Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin

Gestart door 10103 woensdag 08 januari 2014, 12:11:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Wat maar weer eens pijnlijk aantoont hoe je besodemieterd wordt. Waar zit de Schwungmasse (vliegwiel)?





Gr, Ben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Zelfs het filmpje van Modelleisenbahn Club-Fulda is vrij duidelijk. Ze vragen zich openlijk af of de nieuwe motoren een stap vooruit of een stap terug zijn.



Hier is het nieuwe 'evenwicht' duidelijk nog niet gevonden  8o
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ik dacht ergens op het Stummi gelezen te hebben dat er in deze motor koolborstels zitten.
In de handleiding van de 37455 is nergens te bespeuren hoe je de koolborstels moet vervangen. Conclusie: dit is een wegwerp motor. Kostprijs ? 120,00. Als je het mij vraagt, dure koolborstels. Hoe zit het met de garantie voorwaarden ? Vijf jaar maar niet op slijtage onderdelen ? Het verhaal wordt met de dag maar triester.  :thumbdown:
(http://medienpdb.maerklin.de/product_files/1/pdf/37455_betrieb.pdf),
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Je kunt de koolborstels niet vervangen, deze zitten in de motor op een metalen lipje gemonteerd.
Dit is goed te zien in het stummis artikel wat hier al eerder werd aangehaald.
==> Klik voor het Stummis topic.
In de eerste foto zie je de houder met de koolborstels in een metalen lipje gemonteerd.

Foto's van de gedemonteerde 3 polige motor uit dit topic:

en

Bron: http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=2&t=96535&start=25#p1146236
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ik vind dit echt ongehoord... :thumbdown:

M* graaft zijn eigen graf...
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
En dat plastiek tandwieltje zal ook geen lang leven beschoren zijn.  >:-D
Prijs naar boven, kwaliteit naar beneden; = dikke winst  :o)
Je wordt er niet bepaald vrolijk van.  :-(
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ik zei het toch al, rot van binnen en mooi van buiten.
En wat nu zo jammer is,dat door dit kleine maar o zo belangrijk dingetje, gelijk een antipatie krijg naar marklin.

Ik zeg persoonlijk weer terug gaan naar de SDS en eerlijk is eerlijk dat was toch een bram van een motor.
En uiteindelijk zal er altijd weer gemekker zijn.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin


...Vind wel dat deze discussie meer nuance behoeft. Meer evenwicht. Kritiek is prima. Maar stenigen is weer wat anders.

mvg Harry
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Geef mij de oude koffiemolens maar nooit geen problemen bijna.

Tony
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Har op zaterdag 08 februari 2014, 11:44:40
...Vind wel dat deze discussie meer nuance behoeft. Meer evenwicht. Kritiek is prima. Maar stenigen is weer wat anders.
mvg Harry
Bedrog komt steeds aan het licht en wordt onverbiddelijk afgestraft.  Mvg.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Die motor is misschien best goed, ik weet het niet.
Maar waar ik me nogal druk om maak is die prijs van 120 Euro voor die motor.
Dit is typisch iets wat onder de noemer 'woeker' valt.
Laat ik eens wild gokken, ze kopen die in voor 10 Euro ?
Bij Piko krijg je een complete, nieuwe lok voor minder geld.
Bij Roco ook trouwens.
Of mag ik dat hier niet zeggen ?
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
ook ik zal maar wat zetten herhalen, stuur een brief en zet daarin jullie bevindingen. alleen elkaar ophitsen op dit forum helpt jezelf en ook Marklin niet. Ook ik denk dat ze eerlijk en open moeten zijn over de kwaliteit van hun motoren, het zijn best wel dure zaken die we met zijn allen kopen. Maar een gezamelijke brief sturen is nogmaals de beste optie. en dit forum is de beste plek om van elkaar te leren, en niet om elkaar te frustreren.

Groetjes,

Henk
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Bassie op zaterdag 08 februari 2014, 07:36:43
Zelfs het filmpje van Modelleisenbahn Club-Fulda is vrij duidelijk. Ze vragen zich openlijk af of de nieuwe motoren een stap vooruit of een stap terug zijn.



Hier is het nieuwe 'evenwicht' duidelijk nog niet gevonden  8o

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
www.sb-modellbau.com

BR 45 Märklin
Austausch Motor für folgende Märklin Modelle:
37452, 37453, 37450, 34450
sb-Bestellnummer: 99115

Preis für Endkunden inkl. MwSt. 65,50 EUR
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Misschien kan je deze bijdrage als mail naar M* sturen...
dan kunnen ze in de fabriek meteen deze motor plaatsen  :D
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Goedemiddag,

Deze 3 polig motoren uit Azie, kosten af fabriek niet meer dan 50 euro centen.
Euro 120 is nog veel duurder dan de oude sinus. Echt bijzonder !!!!!!!!.
Jij koopt een BMW série 5 a euro 80000, en daarna ga je naar een andere specialist, om de motor te vervangen voor een betere. Het stond een 1liter motor van een Daihatchu, maar volgens BMW, kun jij ook de 120-130 op snelwegen, harder mag je toch niet rijden, en hoe lang doe je om naar de 130 te komen, dat wordt niet vermeld. !!!!!!
Filipi.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Spoorman op zaterdag 08 februari 2014, 07:30:40
Wat maar weer eens pijnlijk aantoont hoe je besodemieterd wordt. Waar zit de Schwungmasse (vliegwiel)?

Gr, Ben.


Ben (nog steeds niet blond genoeg?),


Standaard vermeld op (de meeste zo niet alle) Mutti M. catalogi:

"...Wijzigingen en leveringsmogelijkheden voorbehouden.  Alle opgaven van prijs, gegevens en maten onder voorbehoud.  Vergissingen en drukfouten onder voorbehoud...".

Bovenstaande tekst is terug te vinden op de achterkant van catalogus "Nieuwigheden 2012".


Willy
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Lucien,

Ik heb absoluut geen kleppen op, ook ik zie best dat er problemen zijn, anders zouden we hier niet zoveel ophef over maken. Mijn ervaringen met de motoren zijn tot nog toe prima, heb slechts 1 motor vastgelopen gehad, en dit was een 2e handsje. Ook mijn ervaring als klant van een defecte trein is dat de klantenservice dat erg netjes heeft opgelost en mij zelfs de kosten van het verzenden vergoed heeft middels extra produkten welke ik uit mocht zoeken. Iedereen mag altijd zijn of haar mening geven, maar wat me steeds opvalt is dat we door blijven gaan met hetzelfde verhaal te houden. Ook al zetten we hier 1.0.000 reacties op het forum wat denk je dat M. daarmee doet als ze volgens jou al niets doen met een brief. Het stummiforum heeft wel een brief gestuurd en je ziet dat ondanks dat we daarmee nog maar weinig weten en/of tevreden zijn dat de directie wel reageerd. En nogmaals je hebt gelijk, we betalen er een beste prijs voor dus graag ook goede motoren. Ook ik zit niet te wachten op defecte spullen, daar is het allemaal te duur voor. Ook ben ik absoluut niet een pro-Marklinfan want ik heb ook Roco en Lilliput spullen op de baan. Ook van Roco heb ik testberichten gelezen waarin men de trekkracht van de motoren ter discussie stelt dus ja waar vinden we de juiste machine. Ik heb mijn winkelier afgelopen week nog gevraagd of hij veel treinen terug kreeg ivm defecte motoren, hij vertelde mij dat hij dit zelden tot nooit mee maakte maar wel dat de decoders soms wat problemen geven. Ook niet goed maar een heel ander iets dan waar we nu zoveel over schrijven. Je kunt toch een brief maken met daarin aankaarten, het onderdelenbeleid, de kwaliteit van de c rail, de wisselaandrijvingsproblemen, de kwaliteit van de motoren en ga zo maar door. Ik hoop dat Piko wel de juiste trein voor je kan maken en dat je hier veel hobbyplezier van mag hebben, want daar gaat het om plezier hebben in modeltreinen. Zie dit overigens niet als een persoonlijke aanval maar puur als meedenken hoe we het beste veel plezier kunnen beleven en houden in de hobby. Zit nu ook te kijken naar een mooie Brawa loc. Mooi toch dat we veel keuze hebben. Mocht M. denken dat ze het zo moeten blijven doen dan gaan ze dat vanzelf voelen toch.

groetjes,

Henk
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Je kan het ze maar op 1 manier laten voelen in Göppingen, en wel op de plek waar ze ons nu treffen:

In hun portemonnee :P

Koop gewoon geen Märklin modellen meer, want daar zijn ze wel gevoelig voor.

Vergis je niet, ben absoluut geen anti Märklinfan, want ooit koos ik ook voor de kwaliteit, maar die moeten we zo langzamerhand elders gaan zoeken.

De concurrentie beseft dit ook, en ze hebben zeker niet stilgezeten bij de diverse fabrikanten.

Dus keuze is er meer dan ooit.

M.v.g.

Hans V200.0



Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Deze discussie moet naar de concurentie gestuurd worden zodat zij daar op in kunnen spelen en daar worden we wellicht wel beter van. Als M* kl*te heeft dan wordt het eens tijd te reageren en iedereen die hier een beetje redelijk is komt da op zijn standpunt terug. De M* nummers beginnend met 39 zijn de motoren uit het betere tijdperk. Zelf ben ik van mening dat de C-sinus een dijk van een engine is. Ik snap de teleurstelling bij  M* wel, want zij hebben een bijzondere motor uitgebracht die vermoedelijk een kapitaal aan ontwikkelkosten heeft gekost en nu loopt nog de helft van de clandizie te ouwehoeren over dat het beter kan. Dus heeft de boekhouder als oplossing aangedragen dat er dan met een goedkope wegwerp motor net zoveel gezeurd wordt. Hadden we ook maar niet met zijn allen over die C sinus moeten zeveren. Trouwens voor 120 euro zit er met een beetje geluk ook een Faulhaber in je lokkie en loopt hij als een zwitser uurwerk. Ben je ook definitief van alle ellende af. Trouwens een wel in gelichte bron heeft laten weten dat er net na Maart ook Marklin modellen zonder motor geleverd gaan worden omdat wij het allemaal beter weten.


Groeten Jeroen
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: krokodil68 op zaterdag 08 februari 2014, 15:20:52
Trouwens een wel in gelichte bron heeft laten weten dat er net na Maart ook Marklin modellen zonder motor geleverd gaan worden omdat wij het allemaal beter weten.
Wow! Vanaf 1 April onze eigen motor kiezen, ik zie het helemaal zitten!  B)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Eerst zien en dan geloven zei de blinde ...
Tekst & foto's oorsprong Stummi.
Der Motor
.... ist kein Glockenanker mehr und besitzt auch keine Schwungmasse.
Er wurde nach verschiedenen haptischen Untersuchungen von Einigen als ein 3-Poler eingestuft. 
Zitat Produkt-Beschreibung in der Märklin-DB:
... Hochleistungsantrieb mit Schwungmasse im Kessel ....
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Dan denk ik als ze modellen gaan leveren zonder motor, dat 2014 wel weer een jaar wordt met rode cijfers.........

En als je al 450 euro of meer uit je geldbuidel haalt, ga je niet nog eens 120 euro voor een losse motor betalen.

Trouwens degene die dat wel kunnen, gaan toch bij een ander kijken in dat geval.

Het model moet dan of goedkoper neergezet worden, of er moet een goede sterke motor in gebouwd zitten, wat de prijs dan weer enigszins rechtvaardigt.

Ze zitten nu pas met een nieuwe leiding, die het bedrijf uit een crisistijd moet lijden.

Dat moeten ze wel goed uitvoeren, anders heeft Simba Dickie een kat in de zak gekocht.





Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ahwel he,
tis wel vanaf 1 april, he ?  :D
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Reactie op bericht #230.
Ik lever jouw een Mercedes, voor de prijs van een Maserati en je krijgt een Lada ?

En nu de kleine lettertjes onderaan "...Wijzigingen en leveringsmogelijkheden voorbehouden.  Alle opgaven van prijs, gegevens en maten onder voorbehoud.  Vergissingen en drukfouten onder voorbehoud...".

Heb gelukkig de E93 dan ook besteld onder voorbehoud.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lucien bedankt voor je reactie, ja dat is balen als je echt niet gehoord wordt.

Weet iemand of Brawa en Roco  goede motoren in hun locs gebruiken, zit bijvoorbeeld te kijken naar de V100 van Brawa of een mooie Oostenrijker van Roco. Hoor het graag van jullie.

Gr henk
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Roco gebruikt volgens de beschrijvingen vijfpolige motoren. Brawa naar het schijnt ook, maar ik heb daar zo snel geen vermelding van gezien op hun site. Dat zijn ook overigens motoren waarvan je de koolborstels niet kunt verwisselen.

Groet, Marc
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
De schwungmasse is  misschien achter, diep in de kessel gevalen !!!!!. Of heeft maerklin gewoon deze vergeten. Hij ligt nog in het bakje, aan de productie lijn.
Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 08 februari 2014, 15:36:30
die het bedrijf uit een crisistijd moet lijden.
Lijden doen ze. Nu nog leiden... ;)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Wat kost een faulhaber motor ?.
Vroeger gebruikt maerklin ook deze motoren in bepaalde stoomloks.
Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
In de BR 45 van 2002 zat wél een Faulhaber motor, in de nieuwe zit een 3 polertje. Voortschrijdend inzicht? = Kassa motief?
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Duidelijk !
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: ÖBB op zaterdag 08 februari 2014, 15:56:34

Weet iemand of Brawa en Roco  goede motoren in hun locs gebruiken


Ik heb een Roco 1100 botsneus met een lawaai motor. Helemaal uit elkaar gehad, niet op te lossen. Nieuw gekocht maar wel van een particulier dus geen garantie. Overigens gewoon de standaard motor van draaistel loks. Bij gelegenheid moet die eens vervangen worden.

Brawa geen ervaring mee.

Gr, Ben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Brawa wél ervaring. Géén klachten. Integendeel :important:
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Voor mij ook, puur kwestie van prijs. Maar in een loco van euro 4-500, hoort geen lada motor.
Het is gewoon de klant in de maling nemen. In een Rolex of iets dergelijk, heb je ook geen uurwerk van chinese makkelij.
Ik heb een Elok Brawa, en hij heeft een 5 polig motor, maar naar gemaild met Brawa, krijg ik ook geen antwoord, wat voor een motor in zit.

Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Heb wel ervaring met een Brawa model, namelijk een BR 216.

Die heeft zoveel tierelantijntjes die afbreken als je er al naar kijkt, dat ik nooit geen diesellok meer koop van dat merk :thumbdown:

Ze mogen dan oog hebben voor detail........maar voor degelijkheid niet helaas :thumbdown: :thumbdown:
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Het klopt, Brawa modelen zijn erg mooie, maar zeer fragiel, alle onderderdelen zijn super fijn.
Een heb ook een electrische motorwagen, en de 2 balconnetjes op de 2 fronten zijn vak los, jij mag echt niet aankomen.
Het zijn vak vitrine modelen.
Filipi

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
een Piko motor kan je ook niet openmaken...
ja, het kan wel,
maar daarna is het einde verhaal... >:-D
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
uit China?
hooguit 1 euro...

trouwens M* gebruikt die ook...
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Lucien, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van, ik snap dat je dan je vizier gaat verleggen. Zoveel locs heb ik niet maar ik heb ook maar een paar moderne motoren van M. De meeste zijn sinus en wat oudre motoren. Ik heb slechts 3 of 4 moderne motoren. Als ik lees van de kwetsbaarheid van Brawa dan pas ik daar liever voor, dit omdat ik niet altIjd zuinig genoeg ben moet ik helaas bekennen. Ook ESU heb ik zitten bekijken vind ik ook erg mooi, zeker de V200 serie. Wordt nog een lastige keuze.

Allen bedankt voor jullie input tot nog toe. Ervaringen van Esu en Roco blijven welkom.

Groetjes,

Henk
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: krokodil68 op zaterdag 08 februari 2014, 15:20:52
Zelf ben ik van mening dat de C-sinus een dijk van een engine is. Ik snap de teleurstelling bij  M* wel, want zij hebben een bijzondere motor uitgebracht die vermoedelijk een kapitaal aan ontwikkelkosten heeft gekost en nu loopt nog de helft van de clandizie te ouwehoeren over dat het beter kan. Dus heeft de boekhouder als oplossing aangedragen dat er dan met een goedkope wegwerp motor net zoveel gezeurd wordt. Hadden we ook maar niet met zijn allen over die C sinus moeten zeveren.
Groeten Jeroen

Inderdaad.......
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Wim op zaterdag 08 februari 2014, 19:21:30

een Piko motor kan je ook niet openmaken...
ja, het kan wel,
maar daarna is het einde verhaal... >:-D


Dat hangt maar af van welke motor je bedoelt.

Piko heeft 3 klassen lok's. In de duurdere Classic klasse zitten motoren van ?27 - ?39 en daar zitten gewoon koolborstels in.

In de Hobby lok's zoals de Traxxen zit een ding van ?14,05.

Gr, Ben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Bij de "buren" wordt Roco, i.v.m. het prijsbeleid inmiddels dood gewenst, dan gaat Fleischmann mee en dan houden we alleen Piko en nog wat kleinere merken over, waar moet dat naar toe of zijn de forums iets te kort door de bocht en te schreeuwerig?

Groet, Anne W
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Anne,

Hier in dit topic staan de motoren eigenlijk ter discussie, en we dwalen ook weleens af.

Zo heeft elke fabrikant zijn problemen, en het zal van doorslaggevend belang zijn, hoe ze de diverse problemen gaan oplossen.

Hier in de modelbouwwereld is het gras niet groener bij de buurman, en wie dat wel denkt heeft ook een verkeerde bril op.

Trouwens als je bij de buurman staat, lijkt jouw gras weer groener ;)

Je weet nu eenmaal dat dit helemaal bij deze tijd hoort, het opzoeken van de media om je ongenoegen te spuien.

De ene zit op Twitter, en de ander op èèn of ander forum.

Alleen vergeet men dat je hier met je gezever of zwartmakerij, geen vrienden maakt, maar je hoeft ook niet alles in de doofpot te stoppen.

We willen allemaal dat er betere tijden aanbreken voor de fabrikanten, maar die tijden zullen ze moeten verdienen.

M.v.g.

Hans V200.0



Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Anne W op zaterdag 08 februari 2014, 22:25:50
Bij de "buren" wordt Roco, i.v.m. het prijsbeleid inmiddels dood gewenst, dan gaat Fleischmann mee en dan houden we alleen Piko en nog wat kleinere merken over, waar moet dat naar toe of zijn de forums iets te kort door de bocht en te schreeuwerig?

Groet, Anne W

Helemaal mee eens.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Anne W op zaterdag 08 februari 2014, 22:25:50
Bij de "buren" wordt Roco, i.v.m. het prijsbeleid inmiddels dood gewenst, dan gaat Fleischmann mee en dan houden we alleen Piko en nog wat kleinere merken over, waar moet dat naar toe of zijn de forums iets te kort door de bocht en te schreeuwerig?

Groet, Anne W

Helemaal mee eens.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
ja dat is het grootste risico met fora, je kunt in vrij korte tijd de boel flink ophitsen, er zijn altijd wel wat negatieve ervaringen te vinden, bij ieder merk blijkt wel. Daarom heb ik al eerder aangegeven dat het beter is om een brief op te stellen gemeenschappelijk of persoonlijk. Ik denk dat als we allemaal mailtjes blijven sturen naar de klantenservice, en of we daar dan bericht op krijgen of niet, dat er op den duur wel zoiets komt van nee he daar beginnen ze weer over dit probleem. Ik heb dat bijvoorbeeld gedaan toen een trein van mij telkens kapot ging, ik heb iedere 2 weken een mail gestuurd. Op den duur worden ze gek van je en willen ze toch van het gezeur af zijn. We zijn nu op dit forum bezig over de motoren van M. en ook op Stummi doen ze dit. Nu blijkt het prijsbeleid van Roco onder vuur te liggen, wat is het volgende. Straks vallen "onze" Europese fabrikanten om en krijg je alleen nog maar spul uit China. Klantenservice op verre afstand, produkt terugsturen via deze "service"naar China, lang wachten, en totaal geen invloed meer op het geleverde produkt.  Dat is ook een risico dat we lopen. En ik praat echt niet goed dat M. of andere producenten minder goede en soms slechte produkten leveren, maar blijf gewoon zeuren bij de klantenservice via mail. Al geef je maar aan dat je twijfels hebt over de kwaliteit van de nieuwe motoren, of dat je steeds maar geen bericht van ze krijgt. Als we massaal klagen per mail, dan zullen ze er echt wat aan gaan doen want een afdeling klantenservice oververhit willen ze echt niet. Maar dat is slechts hoe ik hierover denk.

gr. Henk
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Anne W op zaterdag 08 februari 2014, 22:25:50
Bij de "buren" wordt Roco, i.v.m. het prijsbeleid inmiddels dood gewenst, dan gaat Fleischmann mee en dan houden we alleen Piko en nog wat kleinere merken over, waar moet dat naar toe of zijn de forums iets te kort door de bocht en te schreeuwerig?

Helemaal mee eens.

mvg Harry