet met lede ogen de teloorgang kunnen aanzien.
Gelukkig heb ik daar dus hoegenaamd geen last van.
Succes!
Hasta la Pasta
Fred
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
CiteerMaar hoe vlucht je weg van M* m.b.t. het railsysteem? Er is geen competitie wat per definitie slecht is, fabrikanten worden lui en richten zich niet maar naar de klant. Voor M* geldt: eens gekozen altijd gevangen toch?

Het gaat hier over het materieel toch? over het railsysteem heb ik geen weinig klagen.

Roy
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Wat marklin beter kan gaan doen is,gewoon marklin Brio worden, geen gezeik over motoren,we kunnen zelf geluid maken,en niet storing gevoelig.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Henk, Wanneer ze jouw mail voor de eerste maal lezen en beoordelen als zeurpiet, dan doen  zij gewoon, "Click, Add to black list" en al je volgende mails gaan automatisch naar de prullenmand. Zo simpel is dat. Tot nu toe zijn al mij mails naar M* onbeantwoord gebleven. :help:
Waarschijnlijk leg ik de vinger op de wonde. Dat is het bewijs dat jouw stelling niet klopt. Anderen geloven moet je niet maar zelf ondervinden is de beste leerschool.   

Fred, Het zijn vooral de Insider leden die de dupe zijn van het systeem van vooraf inschrijven. M* verandert de spelregels na dat er is ingeschreven. Het is zoals Spoorman komt te zeggen " Wat maar weer eens pijnlijk aantoont hoe je besodemieterd wordt. Waar zit de Schwungmasse (vliegwiel)?" die terug te vinden is in de aankondiging van M*.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Je hebt gelijk Roy. Dit gaat over motoren.  Echter veel Marklinisten zien graag uitbreiding van het rail assortiment en de geometrie. DKW, slanke wissels, ruimere boogstralen, draaischijf in code 90, C-flex enz. enz. K-rail in code 83 zou welkom zijn voor de lage flenzen rijders. En de vlucht naar servo's als wisselaandrijving is reeds lang ingezet als alternatief voor de M* aandrijvingen.

On topic maar weer.

Gr, Ben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Het heet niet voor niks Vliegwiel het zal wel weggevlogen zijn . :D
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Als ik de reacties lees van sommige forum leden hier dan komt het mij over alsof  M* een religie (heilige koe) is waarvan je alles moet aannemen (slikken) zonder te mogen tegenspartelen want anders word je als ketter beschouwd. Als M* morgen beweert dat de aarde plat is aanvaard jij dat zo maar ? Denk maar aan Galileo. Mvg.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: KeyWest op zondag 09 februari 2014, 10:57:01

Fred, Het zijn vooral de Insider leden die de dupe zijn van het systeem van vooraf inschrijven. M* verandert de spelregels na dat er is ingeschreven. Het is zoals Spoorman komt te zeggen " Wat maar weer eens pijnlijk aantoont hoe je besodemieterd wordt. Waar zit de Schwungmasse (vliegwiel)?" die terug te vinden is in de aankondiging van M*.

Tja, ik ben geen type early adapter.
Ik weet overigens wel wat ik met een dergelijk lidmaatschap zou doen.
Zouden meer mensen moeten doen...
F
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Indien je vaststelt dat je de overeenkomst die je met de klant hebt gemaakt niet kan waarmaken dan gaat je in overleg met de klant en vraagt of hij akkoord gaat met de wijziging.
Indien je klant niet akkoord is dan kan je niet eisen dat de klant een afname doet. M* zegt gewoon niets en laat de klant in de argwaan dat hij gekregen heeft wat men hem belooft heeft.
Dat is fraude en kan niet getolereerd worden. Mvg.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Rustig blijven Keytje denk om je hart,ik denk dat we onze gal nu wel hebben gespuugd we weten nu wat er aan de hand is,maar om dan je lidmaatschap op te zeggen gaat ook wel erg ver maar ja,als je vindt dat je dat moet doen is dat voor je eigen.
Laten we nou maar afwachten wat ze gaan doen, ze moeten toch met de billen bloot,en doen ze dat niet, ja dan moet Meneer Pluta weer komen.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: ÖBB op zondag 09 februari 2014, 10:21:47
Wellicht is het een idee om een soort telling op dit forum te houden met aantallenwaarbij men gewoon aan kan klikken hoe vaak men een M. lok met motorproblemen heeft gehad. Uitgesplitst in locs van meer dan 5 jaar geleden en de nieuwere locs. Hieruit kunnen we wellicht een inzicht krijgen hoeveel problemen er echt zijn met de motoren. Ik ben hier erg benieuwd naar.

Grootste issue op dit moment is de beperkte transparantie die M* op dit moment biedt. Vage motor-omschrijvingen, wel/geen vliegwiel, motoren van een kwartje in een lok van 500 euro. De beschrijving van de loks klopt simpelweg niet met de werkelijkheid als het om de gebruikte motor gaat. Ergo, men beduvelt de klant. Zeg maar een gevalletje Ziggo of UPC bij Kassa of Radar, we kennen het allemaal wel.

Dit allemaal staat haaks op het imago wat M* jaren en jarenlang heeft opgebouwd als leverancier van hoogwaardige modellen voorzien van top-aandrijving. M* heeft zeker ook veel credits opgebouwd bij zijn trouwe klantenkring. Echter met wat ze nu doen  bezorgen ze zichzelf nota bene enorme imago- en reputatieschade. Normaal is elk bedrijf hier als de dood voor en zal men er alles aan doen wanneer dit zich voordoet om het op te lossen, en vaak ligt de oorzaak extern, maar nu zijn ze er notabene 100% zelf voor verantwoordelijk! Hier snap ik dus helemaal niets van!

Ik denk dat de toy-makers bij Simba enkele zaken bij M* verkeerd hebben ingeschat, en op basis daarvan zijn er ook naast goede ook vast wel verkeerde keuzes gemaakt. Dat kan gebeuren, maar neem je klanten serieus en leg dat uit! Neem ze mee op de (innovatie-) reis die ze van plan zijn met M* te maken. Dat gebeurd deels ook wel (denk aan My World, en Start-Up) maar toon ook openheid als misschien teruggekomen moet worden op een eerder gemaakte keuze. Daar is niks mis mee, de klanten zullen het begrijpen dat niet direct alle wissels naar het juiste spoor wijzen zo kort na een overname. En als de uitleg is geweest kunnen we weer allemaal verder met M* modellen kopen. En dat is iets wat zowel M* als zijn klanten zou moeten aanspreken.

Ik denk nog steeds even terug aan de recente post van Esu op hun forum over het stoppen van de uitlevering van de V60 ivm kwaliteitsproblemen. Dat is je klanten serieus nemen, dat is volwassenheid laten zien door op fouten te reageren. Klantwaardering stijgt, en zodra de kwaliteit op orde is zal er weer en masse besteld gaan worden.

Ik kan alleen maar naar M* zeggen, pak die handschoen (ASAP) op en kom met uitleg.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: IJsengel op zondag 09 februari 2014, 11:22:51

Ik weet overigens wel wat ik met een dergelijk lidmaatschap zou doen.


Snap zowiezo niet waarom mensen lid worden van een fabriek.  O:-D

Gr, Ben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: ÖBB op zondag 09 februari 2014, 07:35:14
Straks vallen "onze" Europese fabrikanten om en krijg je alleen nog maar spul uit China. Klantenservice op verre afstand, produkt terugsturen via deze "service"naar China, lang wachten, en totaal geen invloed meer op het geleverde produkt.
gr. Henk
Hoi Henk,

Het meeste spul komt al uit China, en dat is precies de reden waarom Esu (met die V60) zo'n lange wachttijd er op de reparatie aanhoud.
Als het terug moet naar waar het gemaakt, is ben je zo lang wel onderweg.

En degene die nog proberen iets in Europa maken, besteden ook al veel werk uit aan fabrieken in het oosten.

Tja en dat lidmaatschap van de Insiderclub?

Wat een wassen neus is dat zeg, ze roepen dat je dingen gratis krijgt, terwijl je daarvoor via je lidmaatschap betaald hebt, en de modellen.........die kan je beter zonder intekening kopen.

Als je niet op past, stoppen ze dat insider model nog in een startset voor minder :(
En dan erbij, ze verplichten je als je intekent, om het model af te nemen.

Dan koop ik zo'n model liever op de beurs, voor 80 euro minder zonder verplichtingen :P

Maar goed de motoren staan hier ter discussie, en ja ik wens mij ook geen 15 cent motor in mij 500 euro dure lok.
En dan nog het zwijgen daarover.........dat zit de meesten wel dwars hier :(

M.v.g.

Hans V200.0








Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Lucien,

Weet wel dat een fabrikant die uit een crisis komt (tenminste dat hopen we), niet meteen gaat investeren in echte nieuwe modellen.
Dan krijg je dus een aankondiging zoals van dit jaar het geval is.

Dat is dus een gematigde aankondiging, en voor sommigen hier is dat een aantijging als je dan zegt, dat het tegenvalt.
Dit is jouw mening, die ik net als van een ieder hier respecteer, of ik het er nu mee eens ben of niet.

Op het Stummi's forum was er iemand die de moed bij elkaar heeft geraapt een brief op te stellen, op het forum te zetten en ja of nee stemmen.

Dat zie ik hier nog niet gebeuren............

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
hoi allen,

ik denk dat we elkaars mening moeten blijven respecteren. we hebben een gemeenschappelijke hobby. ik heb zojuist een mail naar M. gestuurd over de defecte motor in mijn Mak, ben erg benieuwd wat ze voor me kunnen/gaan doen.

Lucien, gewoon je mening blijven geven hoor, we leven in een vrij land dus gewoon doen.

Hans, wat ik bedoelde met China, laten we ervoor zorgen dat straks alles daarvandaan gaat komen, want dan is je invloed helemaal 0. Ja een insider loc terugvinden in een startset, daar word je niet vrolijk van als je de hoofdprijs hebt betaald. Ik heb zelf nog geen loc gekocht op een beurs, ben daar een beetje huiverig voor. Ik heb weleens wat bij een handelaar in de wijk wat gekocht.

Bassie, ja ik ben het met je eens, is er wat met je produkt, draai er niet omheen en wees eerlijk en transparant, dit zullen klanten altijd waarderen. Laten ze maar eens laten zien met welke motor ze de treinen uit willen rusten.

gr. Henk
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Henk,

Als de productie helemaal naar China gaat, heb je dan geen invloed meer?

Wat een onzin wat de afnemers zitten hier Henk, want daar kan de gemiddelde Chinees zich niks veroorloven behalve een paar hele rijke Chinezen dan.

Dus een fabrikant komt zeker in de problemen als er geen afnemers meer zijn, noem dat maar eens geen invloed  O:-D

Gewoon dit jaar en mogelijk nog een jaar zien door te komen, dat moet toch wel lukken bij een firma die 150 jaar bestaat? :D

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ik begrijp wel wat men bedoelt met laat ons even afwachten misschien komt het allemaal nog wel goed of "Laat ons niet het vel van de beer verkopen vooraleer hij geschoten is."
De tweede wereldoorlog is toch ook uitgebroken zelfs nadat "Chamberlain" toen hij op Britse bodem landde, uit het vliegtuig stapte, met en wit op zwart nutteloos papiertje zwaaide  en de volgende historische woorden uitsprak: ?We regard the agreements signed last night as symbolic of the desire of our two peoples never to go to war with one another again." . Het desastreus vervolg kennen we allemaal. Dus niet afwachten maar pro actief te werk gaan.
Het probleem is dat Simba Dickie  bepaalde doelstellingen voorop heeft gesteld (winst) en dat dit in de huidige prognose niet zal behaald worden met als gevolg dat er koppen zullen rollen bij M*.
Daarom wordt er bij M* naar maatregelen gegrepen die de minste weerstand bieden, kwaliteit, maar dan vergissen ze zich schroom. Het is de klant die de omzet bepaalt door te kopen of niet te kopen en laat zich leiden door tevredenheid of niet tevredenheid, zoals op de beurs.
Heeft iemand zich ooit afgevraagd waarom Stefan Löbich bij M* is vertrokken ?
Het systeem van Insider lidmaatschap heeft tot nu toe min of meer goed gewerkt op een paar uitzonderingen na, maar wordt nu door M* zelf op de helling gezet.
Dit wordt allemaal te doorzichtig wat M* van plan is. Beschouw heel deze discussie eerder als een schot (niet een Schot) voor de boeg van M*. Tot hier en niet verder.
Als morgen M* failliet gaat dan zal mij dat worst wezen, dan is er ten minste een valse concurrent minder. Hopelijk leest M* mee. Als je het mij vraagt: "Game is over".
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Beste forumleden,

ik zie steeds dezelfde leden lopen foeteren om M. Heb ik geen probleem mee, zolang het maar hout snijd.

Op de M-site staat ook een onderdeel personeel. Even tussendoor: Je zal daar maar werken en dit over je heen krijgen.

Op dit deel staat een interessant gegeven: De themagebieden voor nieuw personeel: Marktonderzoek (dat zal ons niet verwonderen) en nu komt het: Antriebe / Micromotor en verder Soft-/Hardware voor decoders van stuurapparaten.
Het balletje is wel degelijk gevallen, alleen nu nog de expertise binnenhalen. Wellicht een van de forumleden die het zo goed weten??

groet Nico
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Lucien,

Dat China geen optie is, is niet helemaal waar, want je kan weldegelijk goede afspraken met Chinezen maken.

Hoeveel moeite een Europees fabrikant in dat contact gaat stoppen, zal de uitkomst van het product waarborgen.

Alleen de uitvoering daar zal je niks over te vertellen hebben, tenzij de plaatselijke regering er nu iets aan doet.

Maar die zitten liever volgevreten naar hun militaire producten te kijken, dan iets te betekenen voor de burger die crepeert.

Kortom het is niet het wilde Westen wat nu telt, maar het wilde Oosten :P

En vrijheid van meningsuiting hebben we allemaal Lucien.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: modeltreinverzamelaar op zondag 09 februari 2014, 14:21:59
Op dit deel staat een interessant gegeven: De themagebieden voor nieuw personeel: Marktonderzoek (dat zal ons niet verwonderen) en nu komt het: Antriebe / Micromotor en verder Soft-/Hardware voor decoders van stuurapparaten.
Het balletje is wel degelijk gevallen, alleen nu nog de expertise binnenhalen. Wellicht een van de forumleden die het zo goed weten??

groet Nico


M* heeft ook een ingenieursbedrijf opgericht...

hopelijk kunnen wij daar iets van verwachten ?
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Er zijn ook modeltreinfabrikanten die motoren uit bijv.Japan, Vietnam en Korea gebruiken, weleens aan gedacht ? ;)
Niet alles komt uit China. :P  Dus........

Gr, Jan
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
M.b.t. productieland China wil ik toch even het volgende kwijt : ik heb in 2010 een winkeltje gehad in chinees speelgoed, retegoedkoop :thumbup:, maar kreeg binnen een week 75% terug omdat het gewoon al kapot was, kwaliteit dus ver beneden peil  :thumbdown:

Ander meer recent voorbeeld van 2 weken terug: nieuwe videokaart voor pc gekocht, bij het insteken v/d stekker brak het contactdoosje spontaan van de print af  :thumbdown:, opgelost door de 4 draden op de contactpunten te solderen en te fixeren met een tierap, want een nieuwe chinese videokaart was in mijn ogen geen optie, en de pc moest de volgende ochtend wel weer draaien.

Mijn conclusie : verre oosten handel is voor 90 % gewoon bagger, en komt er hier gewoon niet meer in.

Rectificatie verre oosten handel bedoel ik hiermee China handel!.

Mvg Gert
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Al m'n digitale camera's foto & video komen uit Japan. Prima spul :important:
M'n ruim 55 jaar oude analoge éénoog spiegelreflex uit Japan doet 't nog steeds...
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: KeyWest op zondag 09 februari 2014, 14:02:48
Ik begrijp wel wat men bedoelt met laat ons even afwachten misschien komt het allemaal nog wel goed of "Laat ons niet het vel van de beer verkopen vooraleer hij geschoten is."
De tweede wereldoorlog is toch ook uitgebroken zelfs nadat "Chamberlain" toen hij op Britse bodem landde, uit het vliegtuig stapte, met en wit op zwart nutteloos papiertje zwaaide  en de volgende historische woorden uitsprak: ?We regard the agreements signed last night as symbolic of the desire of our two peoples never to go to war with one another again." . Het desastreus vervolg kennen we allemaal. Dus niet afwachten maar pro actief te werk gaan.

Gezien de toon van de laatste pagina's was het te verwachten, maar het is uiteindelijk dan toch gelukt om er een Godwin/Sexton! van te maken. Bravo! :roll:

Groet, Marc
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hallo Wim;

herhaling van zetten. Heb ik al eens aangegeven, maar herhalen mag.

Hallo Gert,
volgens mijn informatie is M allang gestopt met het laten fabriceren van modellen in China.

En wie kan hier hard maken op het forum dat de huidige loc motoren uit China komen?? Er uit zien alsof ze uit China komen is iets anders dan dat ze uit China komen.

groet Nico
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Dank u wél Nico. Blij dat 't mag van u.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
@Nico

ik had het over china stuff in het algemeen ;)

@Nobody

Japans is gewoon top, stereo installatie uit de jaren 70 draait hier nog steeds prima  :thumbup:
De ene -----oog is de andere niet  ;)

Mvg Gert
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: modeltreinverzamelaar op zondag 09 februari 2014, 15:01:06
En wie kan hier hard maken op het forum dat de huidige loc motoren uit China komen??
En wie kan hier hard maken op het forum dat de huidige motoren NIET uit China komen ??
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Deze motoren worden al een tijdje toegepast.
Want in de senator 39101 zit ook zo motor.

Bij de senator die op de baan van de krokodil rijdt is deze motor zelfs al gesneuveld.
Hiervoor heb ik toen een nieuwe motor bij de conrad besteld. En nu rijdt de trein weer netjes zijn rondjes.
Want Marklin kon de originele motor toen niet leveren :-(.

Dus ondanks het 39*** nummer, zat er toch een relatief simpel motortje in.

Maar ook in de hobby serie 36*** zitten zulke motors. En deze rijden toch wel erg netjes en tot nu toe nog probleemloos.
Wel worden de decoders bij ons vervangen voor een LokPilot decoder.

Groeten Sander
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Alle ophef over de vermeende slechte kwaliteit vanuit China is natuurlijk een beetje onzin.

Piko, wat op dit forum zo geroemd wordt, zit al vanaf 2005 in Hongkong als PIKO Asia Limited en heeft een productie site in Dongguan:  PIKO Model Manufacturing Co. Ltd.

Er zijn nogal wat merken die succesvol in China laten produceren, we hoeven ze niet op te noemen. Afgelopen beurs te Houten sprak ik een Belgische kleinserie fabrikant over de doorlooptijden in de productie. Beste meneer Spoorman zei hij (beleefde man trouwens  :)), ik zou graag wat meer modellen leverbaar willen hebben maar ik moet achter in de rij aansluiten. Bij mijn producent XXX ben ik voorjaar 2015 weer aan de beurt voor een serie van 1000 lok's en 750 treinstellen van een type. Hoezo China niet succesvol?

Over de motoren van meneer Marklin: het probleem is natuurlijk dat je duur betaalt voor iets simpels en goedkoop terwijl het te veel kort mee gaat. Een motor zou natuurlijk het laatste moeten zijn wat sneuvelt in een treintje, althans dat is wat ik vind. Als ik lees wat Sander schrijft over de Senator van Hans is dat natuurlijk een droevige zaak. Nog los van het feit dat het helemaal niet leverbaar is als spare part.....

Enne Mutti M* aanhangers: weest niet bedroeft. Er breken wel weer goede tijden aan (toch?). O:-D

Gr, Ben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Is er leven na de dood?  ;)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Sander,

Heb je van die Conrad motor een nummer?
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lemaco, gebruikt Canon motoren. Maerklin zou gewoon terug naar zijn SDS sinus motoren. Waarom zo veel verschillende motoren. 1 of 2 moet genoeg zijn. Maerklin moet en mag geen compromis maken.
Een motor van euro 50ct in een lok van euro 500, moeten wij niet accepteren.
Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: modeltreinverzamelaar op zondag 09 februari 2014, 14:21:59


Op dit deel staat een interessant gegeven: De themagebieden voor nieuw personeel: Marktonderzoek (dat zal ons niet verwonderen) en nu komt het: Antriebe / Micromotor en verder Soft-/Hardware voor decoders van stuurapparaten.
Het balletje is wel degelijk gevallen, alleen nu nog de expertise binnenhalen.

Het gaat daar over afstudeeropdrachten. Er zijn op dit moment geen vacatures bij M*.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Maar zoiets is wel de basis voor een onderzoek, mogelijk opgekomen door de discussie en kwaliteit van de motoren. Ik vind zelf ook dat als ik een krokodil krijg van zo'n 450 euro het niet mag zijn dat de lok terug moet omdat het langzaam rijden gewoon prut is.

Ee stage kan soms leiden tot verbeteringen binnen en bedrijf, zeker als het onderzoek alle vrijheid krijgt en goed gespecificeerd is.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Een stageplek?

Daar komt geen goede ingenieur op af, tenminste een afgestudeerde, want volgens mij hebben ze die harder nodig dan iemand die het nog moet leren.

En een afgestudeerde kost ook meer......

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Seinwezen op zondag 09 februari 2014, 15:57:48

Bij de senator die op de baan van de krokodil rijdt is deze motor zelfs al gesneuveld.
Hiervoor heb ik toen een nieuwe motor bij de conrad besteld. En nu rijdt de trein weer netjes zijn rondjes.
Want Marklin kon de originele motor toen niet leveren :-(.


Van de dure Senator is meer niet te leveren: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57369.0.html

Gr, Ben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Dat klopt ja.
Daar was ik toen ook naar opzoek :D.

Op eBay worden ze weleens aangeboden.
Maar wij hebben toen voor een lokpilot gekozen.

Ben dan benieuwd of zijn motor ook nog heel is :D.

Groeten Sander.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Over een kleine 3 maanden heeft mijn broodheer me niet meer nodig en ik zie een soort van "gat in de markt". Langzaam aan ontwikkelt zich bij mij een idee....... O:-D

Gr, Ben.