Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Polderdam. een update.

Gestart door PietB dinsdag 31 december 2013, 17:10:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Polderdam. een update.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Polderdam. een update.
Hoi Piet,

Jammer dat je kaartje kapot is, ik lees nu dat het formatteren afgeraden wordt.
Laar ik nu net onze 4 jaar oude kaart vorige week geformatteerd hebben  :(
Dat was de laatse keer dat ik dat gedaan heb, gelukkig werkt hij nog prima.

Je loc is zeer netjes omgebouwd, dit ziet er klasse uit  :thumbup:
Hij rijd erg mooi/stil.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Polderdam. een update.
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Polderdam. een update.
Dank voor de complimenten mannen.  :thumbup:
Re: Polderdam. een update.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Polderdam. een update.
Piet, wellicht handig om de volgende 10 tips eens door te nemen voor optimaal gebruik van je SD kaart.

10 TIPS
Re: Polderdam. een update.
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Polderdam. een update.
Ik ken het document Tom.
En ben ook altijd heel veerzochtig met die kaartjes.
Het was een Kingston Gold van 64 Gb, en dat staat niet ik het document volgens bij vakfotograaf is dat een heel kwetsbare.
Dus draai ik nu met een 32Gb Sandisk.
We gaan het zien.
Re: Polderdam. een update.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Polderdam. een update.
Piet, dat is ook meestal het grote probleem, te grote SD kaarten.
Ik heb 1 16Gb kaart en verder nog een aantal kleinere welke ik regelmatig gebruik.
Ik formatteer ze niet met de PC maar met de software van de camera.
Stop ik de kaart in de laptop en sluit hem af en klik eerst op uitwerpen en dan pas de kaart verwijderen.
Ik hoor vaak dat iedereen dat doet maar als ik er eens goed op let dan gebeurt dat zelden.
Zeg ik er iets van dan krijg ik steevast het antwoord "normaal doe ik het wel hoor maar nu was ik het even vergeten" op dat moment is de kaart al beschadigd, net als een vroeger een rolletje in de camera zetten in de volle zon.

Re: Polderdam. een update.
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Polderdam. een update.
Ja precies, zo doe ik het ook.
Ik haal de kaart nooit uit de camera, ik transfer de foto's altijd via een USB kabel en het programa dat bij de camera geleverd is.
Ik had wat foto's gemaakt en nog niet ge transferred, zet de camera aan en krijg in de display de melding geen geheugen kaart aanwezig.
Nou daar zit je dan met je goede gedrag.
Kaart er uit en ik de kaartlezer nix nada niente.
Dus maar een nieuw kaartje gekocht.

grt Piet.
Re: Polderdam. een update.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Polderdam. een update.
Soms kan je weleens ergens pech mee hebben.
Ik kocht toen ik net met pensioen ging een nieuwe camera, gewoon niks bijzonders, een Nikon 1 J3.
Daarvoor had ik een  Fuji FinePix, al dat gedoe met die zware camera vond ik niks, weg er mee.

De Nikon was lekker licht, hanteerbaar en kon zo in de binnenzak mee. Net na de garantie ging er iets mis met de camera, beelden werden niet opgeslagen en kreeg de melding dat de lens (afneembaar) niet in orde was.
Ik naar de Mediamarkt en vroeg of er iets aan te doen was. volgens de verkoper kon ik beter een nieuwe kopen want de reparatie zou een paar honderd euro kosten. Nou dat was natuurlijk het beste advies wat ik ooit had gekregen maar niet heus.
Ik heb toen contact opgenomen met Nikon Nederland, camera kon ik gratis opsturen en ze geven dan eerst een opgaaf van de kosten. Camera was dus buiten de garantie. Maand later kreeg ik bericht, moest nog even geduld hebben want de onderdelen van de lens waren nog niet binnen. Opgaaf van de kosten, coulance, nul komma nul euries.
Daarom ga ik maar nooit af op het advies van de zogenaamde deskundige want ze weten het altijd beter maar lullen soms als een kip zonder kop.

Net contact gehad met Ron van den Broek, leuk want die was jaren geleden gestopt.
Hij was ook altijd aanwezig bij de workshops in Andijk met Jaap en Henk.
Het gaat weer goed met hem.
Re: Polderdam. een update.
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Polderdam. een update.
Citaat van: iTom op zondag 03 september 2017, 13:00:32
Maand later kreeg ik bericht, moest nog even geduld hebben want de onderdelen van de lens waren nog niet binnen. Opgaaf van de kosten, coulance, nul komma nul euries.
Daarom ga ik maar nooit af op het advies van de zogenaamde deskundige want ze weten het altijd beter maar lullen soms als een kip zonder kop.
Precies ik heb altijd Nikon camera's gehad zelfs in het analoge tijdperk.
Prima service, direct benaderbaar en nooit duur.

Citaat van: iTom op zondag 03 september 2017, 13:00:32
Net contact gehad met Ron van den Broek, leuk want die was jaren geleden gestopt.
Hij was ook altijd aanwezig bij de workshops in Andijk met Jaap en Henk.
Het gaat weer goed met hem.
Dat is goed nieuws, vond die workshops in Andijk(ben er twee keer geweest) ook altijd prima verzorgd.

grt Piet.
Re: Polderdam. een update.
 @citaat @citaat Naar de MediaMarkt gaan voor advies over reparatie is natuurlijk te verwachten dat het zonde je tijd is. MM is alleen handig om je te oriënteren en elders het artikel aan te schaffen.