Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Zichtbare Scenery

Gestart door v200marklin zondag 05 januari 2014, 22:28:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zichtbare Scenery
Lid sinds: 2006

offline
Zichtbare Scenery
Ik ben absoluut geen scenery man :D, ik doe m'n best.

Ik zie hier vaak schitterende foto's van interieur in winkels, houten vloeren in huisjes, maar m.i. kan je daar alleen van genieten bij het zien van close up foto's :thumbup:

Echter met het blote oog is daar toch niets van te zien?, of zijn mijn ogen zo slecht :|

B.v. een brood op een plankje in een bakkerij 8o

Mvg Gert
Re: Zichtbare Scenery
keeszondag
gast

Re: Zichtbare Scenery
Weinig in principe, maar het gaat natuurlijk ook om het maken, dat is waarvoor wij aan modelbouw doen toch?? Je kan natuurlijk de gedetailleerdheid laten afnemen naar de achterzijde van de baan, dat scheel alweer...
Re: Zichtbare Scenery
Lid sinds: 2008

offline
Re: Zichtbare Scenery
Citaat van: v200marklin op zondag 05 januari 2014, 22:28:33
.....B.v. een brood op een plankje in een bakkerij 8o

Als je dit in de bakkerswinkel zet, met wat grotere ramen, dan zie daar toch wel wat van hoor.
En als zo'n gebouw een beetje vooraan staat, kun je dat zeker zien; soms kun je dat nog eens extra
benadrukken. zo heb ik op een H0 baan eens een modeltreintje zien rijden door een openstaand raam!

En soms zie je ook, dat men een dak afneembaar maakt, zodat het interieur juist heel goed zichtbaar is.

Wim
Re: Zichtbare Scenery
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Zichtbare Scenery
Ook niet te vergeten dat als je een gebouw van verlichting voorziet, dan zie je ook veel meer achter de ramen, openstaande deuren e.d.
Re: Zichtbare Scenery
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Zichtbare Scenery
Ik heb een paar huisje met etalages en etc,
met verlichting ziet dat er leuk uit.
Maar die huisjes heb ik over genomen van een forum lid  :)
Zou er zelf de moeite niet voor doen.

Gr Einte
Re: Zichtbare Scenery
Lid sinds: 2010

offline
Re: Zichtbare Scenery
Citaat van: v200marklin op zondag 05 januari 2014, 22:28:33
Ik ben absoluut geen scenery man :D, ik doe m'n best.

Ik doe ook mijn best. Kijk mijn ogen soms uit ;-)

Citaat van: v200marklin op zondag 05 januari 2014, 22:28:33
Ik zie hier vaak schitterende foto's van interieur in winkels, houten vloeren in huisjes, maar m.i. kan je daar alleen van genieten bij het zien van close up foto's :thumbup:

Het detaileren is een secuur werkje maar wel erg leuk. Ben nu ook bezig met een paar projectjes maar o zo leuk om te doen. Je ziet het groeien. En inderdaad vooral als je verlichting e.d. aanbrengt. Dat geeft een dimensie erbij :)

Groet Ronald.
Re: Zichtbare Scenery
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Zichtbare Scenery
Laatst ben ik ook bezig geweest met het metaalkleurig schilderen van de ophangbeugels van een bloembakje, die onder een raampje aan de achterkant van een gebouwtje hangen. Niemand die het straks ziet, maar dit soort details maak je denk ik vooral voor jezelf omdat het gewoon zo leuk is om te doen. :)

Groet, Marc
Re: Zichtbare Scenery
wautah91
gast

Re: Zichtbare Scenery
Citaat van: WAJ Janse op maandag 06 januari 2014, 18:17:38
zo heb ik op een H0 baan eens een modeltreintje zien rijden door een openstaand raam!

Wim je bedoelt waarschijnlijk deze baan! Was te zien op Eurospoor 2011. Misschien ook wel de jaren erna, maar toen was ik er niet  :D

http://www.youtube.com/v/vZ8pVPArmmU