Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin

Gestart door 10103 woensdag 08 januari 2014, 12:11:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hallo 10103,

Ja, voor een model van meer dan euro 300, verwacht je wel iets goed en van een hoog kwaliteit.
In een BMW heb je ook geen dacia motor. Erg erg jammer dat de sds sinus op zolder is verdwijnen.
Het was voor mij de Rolls van de motoren.
Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: 10103 op woensdag 15 januari 2014, 15:41:23
Ik heb mijn eigen nieuwe E 50 (37852) nog maar weer eens open gemaakt en met deze motoren vergeleken. Deze motor ziet er weer anders uit: een kleiner vliegwiel, een rond 'deukje' in de platte bovenzijde en schuin afgeronde zijkanten. Ik heb geen idee wat dit nu weer voor een type motor is. De foto is niet echt geweldig (sorry hiervoor), maar je kunt de verschillen wel zien denk ik:
Hoi Marc,

Op de foto's in dit bericht van jou lijkt de motor eerder zwart, of is dat een andere lok?
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Ad,

Dat is dezelfde loc/motor. Maar door de vreemde lichtinval lijkt de motor een andere kleur te hebben. Hij is gewoon zwart.

Groet, Marc
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hallo Iedereen,

Zonder de moeite genomen te hebben om alle posts te lezen heb ik een vraag? Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld voor zo'n motor welke ingebouwd is in de br 150 te vervangen voor een betere motor? Of heb ik nou een post over het hoofd gelezen?

Groet, Jasper
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Als dit niet werkt is er iets waar bedrijven niet goed tegen kunnen: negatieve publiciteit. Benader modelspoor magazines, TV-programma's (in NL zou Radar of Kassa hier wel wat mee kunnen). Zeker als je aangetoond hebt dat er al veel is gedaan maar consequent 0 op rekest krijgt.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Jasperkc op maandag 27 januari 2014, 20:10:40
Hallo Iedereen,

Zonder de moeite genomen te hebben om alle posts te lezen heb ik een vraag? Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld voor zo'n motor welke ingebouwd is in de br 150 te vervangen voor een betere motor? Of heb ik nou een post over het hoofd gelezen?

Groet, Jasper
Hoi Jasper,

Je kan die motor mogelijk vervangen, maar daar begint ook meteen een zoektocht.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Jasperkc op maandag 27 januari 2014, 20:10:40
Zonder de moeite genomen te hebben om alle posts te lezen heb ik een vraag? Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld voor zo'n motor welke ingebouwd is in de br 150 te vervangen voor een betere motor?
Jasper, waarom zou je op voorhand de motor willen vervangen?
Doe dit dan als deze kapot is.
Of je koopt de E 50 uit de startset 29500, die heeft een klokanker.
Je wisselt de kappen en de decoders van de Br 150 en de E 50 en verkoopt de lok met de "gewone" motor weer.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Heb een mail met de brief naar keuterman gestuurd. Eens kijken of daar een zinnige reactie uit komt. Volgens mij sta je in je recht als je je geld terug wilt en ik vind dit misleiding. Zelf heb ik twee V80's die niet over de wissels heen komen door een te dik type sleper. Dit verwacht je bij de oude goedkope Lima of Piko maar niet bij de Rolls Royse onder de modellen.


Groeten Jeroen
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
In Märklin TV 64 wordt uitgebreid ingegaan op de kwestie van de driepolige versus de vijfpolige motoren.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ik heb met Keuterman gemaild en zij zijn van mening dat er veel ruis ontstaat op de diverse fora en dat er een hoop minder gevallen zijn als gesuggereerd. zelf blijf ik op de helft steken en denk ik dat er toch ook een merendeel zonder troubles rond rangeerd. Blijft er het feit dat in het geval van mijn V80`s bijvoorbeeld het een vreemd geval is dat zij niet zonder `rotschop`of racesnelheden over een gewone slanke K wissel heen komen. Mijn Roco´s doen dit allemaal zonder problemen.

Groeten Jeroen
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: mDDM op vrijdag 31 januari 2014, 23:19:08
In Märklin TV 64 wordt uitgebreid ingegaan op de kwestie van de driepolige versus de vijfpolige motoren.

Wat de man roept is een beetje raar. "In stomers is geen ruimte voor 5p motoren dus hebben we er 3p ingezet".

Gr, Ben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Ik vond dat ook al een rare opmerking, alsof een 5-poler groter is dan een 3-poler.
Naar mijn idee weer zo'n praatje om de gemoederen te sussen, maar weer nergens op slaat.
De bekende 5-polige DCM koffiemolens zijn toch ook (een ietsie pietsie) kleiner dan de 3-polige DCM variant.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Kijk en huiver  :-(http://www.maerklin.de/de/service/veroeffentlichungen/maerklin-tv.html

:important: In het laatste deel een uitspraak over de motor discussie.  :important:
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Dass ist zum Kotzen. :-(
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Die man l#lt uit zijn nek m.i.


Groeten Jeroen
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi,

Volg dit met grote aandacht, meng me niet inhoudelijk in de motoren-discussie: simpelweg geen ervaring met modellen van de laatste generaties.

Kleine zijsprong, het gaat niet alleen om de motoren, ook zijn er nog wat andere punten waarom mensen dus overpeinzen
om GEEN Märklin aan te schaffen:
Kwam hier op 3-railforum ook voorbij modellen en prijsbeleid.  Lopen tevens draadjes over.
Modellenbeleid: behalve wat Mystart-modellen wordt het allemaal "High-executive" met veel toeters en bellen en "High pricing"!
Exclusiveren met een stortvloed aan "verzamelaarsmodellen/eenmalige series" enz. enz.

Hallo Märklin: WIJ willen kunnen kiezen, niet alleen uw "hapklare exclusieve modellenlijn" moet dicterend zijn!
"Märklin, let op uwe saeck!!"
In mijn ogen vergeet M* de "modale" modelspoorders: mensen die het beginnersstadium ontstegen zijn en goede (Basis?)modellen willen tegen eerlijke prijzen.

Wellicht ten overvloede:
Piko en steeds meer anderen varen er wel bij! 

We kunnen terug ontopic!


Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Zojuist ook de aflevering van Märklin TV bekeken. Ik vraag me daarbij ook af of een driepoler nu echt zoveel kleiner is dan een vijfpoler, maar goed.
Interessanter vind ik het feit, dat Bächle zich uit over de motorkwestie. De discussie op de verschillende forums is dus blijkbaar wel doorgedrongen bij Märklin! Ook de opmerking dat er nu getest wordt met zowel drie- als vijfpolers voor de E 93 vind ik bemoedigend. Hopelijk is dit het begin van een nieuwe aandrijvingsstrategie bij Märklin.  :) 

Groet, Marc
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi,

Dat is een vreemde verhaal. Een sinus, een Faulhaber, is nog kleiner en zeker veel beter.
In een BMW 5 série, heb je geen opel agila motor.
Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Kwestie van tijd: elektrische aandrijving in een 5-serie met een 3-cilindertje als generator (zie de i3 bijvoorbeeld).

Dat even terzijde.


Edit Gerard: Citaat verwijderd. Wij hebben besloten om citaten van het gehele voorgaande bericht niet meer toe te staan. We denken daarmee topics leesbaarder te houden.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Volgens de M*motorenman zijn er meerdere wegen naar Rome...

gewoon even rustig afwachten... ;)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Altijd maar weer even rustig afwachten... Tot je minder dan één ons weegt. 8o
Concurrenten zoals Brawa wachten niet, maar doen.
Ze zien wél kans om een goede vijfpoler in kleine stoomlocjes onder te brengen.
Veelal samen met sounddecoder en luidspreker.

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Roco en Brawa hebben al jaren goede 5-polige motoren...
M* had jarenlang een degelijke 5* sterrenmotor de zg koffiemolen en een
goede fietsbel c-sinus motor,
maar zijn nu helemaal de weg kwijt  :D

ik heb de laatste jaren zoveel verschillende motoren gezien, niet normaal meer,
daarom maar heel even rustig afwachten waar ze nu weer mee gaan komen... ;)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Het is in ieder geval aangekomen in Göppingen, ze moeten er nu wel naar kijken  :thumbup:

De manier waarop dat "juiste concept" voor tante M verkocht is, verdient geen schoonheidsprijs :thumbdown:

Een driepolige motor, zal ook wel buiten de afmetingen, een economische afweging zijn geweest.

Waarom niet wat meer openheid daarover?

We wisten allemaal dat het niet goed met ze ging, en juist openheid over de stand van zaken, had ook positief kunnen werken.

Helaas hebben ze niet voor die weg gekozen, wat ze dus een hoop ontevreden klanten heeft opgeleverd.

M.v.g.

Hans V200.0



Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
EX Klanten... :thumbdown: :-(
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
 :D
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: nobody op zaterdag 01 februari 2014, 15:56:12
EX Klanten... :thumbdown: :-(
Wim, je hebt toch onlangs nog een groene P8 van M gekocht? ;)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Klopt, is de goede oude BR38 in een ander kleurtje en wat andere opsmuk betreffende 't livrei.
Maar met degelijk binnenwerk.
Motivatie ===> klik
Zoals je in de link kunt lezen, heb ik toch flink moeten fröbelen om haar goed rijdend te krijgen...
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Goedenavond,

Ter vergelijking, heb ik vanmiddag op ons treinclub, een convoi van 16 goederen wagens, laten rijen met mijn Re4/4I 39420 met de compact sinus motor en Esu M4 sound decoder, en daarna met mijn CC40110 ref 39405 met nu een st 5 polig motor en MFX sound decoder. De vorige versie hadden een sds sinus motor.
Beide lokomotieven hebben geen enkel probleem om deze convoi te trekken, en ook opstarten in een helling van 3%. Maar de CC40100 verbruik 3x meer stroom dan de Re4/4.
Ik denk dat Maerklin komt terug met de oude gloeilampen van 100watts van vroeger.


Filipi
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 01 februari 2014, 15:43:10

Een driepolige motor, zal ook wel buiten de afmetingen, een economische afweging zijn geweest.


Ik zou niet weten waarom een vijfpoler zo heel veel duurder zou moeten zijn dan een driepoler. Jij en ik kunnen voor 20 euro een voortreffelijke Bühler of Mashima aanschaffen. De inkoopprijs voor een kleine handelaar zal de helft zijn. Kan je nagaan wat een grootbesteller als Märklin betaalt en wat dus het verschil kan zijn. Of speuren ze ook de rommelbakken af, vijf voor een euro?
Groter is al helemaal flauwekul. 15 jaar geleden kocht ik al schaal n modellen met vijfpolige motortjes.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
zelfs de z spoor modellen geeft marklin 5-polige motoren.
Dus ook ik snap er niets van.  :D.

Groeten Sander.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Henk,

Misschien valt de stuksprijs nog mee, maar moet je er 500.000 hebben, dat verandert dat verhaal wel.
Dan hoeft er maar 2 euro verschil in te zitten, maar je praat dan toch over 1 miljoen extra uitgaves.
Vooral om dat die bewuste driepolige motor, in meerdere modellen opgedoken is.

Nu weet ik haast zeker dat ze die motoren niet zelf fabriceren, want waarom anders zoveel oponthoud bij sommige modellen?
Juist de motor of de decoder is er dan vaak niet, want voor de rest kunnen ze het zelf wel af.

In een stoomlok een driepoler toepassen omdat het niet gaat?
Ze hebben niet eens de moeite genomen, want bij de concurrentie is dit wel voor elkaar, en ook bij aandrijvingen in de ketel.

Als ze bij die Insiderlok een 3 polige motor inbouwen, krijgen ze het nog druk met de opzeggingen.
Het Stummisforum was eensgezind (meer dan 80 %), en geloof me het is slechts nog een klein deel van de ongenoegens wat boven tafel kwam.

Als je dat landelijk (in dit geval de Duitse Markt) gaat bekijken, dan gaan ze nog een zware tijd tegemoet.

Nee het interview van die man heeft me zeker niet overtuigd, en hij belooft wel veel ................maar of ie het kan waarmaken?

M.v.g.

Hans V200.0









Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
fleischmann zet ook klokanker in N spoor modellen, dus waarom niet in een bijn a3 keer zo grote H0 lok???
CENTENKWESTIE effe allemaal 2 maanden Marklin boycotten. Mot je opletten. Stap ik op spoor 0 over past alles in. ook 5 polig


groeten Jeroen
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Goed gesproken modelspoor priester. :thumbup:
En zo was het,er kwam weinig uit bij die man,ja een hoop handgebaren en lichaamsgymnastiek.

Ze kunnen beter gaan handelen en terug gaan naar de sds.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Uiteraard kun je in alle stoomlocs een vijfpolige motor plaatsen. Ik heb echter begrepen dat een driepolige motor bij gelijke afmetingen sterker zou moeten zijn. Met andere woorden: de vijfpolige motor die nog in de ketel past, zal wat minder sterk zijn dan een passende driepoler. Het wordt dan natuurlijk interessant om te kijken wat de verschillen zijn tussen beide aandrijvingen. Heeft de vijfpoler nog genoeg trekkracht? En rijdt het inderdaad beter dan een goed geregelde driepoler? Misschien was dit het waar Bächle op doelde in het interview. Dit neemt echter niet weg, dat een paar jaar geleden SDS- en klokankermotoren een mooi plaatsje hadden in stoomlocs (en het daar prima deden), waar nu de nieuwe standaardmotor gebruikt wordt. Deze motoren lijken echter vanwege het kostenplaatje nu niet meer in beeld te zijn.

Ik hoop trouwens dat ze bij Märklin begrijpen, dat de discussie niet zozeer over drie of vijf polen gaat maar om het inbouwen van een kwalitatief goede aandrijving! In onze locs willen we graag een stille, sterke, betrouwbare en duurzame aandrijving met goede rijeigenschappen hebben. Als Märklin dat kan regelen met een driepoler, dan vind ik het prima. We weten momenteel echter niet, wat de huidige standaardmotoren doen op de lange termijn. Omdat er verder meerdere type motoren gebruikt worden - waar geen concrete gegevens over vermeld staan bij de modelbeschrijvingen - is het ook lastig om op de standaardmotor(en) 'grip' te krijgen: sommige voldoen, andere duidelijk niet.     

Overigens moeten we het belang van de Stummi-enquete ook niet gaan overdrijven. Het is weliswaar wel èrg toevallig dat na het opsturen van de brief Märklin de eerste de beste gelegenheid gebruikt om uitspraken te doen over de motorkwestie. Maar.... slechts een kleine 300 mensen hebben meegedaan aan de enquete, waarvan zo'n 80% voorstander was van de brief. Dat zijn ongeveer 230 leden. Het Stummi-forum heeft echter meer dan 19.000 geregistreerde forumleden... !

Groet, Marc
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Slechts 230 "postitieve" briefondertekenaars is niet ongebruikelijk, mensen "kankeren" veel maar als ze de gelegenheid hebben om ook maar iets anders te doen als alleen kankeren, dan is het weer te veel moeite......

Maar de commerciële jongens bij Märklin realiseren zich erg goed dat de fout, die uit kostprijs overwegingen ontstaan is tijdens de surseance, een keer hersteld moet worden, nu alleen de boekhouders nog ompraten.

Groet, Anne W
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 02 februari 2014, 20:58:42
Hoi Henk,
Misschien valt de stuksprijs nog mee, maar moet je er 500.000 hebben, dat verandert dat verhaal wel.
Dan hoeft er maar 2 euro verschil in te zitten, maar je praat dan toch over 1 miljoen extra uitgaves.
M.v.g.
Hans V200.0

Hans , in grote aantallen gaat het met 5 tot 10 cent maximaal erbij of eraf, en zijn aantallen
die jij noemt een minimaal 5 jaar produktie van lokkies,  :P ;)

Motor(tje) kost 15 euri,
Waar M* groot in kan zijn. Wat mag je dan verwachten denk ik zo maar.

Het leuke of eigenlijk niet leuk, "men" koopt lokjes a raison tussen de 250 en 600 euri, met een Karel Utrecht Theodoor motor, gaat niet terug
naar M* voor garantie huilt alles bij elkaar en dan....?  Ik heb bij mijn "slechte"motoren resoluut een Faulhaber of Maxon er in gezet en geen seconde spijt gehad, tja kost geld en dat heb je wel eens meer met een hobby beoefenen.
Denk zelf nog maar weinig te investeren in het M* gebeuren, te veel discussies over kwaliteit.
Suk6 allemaal.

Gr, Jan

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Jan,

Denk je nu echt dat Märklin klein inkoopt?
En dat ze nu bijvoorbeeld afwegen of er een 3 polige of 5 polige motor in dat Insider model komt?
Man die zitten met een overpartij waar je niet goed van wordt hoor, let maar op mijn woorden.

Het is namelijk niet alleen de afmeting, het is namelijk een standaard motor die niet overal in past gelukkig.
Maar we krijgen ze nog zeker te zien, in sommige modellen.
Wat doe je als fabrikant, die zijn motoren (vooral die 3-polers waar het hier om draait) zelf niet eens maakt?
Dan koop je ze elders in, maar dan ben je tevens gebonden aan de maten van dat ding.

En waarschijnlijk waren ze er goedkoper mee uit, want zulke maatregelen nam die curator nu eenmaal.
Hij had het bedrijf deels uit de schulden geholpen, maar nam ook maatregelen die voor het bedrijf van belang waren.
Dat daarbij het belang van de klant op een wat lager pitje kwam te staan, interesseerde de beste man niet.

Die hoefde hij ook niet tevreden te houden toch?
Nee investeerders zocht ie, geen nieuwe zieltjes, en over de oudere maakte ie zich nog minder druk.

Wellicht was deze open brief een signaal, wat heel goed over is gekomen in Göppingen.
Anders had die Bächle het er niet eens over.
Jammer dat er weer eerst zo'n grote teleurstelling bij nodig was..........

M.v.g.

Hans V200.0


Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hans,
Ik heb niets gezegd over klein of groot inkopen,
maar heb wel iets leuks gevonden wat typeerd hoe
M er voor staat, blz 43 van MMagazine feb/mrt,2014
Beetje triest als je je kwaliteitscontrole zo neerzet.


Gr, Jan
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Jan,

Dat je het over een foto hebt, in een blad wat ik al jaren niet meer wil hebben, wist ik niet.
Er zijn betere bladen Jan, dat weet jij ook donders goed :-)

Ooit koos ik voor de degelijkheid en kwaliteit, maar die dingen zijn vandaag de dag ver te zoeken bij Märklin.
Zal dan maar in het verleden moeten duiken, zeker als ze met die prutmotoren blijven komen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hansie Hansie,

Even nog  :offtopic: en dan weer terzake,
Als je iets niet zeker weet reageer dan niet.
Niemand heeft de wijsheid in pacht ook jij niet en de speculaastijd is al weer 2 maanden terug,

Groetjes Jan
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Jan,

:offtopic:

Dat geld net zo hard voor jou hoor, maar je begrijpt hopelijk wel dat je een beslissing als deze (toepassing van 3 polige motoren) je wel moet zoeken bij het management.

Ontopic:

Iemand nam die beslissing, en waarschijnlijk iemand met verstand van geld en niet van techniek.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Jan en Hans,

Kunnen jullie deze discussie via de PB communiceren?
Graag dan weer On-topic.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Ad,

Dat is inmiddels al gebeurd ;)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Lucien,

Als Gentlemen weet je wel waar je heen moet communiceren :-)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Jammer dat het nu een beetje terecht komt in "subdiscussies", daar schieten we verder niet mee op.
Nogmaals ik ben geen ervaringsdeskundige hierin, mijn "nieuwste" loc is een BR218 met een eenvoudige Deltadecoder. :|

Maar beste mede-forummers:
Waarom vanuit hier vanuit het forum geen initiatief hetzelfde te doen richting Märklin: dus met een groep gelijkgestemden, welke zich zorgen maken over het "motorbeleid" van de fabrikant een mail of een brief opstellen waarin je de duitse bezwaren onderschrijft.  Daarmee geef je ook namens een groep nederlandse Märklinklanten een signaal af en leg je meer gewicht in de schaal, immers hoe meer klachten hoe meer kans dat men bij Märklin wat in beweging kan zetten. Kortom tijd voor AKTIE!


Wil ik nog weten, want lui zoals ik ben heb ik niet het hele Stummiforum nagelezen, is er werkelijk reden tot klagen over de rijeigenschappen van dure modellen en kan dit ook gestaafd worden. Of berust het op "gevoel"?

Ben benieuwd en voor een goede brief of mail heb je mijn naam als medeondertekenaar!


Leon
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
In principe zou je de brief van Stummi over kunnen nemen. Men klaagt over:

- Herkenbaarheid van M* als leverancier van hoogwaardige modellen met een passende aandrijving.
- Duidelijkheid van M* over welk type motor nou in welke lok zit. Uit de beschrijving van de aandrijving in de catalogus en op internet is met geen mogelijkheid meer af te leiden wat er nou exact in een lok zit. Je wil gewoon niet gissen als er 400 euro of meer voor een lok betaald moet worden.
- Verschillende klassen van aandrijving beschikbaar maken voor de markt. Eenvoudige motoren in de 36-reeks en mooie 'dure' motoren in toppers als insider-loks, krokodillen en de 39-serie.

Duidelijk is dat M* opener moet zijn over de keuzes die er gemaakt worden, want nu is men dat onvoldoende met als gevolg de  onrust die we nu hier en op Stummi hebben.
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Hoi Bassie,

Die onrust was er al, alleen het ongenoegen steeg en steeg, tot dat iemand de moed had een open en eerlijke brief aan Märklin te sturen.

Ben blij met dat initiatief, want het signaal is weldegelijk aangekomen.

Nu is het de vraag wat Märklin ermee gaat doen.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Baanloos op maandag 03 februari 2014, 22:20:32
Nogmaals ik ben geen ervaringsdeskundige hierin, mijn "nieuwste" loc is een BR218 met een eenvoudige Deltadecoder. :|

Maar beste mede-forummers:
Waarom vanuit hier vanuit het forum geen initiatief hetzelfde te doen richting Märklin: ....... Kortom tijd voor AKTIE!


Wil ik nog weten, want lui zoals ik ben heb ik niet het hele Stummiforum nagelezen, is er werkelijk reden tot klagen over de rijeigenschappen van dure modellen en kan dit ook gestaafd worden. Of berust het op "gevoel"?

Ben benieuwd en voor een goede brief of mail heb je mijn naam als medeondertekenaar!

Ehhhhh? Je rijd niet, hebt er geen ervaring mee, hebt het Duitse forum niet gelezen, maar roept toch om actie??? Sorry hoor, waar heb je het over? Wordt een lekker betrouwbaar verhaal zo. Klinkt als meehuilen met de wolven in het bos.

Walter
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Leon, Waar blijft de handteken actie of ga je het aan anderen overlaten?  :)
Re: Motordiscussie - Open brief 'Stummi-forum' aan Märklin
Citaat van: Wasmi op maandag 03 februari 2014, 23:30:54
Citaat van: Baanloos op maandag 03 februari 2014, 22:20:32
Nogmaals ik ben geen ervaringsdeskundige hierin, mijn "nieuwste" loc is een BR218 met een eenvoudige Deltadecoder. :|

Maar beste mede-forummers:
Waarom vanuit hier vanuit het forum geen initiatief hetzelfde te doen richting Märklin: ....... Kortom tijd voor AKTIE!


Wil ik nog weten, want lui zoals ik ben heb ik niet het hele Stummiforum nagelezen, is er werkelijk reden tot klagen over de rijeigenschappen van dure modellen en kan dit ook gestaafd worden. Of berust het op "gevoel"?

Ben benieuwd en voor een goede brief of mail heb je mijn naam als medeondertekenaar!

Ehhhhh? Je rijd niet, hebt er geen ervaring mee, hebt het Duitse forum niet gelezen, maar roept toch om actie??? Sorry hoor, waar heb je het over? Wordt een lekker betrouwbaar verhaal zo. Klinkt als meehuilen met de wolven in het bos.

Walter

Hoezo? Je kan toch sympathisant zijn? Ik zie het bezwaar niet.

Wat mij betreft mogen de wisselmotoren ook worden meegenomen als we dan toch bezig zijn. Hoewel het gros wellicht al over is gestapt op servo's neemt dit niet weg dat hier overduidelijk een probleem mee is.