Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Dubbeltractie V200

Gestart door Buzz_4stroke donderdag 26 juli 2007, 10:49:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Dubbeltractie V200
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Dubbeltractie V200
Hallo allemaal,

Speel al een tijdje met de gedachte om een dubbeltractie van 2 V200's te maken, een van de weinige problemen vindt ik de oerlelijke afstand tussen de loks wanneer ze achter elkaar rijden.
Hoe dit op te lossen zonder dat er met bijv. kortkoppel problemen ontstaan in bochten met buffers e.d.
Re: Dubbeltractie V200
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Dubbeltractie V200
Hoi Chris,

Ik denk dat dat een lastige wordt omdat kortkoppelingen eigenlijk alleen echt als kortkoppelingen werken in combinatie met een kortkoppelmechanisme in de voertuigen. Maar wellicht dat onze V200-expert (Gert) hier een list voor weet?

Martijn
Re: Dubbeltractie V200
Lid sinds: 2006

offline
Re: Dubbeltractie V200
Hallo Chris,

Ik heb voor mijn oude V200 (3021) marklin onderdeel 440630 besteld om hem
om te bouwen naar kortkoppeling. Je moet wel iets van het chasis afvijlen/frezen
voor een goede werking.
Na deze ombouw kan mijn V200 evt. met mijn roco V200 kortgekoppeld als
dubbeltractie rijden :D

_
Jos
Re: Dubbeltractie V200
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Dubbeltractie V200
Jos,

Heb je hier ook foto's van of kun je die maken???
Re: Dubbeltractie V200
Lid sinds: 2006

offline
Re: Dubbeltractie V200
Chris,

Ben al sinds mei op de marklin onderdeeltjes aan het wachten maar
als ze binnen zijn plaats ik natuurlijk een foto van het geheel!

Groet,
_
Jos
Re: Dubbeltractie V200
Lid sinds: 2006

offline
Re: Dubbeltractie V200
Ik weet dat ik kortkoppelingen heb toegepast 8), echter hoe dat precies zit kan ik nu niet zien, de Locs liggen ergens in huis in een doos in een kast te wachten op de verbouwing :?
Als ik ze v/d week tegenkom zal ik even kijken en een foto maken.

Mvg Gert
Re: Dubbeltractie V200
Als ik zo lees op het forum is half Nederland aan het wachten op een verbouwing of een verhuis. :D
Re: Dubbeltractie V200
woodymax
gast

Re: Dubbeltractie V200
Citaat van: Johnnytrein op zondag 29 juli 2007, 13:25:23
Als ik zo lees op het forum is half Nederland aan het wachten op een verbouwing of een verhuis. :D

idd, iedereen wil zeker een grotere marklinbaan  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:, ik wil ook een grotere baan maar wij gaan niet verhuizen  :( :( :(

maar goed beter een marklinbaan dan geen marklinbaan  8) 8) 8)

mvg mark
Re: Dubbeltractie V200
Lid sinds: 2006

offline
Re: Dubbeltractie V200
Weet wel nog uit m'n blote bol, dat ik van de dummy-loc de buffers af heb gehaald daar ze met de kortkoppelingen bleven haken 8)
Re: Dubbeltractie V200
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Dubbeltractie V200
Gert,

En dat is nu juist de crux, ik wil geen dummyloc gebruiken, Ik wil een echte dubbeltractie. De buffers kun je die eruit draaien??
Re: Dubbeltractie V200
Lid sinds: 2006

offline
Re: Dubbeltractie V200
Citaat van: Buzz_4stroke op zondag 29 juli 2007, 14:44:19
Gert,

En dat is nu juist de crux, ik wil geen dummyloc gebruiken, Ik wil een echte dubbeltractie. De buffers kun je die eruit draaien??

Yep, het gaat wat zwaar, maar met een punttanggetjuh is het te doen, gewoon goed vast klemmen en draaien, dan krijg je ze er wel uit.

Als je er geen dummy van maakt , moet je wel dezelfde decoder gebruiken, anders gaat het niet goedkomen 8), of misschien 1 decoder die 2 motoren aanstuurt, weet niet of dat kan trouwens :roll:

Mvg Gert