Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Märklin wissels K-rails

Gestart door pnvdg944 vrijdag 27 december 2013, 17:13:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin wissels K-rails
Lid sinds: 2009

offline
Märklin wissels K-rails
Mijn ervaring met K-wissels is dat ze na verloop van tijd zwaarder gaan lopen en op een gegeven moment niet meer schakelen. De wissels worden aangestuurd door een Märklin decoder k-83. Wissels die aangestuurd worden met een LDT -DES-4-MM hebben hier minder last van .
De voedingsspanning komt via een Intellibox met in totaal 5 stroomkringen met eigen voeding . Wie heeft hier ervaring mee? Zijn de spoeltjes in de wisselaandrijving ook te "smeren"?
Re: Märklin wissels K-rails
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Märklin wissels K-rails
De spoelen niet, mss de wisseltongen drupje olie geven? Gr, Hans
Re: Märklin wissels K-rails
Eindafschakeling doorsolderen: KLIK.

Gr, Ben.
Re: Märklin wissels K-rails
Hans,
Geen drupje olie geven, geeft op de korte termijn verbetering, op de langere termijn gaat het fout, de olie wordt dik en trekt teveel vuil aan. Zelf smeer ik altijd met grafiet poeder en dat werkt op de langere termijn uitstekend. Het nadeel van grafiet poeder is dat het stroom geleidt, dus als je er te veel van gebruikt krijg je vuurwerk.

met vriendelijke groet
\jan
Re: Märklin wissels K-rails
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Märklin wissels K-rails
Hoi Jan, beetje vuurwerk rond deze tijd moet kunnen  :D. maar heb geen ervaring met grafietpoeder dus vandaar de olie tip. gr hans
Re: Märklin wissels K-rails
Ha Hans,
In dit geval is het dan vuurwerk zonder blijvend lichamelijk letsel.
grt jan
Re: Märklin wissels K-rails
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Märklin wissels K-rails
De ene decoder geeft minder problemen dan de ander, schrijf je. Maar daarom wil je de wisselmotor aanpakken. Dat snap ik niet. Stuurt de ene decoder met een andere stroomsterkte dan de andere?