Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

vollmer 2014

Gestart door AC rocks DC vrijdag 27 december 2013, 10:57:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
vollmer 2014
AC rocks DC
gast

vollmer 2014
blijkbaar gaat vollmer ermee ophouden
ze staan nog 1x in nurnberg op de messe met nieuwigheden die dan in de loop van 14 geleverd worden en dan is het jammer genoeg gedaan

Firmen-Geschäftsführerin Susanne Vollmer auf Anfrage von FERPRESS:

"Auch wir als kleines mittelständisches Unternehmen haben unter der allgemeinen Entwicklung zu leiden. Wir sind in diesem Zusammenhang nach reiflicher Überlegung zum Fazit gekommen, dass es besser ist, rechtzeitig und geordnet aufzuhören und nicht länger auf eine ungewisse Zukunft des Unternehmens zu bauen. Dies wäre letztlich auch gegenüber den noch verbliebenen Mitarbeitern unfair gewesen. Ich hoffe dabei sehr, dass es mit unserer Mithilfe gelingt, sie alle in den nächsten Monaten an anderer Stelle unterzubringen."
Re: vollmer 2014
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: vollmer 2014
 :( Dat is toch wel heel spijtig nieuws, ze bestonden al lang.
Hun aanbod is toch allemaal net een beetje anders als Faller.
Maar ja, dalende interesse bij de jeugd en de opkomst bij andere (vrij nieuwe) leveranciers van lasercut.

Dirk-Jan
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2008

offline
Re: vollmer 2014
Jammer , denk dat 2014 ook weer jaar van hoop word voor veel producenten en winkeliers .
Mijn baas heeft 2013 niet overleeft en volgend jaar maar weer hopen op nieuw werk .
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2009

offline
Re: vollmer 2014
Ai das mooi balen, ben een groot fan van Vollmer, vooral van de romantiek serie.
Re: vollmer 2014
nobody
gast

Re: vollmer 2014
Citaat van: jumbo op vrijdag 27 december 2013, 11:30:55
Mijn baas heeft 2013 niet overleeft
Gecondoleerd.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2011

offline
Re: vollmer 2014
Hallo,

Dit is een link die ik net op FB las;
http://www.bahnonline.ch/wp/69270/modellbaufirma-vollmer-hoert-mitte-2014-auf.htm#more-69270

Ik zou het heel erg jammer vinden.

Vincent
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2008

offline
Re: vollmer 2014
Hoi Vincent,

Inderdaad jammer.
Er staat ook al een berichtje bij Nieuws 2014 hierover.

Groeten,
Ton.
Re: vollmer 2014
Edwin
gast

Re: vollmer 2014
Het topic uit scenerybouw samengevoegd met dit topic.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: vollmer 2014
Erg jammer dat ze er mee stoppen,
ik heb veel Vollmer en ook vroegah veel gehad.
Modellen hebben een professionele uitstraling.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: vollmer 2014
Jammer dat ze gaan stoppen  :( vond het altijd lekker bouwen het spul van Vollmer.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2009

offline
Re: vollmer 2014
Dit vind ik erg jammer, heb erg veel Vollmer op mijn baan staan.
Vond het altijd mooie modellen, pasten meestal perfect. Nu zijn er nog maar een paar over, wat de prijzen niet ten goede zal komen.

Gr henk
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: vollmer 2014
Het is weer een teken aan de wand:  er is nu nagenoeg geen modelspoor fabrikant die niet in de problemen is geweest, Vollmer is één van de laatste (uit West-Europa).

Misschien is het wat voor de nieuwe eigenaar van Märklin, als hij nog wat geld over heeft na de investering in dat merk, het is een mooie aanvulling met veel synergie voordelen.

Groet, Anne W

Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: vollmer 2014
Het is gewoon jammer dat deze firma gaat stoppen, maar je kan het ook zo zien, dat je wel een collectorsitem op je baan hebt staan ;)

Wellicht kan er nog wat door anderen worden overgenomen, en het zal ook niet de eerste keer zijn, dat de mallen van de ene fabrikant, in handen komen van de andere.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: vollmer 2014
Frotter
gast

Re: vollmer 2014
Citaat van: Anne W op vrijdag 27 december 2013, 23:29:39

Misschien is het wat voor de nieuwe eigenaar van Märklin, als hij nog wat geld over heeft na de investering in dat merk, het is een mooie aanvulling met veel synergie voordelen.


Plakhuisjes fabrikant samengaan met treintjes maker, synergie voordelen? Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen.

In ieder geval is er waardering voor de stap van Vollmer zo valt te lezen in het artikel. Ze schrijven nu nog zwarte cijfers maar zien de toekomst somber in nu ze er kennelijk achter komen dat ze vergeten zijn te innoveren.

Gr, Ben.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2011

offline
Re: vollmer 2014
Vergeten te inoveren? Wat zou er dan anders moeten worden gedaan met het produkt?

De hobby is gewoon aan het vergrijzen, kleinere markt, dus minder afzet.
Over 30 jaar bestaat de modelspoorhobby niet meer zo als we hem nu kennen. Winkels zullen verdwenen zijn en die enkele moet nationaal de klanten halen. Kinderen knutselen niet meer, er zijn zoveel andere activiteiten bijgekomen.
Geen ramp, het is allemaal maar een hobby. Maar wel een verandering wat niet te ontkennen valt.

Groeten Maarten

...die Vollmer hoog in de lijst heeft staan. Ik vind de modellen vaak net wat mooier dan bv Faller of Auhagen.

Re: vollmer 2014
Frotter
gast

Re: vollmer 2014
Citaat van: Maarten op zaterdag 28 december 2013, 07:29:31

Vergeten te inoveren? Wat zou er dan anders moeten worden gedaan met het produkt?


Kijk eens om je heen en dan niet bij de traditionele huisjesplak fabrikanten. Er is inmiddels meer te koop in lasercut, karton, hout etc.

Gr, Ben.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: vollmer 2014
Inderdaad, je moet wel blijven investeren en meegaan met de tijd/vraag. Niettemin vind ik het erg jammer. Vollmer heeft toch vele mooie sets uitgebracht.

Maar wel  :thumbup: voor de bedrijfsleiding, om de stekker eruit te trekken, voordat je tot over je hoofd in de shit zit. Dit zal zeker niet makkelijk zijn, maar is altijd beter als dat de curator op de stoep staat, en velen met een grote schuld achterblijven.

Roy
Re: vollmer 2014
loc6400
gast

Re: vollmer 2014
Ik heb vollmer ook altijd zeer mooi gevonden is zeer spijtig dat ze er mee stoppen
.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2011

offline
Re: vollmer 2014
Citaat van: Frotter op zaterdag 28 december 2013, 07:39:31
Kijk eens om je heen en dan niet bij de traditionele huisjesplak fabrikanten. Er is inmiddels meer te koop in lasercut, karton, hout etc.

Gr, Ben.
Ik denk niet dat met lasercut en karton cq hout als materialen er meer jeugd tijd gaat investeren in spoorwegmodelbouw. Hier op het forum, en ook op mijn club, hoor en zie ik bijzonder weinig over het bouwen met deze nieuwe materialen. Van deze hele groep hobbyisten, is maar een enkeling hier mee aan het werk.
Je moet gewoon onder ogen zien dat deze hobbygroep hard aan het slinken is waardoor er gewoon een kleiner afzetgebied is.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: vollmer 2014
Ik denk dat Vollmer nu nog niet heel veel last heeft van de concurrentie met lasercut etc., maar ze het wel aanzien komen samen met de andere vergrijzing.
Dus trekken ze op tijd de stekker eruit.

Wel erg jammer, Vollmer vond ik altijd net iets mooiere modellen hebben als de andere merken.

Groeten,
Maarten
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2007

offline
Re: vollmer 2014
Waarom moet je een compleet model uitbrengen??? Ontwerp een 3D tekening en laat die uitprinten op een 3D printer. Zo moeilijk kan het niet zijn. Die gedachte moeten ze bij Vollmer ook hebben gehad. De toekomst ligt in het aanleveren van 3d print ontwerpen. Niet in pre-fab bouwkits.
Re: vollmer 2014
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: vollmer 2014
Dat is geen leuk bericht. De gebouwen van Vollmer onderscheiden zich naar mijn mening toch vaak van de concurrentie door een wat 'gemoedelijkere' uitstraling. Momenteel ben ik bezig met het in elkaar zetten van een van hun modellen en dan valt toch wel op dat er over veel details goed is nagedacht. Erg jammer.

Groet, Marc
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: vollmer 2014
Er speelt nog een andere factor mee. Vollmer zit in dezelfde straat als Porsche en die gaat uitbreiden. De panden worden dus opgekocht, platgegooid en er worden over enige tijd Porsches gebouwd (of ontworpen, geen idee). Met andere woorden: gewoon uitgekocht en geen kapitaal om elders te investeren. Of geen zin, als je Summiforum en 160forum mag geloven, omdat de eigenaresse geen modelspoorhart zou hebben.
Vollmer werkte grotendeels met recyclemateriaal van Porsche, mocht als enige een (gebouwde) Porsche-garage uitbrengen dus zat al heel dicht op het vuur daar.

Afgelopen najaar vroeg ik hen iets over de ontwikkeling van een nieuw model (watertoren). Daar zouden ze mee starten. Niet dus, helaas, ingehaald door de praktijk.

Voor de werknemers hoop ik dat ze bij Porsche aan de slag kunnen, nu nog iets van 20 man geloof ik. Voor de modelspoorwereld gaat er wel een icoon verloren met (naar mijn idee) prachtige modellen met een fijne detaillering.
Benieuwd wie een gooi gaat doen naar de rechten en de mallen...
Re: vollmer 2014
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: vollmer 2014
Vandaar die Porsche garage. Die heb ik aangeschaft. Ik vind het een fraai model zoals alle Vollmer modellen. Jammer.  :-(
Re: vollmer 2014
Der Rheingold
gast

Re: vollmer 2014
Gezien mijn baanplan, waar redelijk wat Vollmermodellen op zijn gepland, heb ik een inhaalslag gemaakt en deze alvast aangeschaft. normaliter zou dat in een later stadium hebben plaatsgevonden, maar gezien de voorgenomen sluiting ..........
het nieuwe model van het Wiener Kaffeehaus is erg mooi: staat in bestelling. Verder zijn er onder andere de kleine vakwerkhuisjes, een penthouse (roodbruine uitvoering), het City-hotel en het appartementenblok. Allemaal op een rijtje langs een weg.

ben er erg content mee.

mvg  Henk
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2010

offline
Re: vollmer 2014
Het neuheitenfoldertje van Vollmer.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: vollmer 2014
Te bizar eigenlijk dat die folder nog wordt uitgegeven zonder enige aanwijzing op het naderende einde. Hoe gaat het met garantie, onderdelen nabestellen...dat houdt allemaal op halverwege 2014 of er moet een partij zijn die dat voortzet.
Ik zie in de folder zelfs een stokoude loods van hout terugkomen (7554) die in de jaren 1960 werd uitgegeven als gewone loods zonder opschriften. Oude mallen afstoffen en beetje aanpassen, meer deed men de laatste jaren niet bij Vollmer. Gemiste kans en erg triest dat het verdwijnt. Toch nog maar wat bestellen misschien...
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: vollmer 2014
Wie zegt dat er geen ander de mallen overneemt, of het hele bedrijf?

Ook in deze tijd kan een overname, een andere wending betekenen.

Overigens niet altijd ten goede hoor, maar we moeten niet altijd in doemscenario's blijven denken ;)

Ben blij dat ze toch vermoedelijk ook op de beurs vertegenwoordigt zijn :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: vollmer 2014
Je kunt mij zelden op doemscenario's betrappen, Hans.
Maar uit de mailwisseling met Vollmer blijkt dat het niet waarschijnlijk is dat er wordt overgenomen.

Vollmer staat al een aantal jaren stil, weinig innovatie. Hoe mooi de dingen ook zijn die ze maken, andere merken hebben intussen lasercut-modellen of hebben hun assortiment echt uitgebreid met nieuwe dingen en geen "variaties op een thema" zoals wat Vollmer doet. Dat trucje hebben ze nu al bijna 10 jaar onafgebroken herhaald.
Daarnaast: het personeel is allemaal aangemeld bij het Duitse UWV en zit al in een traject voor een banenpool. Hoe wil je al die ervaring die in het bedrijf zit zonder personeel overhouden?
En niet onbelangrijk: welke partij zit er voldoende in de slappe was om Vollmer over te nemen? Ik ken er op dit moment geen, hoewel ik wel een voorkeur zou hebben: Auhagen.
Of de familie Siebert, maar die hebben onlangs nog een treinenmerkje overgenomen...  :D :D
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: vollmer 2014
Hoi Richard,

Heb het niet alleen over jou hoor dat je het over een doemscenario hebt, maar het behoeft niet altijd negatief te zijn.
Dat het personeel al is aangemeld voor een banenpool, hoeft ook niet ongunstig te zijn.
Want die ervaring kan je daar ook uit betrekken.

Vollmer had waarschijnlijk niet de lef om te investeren, zoals de rest (Faller Kibri en Viessmann) dat wel deden.
Daarvoor hebben ze ook de handen ineen geslagen, en voor zover ik weet heeft Vollmer daarin nooit meegedaan :(

Maar van een overname is nog geen sprake, al zou het me niets verbazen, als weer de fam Siebert of een andere modelhuisjes fabrikant de mogelijkheden onderzoekt.
Niet om de geruchtenstroom op gang te brengen, maar om even de gedachtengang uit te wisselen ;)

M.v.g.

Hans V200.0


Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: vollmer 2014
Ik moet natuurlijk wel zeggen: als de boel voor een prikkie te koop aangeboden wordt dan gaan mijn ondernemersoren zich behoorlijk spitsen...  O:-D
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: vollmer 2014
Kan nu niet zeggen dat k enthousiast word van zo'n foldertje :-( :-(
Re: vollmer 2014
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: vollmer 2014
Beste forumleden.
Wie weet hoe ( en of het nog kan!) je bij Vollmer ontbrekende onderdelen uit bouwpakketten kan bestellen?
Waarschijnlijk is er niet veel tijd meer om dit te doen.
Via internet kan ik hier niets over vinden en in de bouwdozen zit alleen maar het adres.

Ik heb 4 bouwdozen met de 3 en 6 voudige ringloods staan en uit 1 doos ontbreken alle bodemplaten! :?

Vast bedankt.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Re: vollmer 2014
Spoorman
gast

Re: vollmer 2014
AlbertJan,

Mailen naar info-at-vollmer-online.de onder opgave van wat je mist, zo mogelijk met onderdeel nummers uit de bouwbeschrijving.

Gr, Ben.
Re: vollmer 2014
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: vollmer 2014
Beste Ben.
Geweldig bedankt voor deze snelle service! :thumbup:
Meteen in het weekend deze bestelling doen want anders bouwt het zo lastig! :D
Je kunt beter maar snel zijn om nieuwe onderdelen te bestellen want bedrijven vallen soms om waar je bij staat! :-(

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2018

offline
Re: vollmer 2014
Gewoon via hun website de onberekende onderdelen met nummer en /of foto aan Voller mailen, ik heb dit nog onlangs gedaan en 4 dagen na mijn mail, zat er een pakje in de bus en bovendien nog kosteloos ook, iets wat Faller niet meer doet.

Groeten,
Joeri
Re: vollmer 2014
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: vollmer 2014
Net bij Eisenbahn Romatik een stukje gezien over Vollmer vanwege de sluiting. Als je dit gezien hebt, begrijp je best waarom een "stukje" plastic zo prijzig kan zijn.

Ergens heb ik ook gezien dat je daar ter plekke een hoop kan kopen naar aanleiding van de sluiting.

Ze hebben ruim 4000 mallen, hopenlijk komen deze goed terecht.  :)
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2009

offline
Re: vollmer 2014
Toevallig idd net op Eisenbahn Romantik bekeken. Mevr. Vollmer blijft onduidelijk over waarom ze stoppen en wat er in de toekomst gaat gebeuren; "Over een jaar weten we allemaal meer"...
Re: vollmer 2014
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: vollmer 2014
Wat wel bekend is, is dat de buren Porsche het terrein met gebouwen heeft gekocht. De gebouwen moeten wijken voor uitbreiding van de fabriek.

Vollmer gaat niet verhuizen vanwege de kosten voor de (nieuwe) gebouwen. Dat is volgens mij de reden.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: vollmer 2014
Wat ik uit de emailwisseling met Suzanne Vollmer opmaak is dat er nog wel meer speelt. Hoewel ze nooit in de rode cijfers zijn beland was het lastig om te blijven investeren in nieuwe dingen. Dat zag je terug in het hergebruik van mallen en huisjes.
Ik heb begrepen dat alle machines en vrijwel de hele inventaris zijn verkocht. Ook de showdiorama's en enkele handmodellen zijn te koop (je ziet ze op Ebay en bij veilighuizen). De mallen en de tekeningen, eigenlijk het "hart" dus van de firma, worden wel ergens opgeslagen. De naam is ook niet los te koop, om te voorkomen dat je op een gegeven moment goedkope imitaties uit China ziet verschijnen bijvoorbeeld.
Een paar jaar terug heb ik hen gemaild met een idee voor een paar modellen. Daar leek ze in eerste instantie wel interesse voor te hebben. Maar enkele maanden later kwam een berichtje met de mededeling dat er wat ontwikkelingen waren waardoor ze weinig tot geen nieuwe modellen meer zouden uitbrengen.
Blijft zonde van een (in mijn ogen) prachtig bedrijf met mooie producten die verdwijnen. Ik zou het toejuichen als een soort "Pola-constructie" zou ontstaan waarbij misschien Auhagen of anderen alsnog de lijn van Vollmer zouden voortzetten.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: vollmer 2014
Volgens mij maakt Vollmer een doorstart met Viessmann.

http://vollmer-online.de/
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: vollmer 2014
Dat is goed nieuws!  O:-D
Re: vollmer 2014
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: vollmer 2014
Heel goed nieuws. Hopelijk blijven de goede punten van Vollmer, pasvorm e.d., behouden bij nieuwe ontwikkelingen.

Groeten,
Herman
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: vollmer 2014
De overname door Viessmann is een goede zet, maar ook dat wordt mede door de tijd bepaalt.

Ze weten in ieder geval raad met de modeltrein markt, en kunnen zo ook mogelijke gaten ontdekken die anderen nog niet hebben opgevuld.

Nou maar hopen of er iets van een aankondiging komt, en of er straks nieuwtjes zijn te bewonderen op de beurs van 2015.
De tijd is wat dat aangaat al erg kort, dus als er wat komt, is dat een grote prestatie :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0

Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: vollmer 2014
Ik denk dat ze daar wel wat mee kunnen. Er lagen nog de nodige dingen op de tekentafel bij Vollmer en Viessmann heeft al eerder bewezen snel in te kunnen spelen op de markt. Er loopt elders hier nog een draadje met het persbericht van Suzanne Vollmer.
Aanvankelijk had ik gegokt op Auhagen als nieuw onderkomen maar nu ik er over nadenk kunnen ze met Viessmann veel meer doen en de breedte in gaan.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: vollmer 2014
Fantastisch nieuws :thumbup: !!! Erg blij dat Vollmer doorgaat.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: vollmer 2014
nobody
gast

Re: vollmer 2014
Vollmer gaat niet door.
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: vollmer 2014
Wellicht verkeerde woordkeuze van RMW Nobody, maar Viessmann zet het merk van Vollmer voort ;)

In hoeverre dat zal gebeuren..........het is natuurlijk wel goedkoop als we de gebouwen op herhaling gaan zien :?

Als onderdelen zou het niet erg zijn, en niet dat de gebouwen niet mooi zijn.......integendeel Vollmer had hele mooie gebouwen en gedetailleerd ook :thumbup:

Het is wel zo dat ze er moeite in zullen moeten steken, anders is de overname een verliespost.

Dus hoop wel op nieuwe modellen, meer zit er voorlopig eventjes niet in :o)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: vollmer 2014
Citaat van: nobody op woensdag 13 augustus 2014, 15:09:19
Vollmer gaat niet door.

Mevrouw Vollmer (directie) inderdaad niet en mogelijk moeten ook meerdere werknemers opzoek naar een nieuwe baan, maar de Vollmer-productie gaat wel degelijk door onder de vlag van Viessmann. Niet voor niets gebruikt Viessmann de interne slogan: "Vollmer lebt weiter". De circa 1000 Vollmer-producten uit het huidige programma zijn vanaf medio september gewoon weer allemaal leverbaar.


Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 13 augustus 2014, 15:17:43
In hoeverre dat zal gebeuren..........het is natuurlijk wel goedkoop als we de gebouwen op herhaling gaan zien :?

Ik verwacht eerlijk gezegd een gelijke strategie als bij Kibri, ofwel: behoud van het goede (vele producten), vernieuwing van het arbeidsproces, een aantal vernieuwende producten (waarbij de Viessmann-verlichting en digitale snufjes ongetwijfeld een rol gaan spelen), en een modernisering van de algehele uitstraling van het bedrijf (website, verpakking, catalogi, etc.). Viessmann heeft wel een andere strategie dan vele andere merken: liever 5 tot 10 goede nieuwtjes per jaar, dan een volle nieuwighedenbrochure.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: vollmer 2014
Lid sinds: 2008

offline
Re: vollmer 2014
Citaat van: RMW op woensdag 13 augustus 2014, 17:42:49
...
Ik verwacht eerlijk gezegd een gelijke strategie als bij Kibri, ofwel: behoud van het goede (vele producten), vernieuwing van het arbeidsproces, een aantal vernieuwende producten (waarbij de Viessmann-verlichting en digitale snufjes ongetwijfeld een rol gaan spelen), en een modernisering van de algehele uitstraling van het bedrijf...
Het speculeren is ook meteen weer begonnen B)

Groeten,
Ton.