Hallo Joeri,
Heb deze lok ook, eerst de gepatineerde versie , kwam thuis en reed idd op schokken bij lage snelheid, dus ff de motor (anker) eruit gedaan en het drijfwerk met de hand rond laten gaan, en ja hoor bij het duwen van de lok gaan de wielen rond tot op een bepaald punt, ze blokkeerden gewoon
met een lichte druk boven op de lok gingen de wielen terug rond maar ze stopten op exact hetzelfde punt als ervoor, waarschijnlijk het "kwartieren" van de wielen dat niet goed was, bij terug monteren van het anker en terug testen was het euvel nog niet van de baan. De rijeigenschappen waren bij stil rijden : op één bepaald punt van de drijfstangen remde de lok af en "schoot" weer verder, dit bij elke volledige omwenteling van een wiel één maal!!
Dus ik terug met die lok, kreeg een andere mee na getest te hebben, reed goed maarrrrrr toen ik thuis kwam en de lok eens deftig bekeek viel me op dat de wheatering gedaan was op de lok zonder de wielen te verdraaien
dus een zichtbare streep op alle wielen was het resultaat (daar waar de drijfstang voor de wielen zat bij het spuiten en zodoende er geen verf op geraakte!) waarschijnlijk een vergetelheid dus ik weer terug...............
Ik legde het probleem uit en geen probleem ik kreeg een andere, dus nakijken en wat bleek, alle loks hadden dit!! dus een duidelijk zichtbare (ongeverfde)streep op alle wielen, dus de lok geruild voor een niet geweaterde versie, eerst ff testen in de winkel , was er nu toch lok één : schokte, lok twee: schokte, lok drie: schoot als een speer ervandoor, lok vier: schokte, lok vijf:idem lok drie, uiteindelijk na nog verschillende loks te testen er eentje meegenomen die niet schokte, ik was er persoonlijk niet goed van.
Dus uiteindelijk toch een deftige lok na verschillende loks te mogen testen samen met de verkoopster.
Vroeger kocht je een lok die je n iet moest testen die reed gewoon goed, heden heb ik al andere dingen meegemaakt , spijtige zaak
Groeten Tom