Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

vraag over c-rails

Gestart door lifting zaterdag 04 januari 2014, 15:18:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
vraag over c-rails
lifting
gast

vraag over c-rails
ik heb al ge ruime tijd een baan liggen op zolder maar de treinen blijven niet voelend rijden ze stoppen steeks terwijl de baan spanning wel gewoon aanwezig is kan het zijn een vuilen rails of sleper iemand een idee of tip ik rij niet elke dag met de treinen kan dat een oorzaak hebben dan meschien.
Re: vraag over c-rails
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: vraag over c-rails
Dit lijkt me idd een probleem van rails die schoongemaakt moeten worden. Met name de railstaven ff goed schoonmaken en ze zullen vast weer rijden. Gr, Hans
Re: vraag over c-rails
dan ga ik dat even proberen ik heb al seen keer met de trein er over gerden met zo borstel/zuig trein en heb standard een wagon rijden die de railstaven reinigt meschien die wat meer laten rijden en waar mee kan ej het beste de rail staven schoon maken
Re: vraag over c-rails
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: vraag over c-rails
Ringleiding aanwezig?
Re: vraag over c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: vraag over c-rails
Hallo Lifting.
Ik weet niet met welke rails jij rijdt maar indien je bestaande baan steeds slechter stroom doorgeeft dan is dit inderdaad vervuiling door stof, olie of andere vervuiling.
Je kunt dit goed controleren door met een doekje met wasbenzine eens over de rails te gaan, vaak kun je het ook gewoon zien omdat er zwarte aankoeksels te zien zijn.
Controleer ook de wielen en slepers eens, deze kunnen ook erg vuil zijn.

Ringleiding of op meerdere punten stroomtoevoer, booster(s) voor meer vermogen, railgum, schoonmaakwagons, allemaal (hulp) middelen om goed te kunnen rijden maar rails en wielen moeten wel schoon zijn.

Veel succes en plezier met het rijden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: vraag over c-rails
er is geen ringleiding aanwezig maar wel op meerder plekken voor stroomtoevoer  ik rij met c-rails en ga zeker een keer de baan met wasbenzie en een doekje schoon maken dan baan ligt denk ik al bijna drie jaar
Re: vraag over c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: vraag over c-rails
Als je op meerdere plekken een stroomaansluiting hebt op je rails, is het eigenlijk al een ringleiding.
En wees spaarzaam met je wasbenzine op de C-rails, de grijze kunstof slaat anders zo wit uit.

Dirk-Jan
Re: vraag over c-rails
ik denk dat ik op mijn baan op vierplekken een stroom toevoer heb het is voor al een stukje dat voor het raam langs gaat ik vermoed meschien wat kou en dirk-jan is er ook nog iets anders als wasbenzie dan ik heb zelf ook sr24 dat is gelijk rook olie en eventuweel ook voor de rails.
Re: vraag over c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: vraag over c-rails
Beste Lifting.
Zelf gebruik ik ook regelmatig even de rookvloeistof (SR 24) om even snel wat schoon te maken.
Werkt op zich prima maar lijkt iets "vetter" dan wasbenzine.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: vraag over c-rails
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: vraag over c-rails
Om te reinigen gebruik ik Fenosol S20, speciaal voor metalen en kunstof. Werkt perfect!!
Re: vraag over c-rails
Daar lossen ook je hersenen van op.....

Gr, Ben.
Re: vraag over c-rails
Ervaringsdeskundige :help: :D :D :D
Re: vraag over c-rails
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: vraag over c-rails
Merk ik niks van hoor. Misschien omdat ik dit middeltje al te veel gebruikt heb haha.
Nee hoor dit spul is veilig zolang je het maar niet inneemt.
Re: vraag over c-rails
oke ik ge het zeker proberen heb eerst een probleem met reinigeswagon is er mee uit gescheden dus even kijken wat de oorzaak is. en dat fenosol weer is dat te koop 
Re: vraag over c-rails
Citaat van: lifting op zaterdag 04 januari 2014, 15:18:36
ik heb al ge ruime tijd een baan liggen op zolder maar de treinen blijven niet voelend rijden ze stoppen steeks terwijl de baan spanning wel gewoon aanwezig is kan het zijn een vuilen rails of sleper iemand een idee of tip ik rij niet elke dag met de treinen kan dat een oorzaak hebben dan meschien.

Heb je al eens de wielen goed schoongemaakt? En eventueel de sleper. Natuurlijk ook de stripjes die tegen de wielen aandrukken. Die kunnen ook vuil worden.

Na de wasbezine kan je ook met een droge schone doek erover heen. Dan haal je het vettige weer eraf. Een Roco-railgum werkt trouwens ook goed voor het schoonmaken.

Groet Ronald.
Re: vraag over c-rails
na de vele tips die ik gekregen heb en een antaal geprobeerd  rijden de treinen al weer een stuk beter heb ze ook schoongemaakt op de wielen en de sleper