Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

vangrails schaduwsporen

Gestart door arkowe dinsdag 07 januari 2014, 00:15:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
vangrails schaduwsporen
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
vangrails schaduwsporen
Beste forummers,

Geruime tijd geleden stonden er in een topic over de bouw van een baan foto's van de toepassing van een kunststof strip van dacht 3,5 cm hoog aan lengten te koop. De schrijver had deze in een webshop gevonden tegen een redelijk prijs. Dit weekend bij de bouwmarkt iets dergelijks gezien, maar ruim 3 euro per meter. Me suf gezocht naar de link die ik destijds had opgeslagen en ook op het forum en web gezocht.
Is er iemand die me toevallig aan een dergelijk linkje kan helpen?

Alvast dank, Arnold
Re: vangrails schaduwsporen
Lid sinds: 2010

offline
Re: vangrails schaduwsporen
Ik kan je niet aan een linkje helpen, maar waarom kunsstof.
Ik heb stroken berkentriplex van 4 cm breed gebruikt. Prima buigbaar en makkelijk vast te zetten met houtlijm en een kopspijkertje.

Dirk Jan
Re: vangrails schaduwsporen
Hallo Arnold,

Ik maak gebruik van kunstof strippen die ik bij de bouwmarkt koop maar deze kosten rond de ? 2,25 per 2,5 meter en zijn 3 cm hoog.
Het voordeel van kunstof is dat het goed buigzaam is.

Re: vangrails schaduwsporen
Wim,

Heb jij ergens een merk van die strips ? En in welke bouwmarkt ? Niet alles wat in NL te krijgen is , is dat ook in B, net zoals niet elke bouwmarkt ook in B op de markt is.

Guy
Re: vangrails schaduwsporen
Hallo Guy,

Ik heb het even voor je op gezocht.
Merk platstaf  30mm. Wit nummer 47204.3 met barcode 8711283035970.
Gekocht bij de praxis maar ook karwei en de kluswijs bouwmarkten verkopen dit.

Groet wim.
Re: vangrails schaduwsporen
ok bedankt wim. Denk niet dat deze bouwmarkten op de belgische markt zijn. Zal eens kijken bij brico, hubo of gamma.

Guy