Het trammetje.Eerder had ik al verteld dat ik een statischmodel van de Amsterdamse "Blauwewagen" had en die rijdend wilde maken.
Nou dan moet er het nodige gesloopt worden want er moet een aandrijving in.
Deze spullen komen uit dat grote gat in de onderplaat, die éérst voorzichtig uit de tram moet worden genomen.
Alles zit gelijmd dus met een scherp Exacto mesje is dat goed te doen.
En het middenstuk moet voorzichtig gezaagd worden, de onderplaat is n.l. van staal.
En de stroomafneembeugel moest im mijn situatie (de tram gaat pendelen) er ook af want rijden in één richting met de beugel naar voren staat erg dom.
Voor deze ombouw heb ik bij
Halling in Oostenrijk een aandrijving en een schaar pantograaf besteld.
Daarme doe ik afbreuk aan de 'echtheid' van het model, maar dat moet dan maar.
De aandrijving is een Reko Antrieb 36,8mm H0 Artikelnr: 2001007-A.
En de pantograaf is een Scherenbügel Artikelnr: 2001014-B
De scheenplaten afkomstig van het origineel worden aande zijkant van de aandrijving gelijmd.
Zodat er als alles klaar is weinig van de verbouwing te zien is.
In de kap wordt nog eeh plaatje styreen geplakt want daar komt een velichtingsstrip te zitten.
Dit is nodig omdat de kap niet helemaal vlak is en dunneplekken heeft waar later lichtschijnsel door kan komen.
Gereed voor de samenbouw.
De witte flappen op de kopsekanten van de motor, zijn nodig om de aandrijving aan de onderplaat te bevestigen.
Die worden nog zwart geschilderd.
Het geheel gereed om te testen
Zou ie het doen?
Welzeker!
Op het programma staan nu nog:
- Een decoder inbouwen
- en verlichting inbouwen, zowel passagiers verblijf als front en sluitsein.
Wordt dus vervolgd.
grt Piet.